Vad sysslar vi med? Del LVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gah. Igår var första dagen jag testa Modafinil, kände viss förbättring men det slogs ut lite av huvudvärk som är en vanlig biverkning. Hade inte svårare att somna än vanligt, vilket gladde mig! Men... idag är jag supertrött trots pillret. Jag får ta två tabletter per dag, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska våga ta en till idag eller ej. Tyvärr MÅSTE jag skriva idag, så det hade varit välkommet med att inte vara supertrött. Snälla, hjälp mig att bestämma mig!

Alltså du kommer fortsätta vara trött även när du äter dom men du kommer inte vara dödstrött och du slipper ha sirap i skallen.

Hoppas att du inte tog en till..... då kan dj glömma sömnen inatt :rofl:

Huvusvärken går över efter ett tag.

Jag städade städskrubben första natten jag tog Modafinil, man kan bli manisk av dom :angel:
Ta inte någon ny tablett efter kl 11 om du ska somna runt 22 :angel:

Alltså du kommer fortsätta vara trött även när du äter dom men du kommer inte vara dödstrött och du slipper ha sirap i skallen.

Hoppas att du inte tog en till..... då kan dj glömma sömnen inatt :rofl:

Huvusvärken går över efter ett tag.

Jag städade städskrubben första natten jag tog Modafinil, man kan bli manisk av dom :angel:
Ta inte någon ny tablett efter kl 11 om du ska somna runt 22 :angel:

Jag tog en till, väl medveten om att jag nog inte får sova inatt. Men det spelar mindre roll om jag är halvdöd imorgon än vad det gör idag. Som jag skrev var jag skitförvånad över att jag inte hade svårare än normalt att somna efter att jag tog en igår. Men jag är inte dummare än att jag fattar att två blir mer problematiskt ;) och grejen igår var väl att jag inte hade sirap i skallen, men idag har jag det.

Ska köra iväg Fille till en vän med familj så ska han vara där på prov ett par veckor.
Lite ångest över att lämna iväg honom :cry:

Ska du inte ha kvar honom? :(

Jag jobbar ju så mycket i perioder så jag har svårt att hinna med bägge på ett bra sätt och då blir det Fille som får komma i andra hand eftersom det är mycket mer jobb med den lilla.
Ett socialt liv vore också trevligt ibland, iad nu under sommaren.

Han ska gå som läromästare till hennes 13 åriga dotter som älskar hästar men inte har några ambitioner att tävla mer än lite pay and jump.
De har egen gård och bor bara några kilometer härifrån.
Han ska inte säljas utan bara lånas ut.

@Bison Hoppas han kommer trivas och få det superbra, alltid trist när man behöver flytta på djuren även om det bara är på lån.
Skönt att det inte är långt bort :up:
Kloka beslut är många gånger trista beslut.

Jag tog en till, väl medveten om att jag nog inte får sova inatt. Men det spelar mindre roll om jag är halvdöd imorgon än vad det gör idag. Som jag skrev var jag skitförvånad över att jag inte hade svårare än normalt att somna efter att jag tog en igår. Men jag är inte dummare än att jag fattar att två blir mer problematiskt ;) och grejen igår var väl att jag inte hade sirap i skallen, men idag har jag det.

Har du sovit bra inatt? Tänkte om du har sirap pga det.

När jag jobbade som värst så tog jag två tabletter när jag la mig..... annars kom jag inte upp på morgonen men det blir nog lätt så även för friska människor som jobbar 70 timmar övertid på 4 veckor? Tror jag :angel:

Har du sovit bra inatt? Tänkte om du har sirap pga det.

När jag jobbade som värst så tog jag två tabletter när jag la mig..... annars kom jag inte upp på morgonen men det blir nog lätt så även för friska människor som jobbar 70 timmar övertid på 4 veckor? Tror jag :angel:

Faktiskt! Jag har alltid svårt med det, men inatt var det helt ok.

Haha, du låter lite som mitt ex med sin adhd-medicin. Han tog den ibland när han skulle lägga sig för att han inte skulle sova så länge. Det fungerade väl bra någon gång, sen kraschade den där dygnsrytmen rätt hårt :angel:

Slösurfar lite. Innan det är dags att titta på dumburken. Det är Greys Anatomy och Cod Black ikväll.
I morgon ska jag på kurs hela dagen. Kundservice;)
Tur att man får både gratis lunch där och en ledig dag efteråt (jobbar bara 50%):banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 513
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
312
Senast: Mineur
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka