Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
cirkus skrev:Pappan klarar nog att fixa mat till sig själv ! Det verkar ju otroligt märkligt att Du skall göra mat åt honom...och det finns väl cafeteria på sjukhuset ?
Det är ju inte säkert att det är så lätt, man kanske bor långt från sjukhuset eller inte har bil (som vi). Jag tyckte det var toppen att vi hade med allt vi behövde/ville ha så att min sambo kunde vara med hela tiden. Det hade tagit honom en bra stund att åka hem och hämta något och han ville ju vara med!cirkus skrev:man behöver inte så hystierisk mycket grejer - pappan kan ju åka hem och hämta något om det är något man inser att man inte kan vara utan.
Förutsätter ju förstås att det finns mikrovågsugn i fikarummet på förlossningen (annars blir det nog inte så gott )Gandalf skrev:Vi hade med hemgjord pizza från frysen
Ja det verkar ju så! Vilken dag är du beräknad till? Vet du vilket kön det är?maiagull skrev:tackar, och det närmar sig med stormsteg nu...
Gandalf skrev:Vi hade med hemgjord pizza från frysen, det var vi båda otroligt tacksamma för, jag var INTE glad åt han lämnade rummet under förlossningen så det var tur att det gick att fixa något att äta fort (förlossningen tog ett tag...).
maiagull skrev:kl
massor med bra tips. Jag fyller på min lista eftersom. Det enda jag tycker är svårt är mat till pappan, någon irl tyckte att vi skulle göra baguetter som skulle ligga i kylen tills det var dags. Inte vet jag men tänk om det tar tre-fyra veckor från mackorna görs till det är dags att äta dom? Äckligt!
Sóley skrev:Jag vet inte hur det är på olika sjukhus men på de tre jag har fött på, har personalen kunnat ordna fram smörgåsar och mat till min man. Jag har ingen aning om ifall det "ingår" egentligen, men det har inte varit några hjärtlösa typer som låtit honom svälta vare sig på sjukhusen i Stockholm eller i Gävle.
Ordna färdiga "snacks" i förpackningar som han kan ta till om det skulle knipa. Men som sagt, är han riktigt hungrig och det drar ut på tiden är jag säker på att han blir erbjuden något vettigt att äta.
Måste erkänna att jag är avis på dig som ska få föda snart - jag vill OCKSÅ!
maiagull skrev:Nä, dom har upplyst oss om att det bara finns mat till mamman, pappan måste ha eget med sig. Däremot finns det micro och sånt att använda.
Med tanke på att jag gruvar lite för förlossningen så var din sista mening skön att läsa. Jag menar om du har gjort det tre ggr och kan tänka dig en fjärde bör det ju rimligen vara överkomligt.
Och jag tyckte det var bättre att använda deras nät än riskera blöda ned mina egna...maiagull skrev:bättre trosor åt folket!
Jag ska ta med några par.
Det är ungefär som ett par glesa nylonstrumpbyxor som man klippt av vid låren. Inget under av komfort eller sexighet men som sagt, man slipper bloda ner sina egna.Bebben skrev:Nättrosor låter ruskigt obekvämt och skumt