Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första dagen som baywatchskerper resulterade i att jag blev dyngsur då regnet öst ner hela dagen men det kom några tappra själar och simmade .Pratade med killen som skulle ta helgerna och ..Det skulle han inte alls utan tydligen var det bestämt att jag skulle sköta det hela tiden och han skulle hoppa in vid kris .Men att jobba var dag är jag mindre sugen på och det är olagligt .Nu idag så körde jag av runt poolen med högtryck och fick bort allt skräp och småsten och allt är i ordning så nu är det lite mindre jobb.Som städning vattenprover och dra täcket av och på poolen .Så nu är det vila och iväg till kl 19 och börja stänga ner badet .
Fick en hälsodeklaration från kirurgen idag som jag fyllt i undra hur tusan jag ska kombinera operation och jobbet eller om jag måste be dom skjuta på det till efter jakten då det är lugnare på jobbet

Nu har dom på kontoret hittat en mobil som dom tyckte passade mig en samsung Xcover 4 den kostade bara 2200:- så den låg en bit under dom 3000:- som var bestämt .Själv har jag en xcover av första modellen och minnet blev fullt efter 4 uppgraderingar lika så 2an som kollegan hade förut Hoppas den nya fungerar bättre

Sitter hemma i soffan och firar med att dricka läsk :P
Tidigare idag så hojtade chefen till och ville prata lite med mig. Jag blev lite orolig att han skulle vara missnöjd med något, för jag har gjort små klantigheter flera gånger förra veckan. Meeen istället ville han prata om scheman m.m.

Först bestämde vi att jag ska få ledigt den måndag som det är en hundtävling jag vill till :D Sedan sa han att efter midsommar börjar alla sticka iväg på semester, så han har schemalagt mig på heltid då med, och har ordnat så att jag får ett ordentligt semestervikariat! (Som det är nu är jag bara behovsanställd, så det är bara timlön som gäller i dagsläget) Dessutom, efter semestrarna så finns det möjlighet för mig att bli fast anställd, om jag vill. Det vill jag :banana:

Såå om någon månad får jag en riktig, fast heltidsanställning för första gången i mitt liv. Det känns helt knasigt :D (Och nu kanske jag kan sluta oroa mig för att de inte ska vara nöjda med hur jag jobbar...)

Räknar matte och känner mig dum i huvudet :crazy:
Får först in allt och kan det men till nästa uppgift är det bortglömt :banghead: Går bra nu :down:

Tur jag har maken som kan men han får sluta jobbet snart så han kan hjälpa mig fatta :p

Borde fixa middag men tycker den kan fixa ihop sig själv :meh:

Var ar bilden sa vi kan hjalpa dig bedomma det hela? Huh? ;)

Haha sorry :p

Tycker att är svårt att få till området under loftet..gillar ju ”belamrat” som inredningsstil men fåtöljen är kanske gränsfall till för minimalistisk. Dock köpte jag ju den just därför :rofl:

ACEC518B-2DBA-4B07-AC09-83E9B0C18F48.webp

Fortfarande morgon har. Jag sitter och slurpar kaffe och hundarna sover fortfarande. Det var "spa dag" for dem i gar och det ar trottande :p Funderar pa om man badar dem varannan dag eller sa :idea: :rofl:
I dag raknar jag med att ringa runt till olika stallen storre delen av dagen :cautious: ... och sa ska det stadas av bade ute och inne.
Pa Onsdag kommer nasta "Board and Train" hund och att sitta i telefon hinns inte med da sa det ar val bast jag startar dagen snart.

Tycker att är svårt att få till området under loftet..gillar ju ”belamrat” som inredningsstil men fåtöljen är kanske gränsfall till för minimalistisk. Dock köpte jag ju den just därför :rofl:

Visa bifogad fil 16039

Jag tycker att den passar in. En mer överdådig möbel hade inte riktigt gjorts rättvisa i det lilla utrymmet.
Annar en attans snygg matta!

Visa bifogad fil 16039

Jag GILLAR nar man blandar stilar och tycker att den fotoljen ar aldeles perfect dar den star.
Sjalv har jag bott utomlands sa lange att jag ofta tycker att "typisk Svensk moblering" ofta ar for sparsam och ser lite "naken" ut. Sjalva har vi ett mellanting mellan Amerikanskt stort och bulligt med blandad stil och en Svensk enhetlig, aterhallsam, stram stil (med nagra inslag av Asien i det hela). I min varld ar det vad "contemporary stil" betyder.:D

Sitter hemma i soffan och firar med att dricka läsk :P
Tidigare idag så hojtade chefen till och ville prata lite med mig. Jag blev lite orolig att han skulle vara missnöjd med något, för jag har gjort små klantigheter flera gånger förra veckan. Meeen istället ville han prata om scheman m.m.

Först bestämde vi att jag ska få ledigt den måndag som det är en hundtävling jag vill till :D Sedan sa han att efter midsommar börjar alla sticka iväg på semester, så han har schemalagt mig på heltid då med, och har ordnat så att jag får ett ordentligt semestervikariat! (Som det är nu är jag bara behovsanställd, så det är bara timlön som gäller i dagsläget) Dessutom, efter semestrarna så finns det möjlighet för mig att bli fast anställd, om jag vill. Det vill jag :banana:

Såå om någon månad får jag en riktig, fast heltidsanställning för första gången i mitt liv. Det känns helt knasigt :D (Och nu kanske jag kan sluta oroa mig för att de inte ska vara nöjda med hur jag jobbar...)

Stort grattis! Jag är jätteglad för din skull!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
6 890
Senast: Sleepan
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand