Köp med er rökta räkor, aioli, någon baguette och en bit god ost? Och sen godis till efterrätt? Och en flaska bubbel! Chips också såklart
En skaldjursallergiker och två som knappt dricker alkohol Godis och chips är ju givet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köp med er rökta räkor, aioli, någon baguette och en bit god ost? Och sen godis till efterrätt? Och en flaska bubbel! Chips också såklart
Marängsvissbuffé i vardagsskål är väl också efterrätt?Chokladmousse i en fin portionsskål är också en efterrätt
Jag behöver inspo... jag ska absolut göra en tryfferad svartrotsgratäng men vet inte vad jag ska ha till den. Egentligen hade jag velat ha något till den som fungerar med champagne så mina tankar går till varmrökt regnbåge men tar tacksamt emot tips på någon annan form av fisk som kan fungera (blir det regnbåge röker jag den själv givetvis).
Vad ar svartrot?
Jag har inte hunnit tanka pa det annu, men det blir formodligen varsin NY-strip steak som jag lagger pa grillen, och sa nagot gott till
Det kan handa att jag forsoker gora en princesstarta ocksa.
En skaldjursallergiker och två som knappt dricker alkohol Godis och chips är ju givet
Scorzonera, black salsify eller black oyster plant på engelska
Tack! Da vet jag vad det ar. Hur tanker du tillreda det?
Jag bad Maken kopa en kokbok i var "Olivolje och Balsamic vinager affar". Darifran tanker jag nog gora en balsamic lok "sylt/chutney" recept att ha pa faska, nybakade, surdets brod. Det kan dock atas narsom helst under dagen, sa vi far se hur det blir.
Bubblet kan ju vara alkoholfritt såklart!En skaldjursallergiker och två som knappt dricker alkohol Godis och chips är ju givet
Gillar inte gravat Och att det är din sista stek.@dobbis Varför har min gravade älgstek ledsen gubbe? Gillar du inte gravat kött eller är det för att det är min sista stek?
Åh nej, double whammy!Gillar inte gravat Och att det är din sista stek.
Såg att ni hade bestämt er för småplock! Men jag skulle också slå ett slag för det, vill man ha något mer matigt så kan en pastasallad vara trevligt till också. Lätt att förbereda och ta med sig.Jag och en kompis ska vara på hotell vid Arlanda med hundarna för att slippa smällare och raketer. Tar gärna emot tips på vad vi kan ta med och äta på hotellrummet. Nyårsmiddag från hotellet är svindyrt så det har vi skippat. Förra året åt vi chips till middag