Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gah.
Hittade en faktura från sotaren i lådan i fredags.

Ringde in och frågade vaför de inte var krediterad som de lovade.
Sotarn har ju inte sotat, bara tittat i skorstenen och konstaterat att de inte hunnit bli något efter förra sotningen för några månader sedan. Den jag pratade med då sa att det ju var tokigt och att de måste gjort fel och sa att jag inte skulle få nån faktura.

Nu är det en annan på kontoret som säger att om jag inte vill ha sotat måste jag ringa en vecka innan, annars debiterar de. Grrr.
De har klantat sig och jag ska betala eftersom att jag inte rättat till deras klanteri.

Väntar på att hon ska ringa tillbaka.

:banghead: Jag sa att det regna i natt va? Inget internet nu, dessutom verkar swedbanks internetbank ligga ner så jag kommer inte in där ens med wifi dosan... Varför ska allt krångla hela tiden?

Det ultimata beviset att jag är tillbaka på jobbet :p

93DC719A-1045-4F13-A8C6-39F79A9BAC73.webp

Måndag..

Har precis haft "trevligt" samtal med idiot till kund som tror jag medvetet försökt bluffa hen. God lust att visa kontraktet hen skrev under där allt står listat som hen rasar över nu.

Hotar bland annat med att kontakta press mm och jag känner att javisst. Det kan bi ett riktigt roligt inslag och försöker se rubrikerna. :D

Suck varför liksom sen säger hen att hade hen sagt det till sin partner så hade denne blivit arg och sagt till hen att sluta bråka, men hen tycker ska man säga till så ska man bråka rejält. Varpå mitt svar är att det är ju skillnad på att påtala och försöka hitta en gemensam lösning som känns bra och att man mår bra istället för att bråka för bråkandets skull inte föll i god ton och retade upp hen ännu mer. För hen har suttit och laddat upp mailat, Jag läste och ringde upp inom 15 min från det att jag fått mailet för återkoppling. (mycket trevligare tycker jag att ringa upp än skriva då det så lätt kan missförstås)

Ska sätta mig skanna in avtalet igen, förtydliga allt som vi sade innan avtalet skrevs och försöka få klarhet i exakt vad det är som kunden efterfrågar för att bli nöjd. Svish försvann det goda humöret och jag hade ärligt talat glömt av hur jobbigt det är att hålla på ioch medla. Suck

Absolut att man ska säga till om det är något som inte stämmer mm mm men att bråka om ingenting och dessutom bli otrevlig? Tyvärr lilla kund så hamnade du nu på min svarta lista och kommer inte få något alls däremot hade du varit trevlig hade jag löst det till ditt bästa men nu får hen snällt inse att hen har ingenting att komma med alls.

Chefen bytte aldrig sin pensionärs-Doro till en smartphone, för han lyckades "laga" den vilket han var mäkta stolt över. Det kom och bet honom i baken i morse då vi byte telefonoperatör :rofl:
För nackdelen med dessa gamla Doro-telefoner är att de sparar vissa nummer i telefonens internminne och vissa nummer på sim-kortet. Poff så saknades typ hälften av alla kundkontakter i telefonen :cool:
Jag och kollegan tillika hans dotter himlade med ögonen och fnissade lite i smyg åt gamla gubbars envishet :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 782
· Visningar
48 030
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar