Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eh?

En god vän krossade sin och lämnade in den i en galleria i residensstaden. De bytte glas och fixade så hemknappen funkade igen. För 1500. På typ 2 timmar.
Det beror nog lite på vad som gått sönder. När jag tappade min gick det totalt på knappt 5000 att laga (ja jag vet, helt orimlig summa men det gick via fb och den var inne tre ggr pga slarv) eftersom förutom skärmen gick även batteriet, ramen, kameran och antennen sönder, samt nåt mindre som jag inte kommer ihåg nu. Och då gled mobilen bara ur händerna på mig ner på marken.

Sprayade trädgården med ogrässpray igår så det ska dö mellan plattorna på uppfarten.
Det står att man inte ska vattna eller helst det ska inte regna heller. På ca 7 dagar som det tar innan det är dött.

Vaknar nu på morgonen och ja, inget regn men kondens! Verandatrappan som inte är under tak är helt blöt.
Det är kondens från taket som syns. Undrar dock om denna kondens i luften kan förstöra sprayningen med :cool:

Sprayade trädgården med ogrässpray igår så det ska dö mellan plattorna på uppfarten.
Det står att man inte ska vattna eller helst det ska inte regna heller. På ca 7 dagar som det tar innan det är dött.

Vaknar nu på morgonen och ja, inget regn men kondens! Verandatrappan som inte är under tak är helt blöt.
Det är kondens från taket som syns. Undrar dock om denna kondens i luften kan förstöra sprayningen med :cool:
Vanlig hederlig ättika har ni inte det?

Jösses.
Den skygga katten - han som jag inte får röra - ville gå in ikväll. Han njuter av utelivet om sommaren och har bara varit synlig på tomten senaste veckan, inte velat komma in.

Han och kompisen kom in och krävde mer mat. Nyss kom han in tilll mig på kontoret och när jag sträckte fram handen kom han fram och strök sig mot den :love: Jag fick till och med stryka honom över ryggen.
Nu ligger han på mattan en meter ifrån mig och spinner så golvet vibrerar.

Antar att vi ska sova i sovrummet inatt. :) Han brukar ju ligga under min säng.

Känner mig... inte helt glad. Det skulle regna. Det regnar inte (däremot mullrar det och kommer blixtar hela tiden). Satte mig nu vid datorn, såg att en fb-vän delat rasistisk smörja, tog bort personen som vän, gick in i gruppen, kollade igenom den och anmälde den sedan till fb pga rasistiskt innehåll.

Sååå... nu kanske jag skulle försöka sova så att jag orkar upp om sisådär 5 timmar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
16 17 18
Svar
341
· Visningar
8 475
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 579
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka