Vad sysslar vi med? Del LVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Bison Hoppas han kommer trivas och få det superbra, alltid trist när man behöver flytta på djuren även om det bara är på lån.
Skönt att det inte är långt bort :up:
Kloka beslut är många gånger trista beslut.

Det hoppas jag med.
Kompisen är equiterapeut och väldigt noga med hästarna så jag vet att de kommer ta väl hand om honom.
Tjejen var helt överlycklig nu när jag lämnade honom :love:

Det blir prövotid både för dem och för mig. Jag kan hämta honom om jag känner att det blir för tomt.

Klockan ar 20 minuter fore 10 pa morgonen och jag sitter fortfarande och hanger. Jag har jobbat lite pa stickningen till barnbarnet. Jag kan inte sticka senare pa dagen da det blir for varmt, sa varje morgon stickar jag en liten stund.:p Det ar bast jag blir klar innan sommaren kommer med varma natter sa det ar for varmt pa morgonen ocksa ... och innan hon vaxt ur trojan. :angel:
I dag ska jag "flytta in" i nya bilen och lara mig hur den fungerar hade jag tankt. Maken och hans kompis ska borja bygga ut var altan pa baksidan :cool:
Solen vraker ner och prognosen sager att det kommer att bli over 25*C i skuggan i dag. :)

Varit i stallet och hängt med kompis och ridit. Möts av vovvi som står i fönstret och kollar när jag kommer hem.
Nu ligger hon hoprullad uppe på soffans ryggstöd. Hon är nog hälften katt den där.

Idag ska jag inte bränna maten pga buke. ;)

buhu idag gick min närmaste kollega hem på föräldraledighet. Så nu är jag själv.
Fram till sommaren går jag kvar på samma uppdrag som nu (70% på denna skolan och 30% på en annan). Skolan har tidigare haft 170% kuratortjänst, nu under vår tid 130% (60+70) och nu framöver blir det 100% (jag kommer gå dubbelt fram till sommaren men sedan släppa min "lilla" skola och lägga hela tjänsten på den stora) - samtidigt som det kommande läsår blir ett utökat elevantal med en hel klass till mot vad det är nu....:arghh:

Brrrr, kommer bli ett tufft år framåt.

Varit ute på en härlig ridtur med grannen. Aramis såg väldigt pigg och fräsch ut och Annie rullade fint i galoppen uppför en lång backe och jobbade sen mycket bra under en lång trav. Nöjd jag nu :D

Dags att fylla upp badkaret, får passa på att dammsuga under tiden tror jag för det glömdes lite bort förut :o :p

Idag har jag börjat minska på jätte aspen och dom senaste 2 1/2 timmen har jag gråtit till o från,tagit alla tabletter jag får o kan,nu äntligen börjar jag kunna röra mig igen utan att stortjuta.
Får nog bli nytt besök hos kiron för detta går ju inte.

Sötnöten

18342129_10155358311714066_3617162627917957685_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 515
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
312
Senast: Mineur
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka