Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ösregn och 14 grader :eek: Det var något annat än den senaste tidens 30 grader... Inte glad i regn, men åh vad det var välbehövligt!
Visa bifogad fil 16033
Här har vi en som tar regnet med STIL :D :up:
Det bygger på solbrännan ändå, det bränner inte lika bra men fortfarande så tar det! :D
Själv skiter jag fullständigt i nån bränna eller inte. Vatten är prio ett!
Skönt om det släpper nu på riktigt. Allt behöver liksom inte komma den 22 juni :cautious:;)

Nu har det regnat här idag. Å jag är färdig med allt i stallet. Bara de sista räkningarna kvar, sen är hästägeriet ett minne blott. Nu snart är allt klart. Ska ringa försäkringsbolaget också, å höra hur jag ska göra med blanketten jag skulle fylla i.

Väldigt enkelt! Först smälter jag blockchokladen, ta lagom mycket. Sen i med lite vaniljsocker och sist grädde. Vispa runt lite och voilà -perfekt sås till glass!
Gräddsås och köttbullar, är nog enda gången jag äter gräddsås. Därav min förvåning ;)
Jag har inte ens ätit glass i år, är ju inte väder för det och jag undviker diverse mindre nyttiga saker, inte köpt godis på över 1 år eller chips o.dyl. (dock popcorn 3 gånger tror jag).

Gräddsås och köttbullar, är nog enda gången jag äter gräddsås. Därav min förvåning ;)
Jag har inte ens ätit glass i år, är ju inte väder för det och jag undviker diverse mindre nyttiga saker, inte köpt godis på över 1 år eller chips o.dyl. (dock popcorn 3 gånger tror jag).
Man kan ju ha i mjölk istället men jag tycker det blir lite pricken över iet med grädde.
Popcorn är nyttig! Eller iaf inte onyttigt :)
Jag ska plantera ut min popcornplanta (majs som ska vara bra vid popcorn tydligen). Aldrig testat tidigare så blir spännande och se om det blir nått :D

Jag borde ha rättat tentor (sorry alla väntande studenter :p) men har istället ägnat några timmar av den här dagen åt att hitta en trevlig stuga i Grövelsjön som jag nu precis har bokat. Tyvärr ingen öppen spis, men trevlig altan med utemöbler och endast tjugo meter från Grövlan (om man mot förmodan vill bada i sexgradigt vatten när det inte finns någon bastu eller badtunna att hoppa i efteråt).

Nu ska jag återställa ordningen genom att återuppta läsningen av hemtentor.

Skulle köpa blomkrukor till balkongen. Avbröts av brandlarm och byggnaden utrymdes. Tydligen några idioter som kastat nåt brandbombs-liknande och satt eld på ett träd utanför :meh: Promenerar hem igen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 959
· Visningar
53 277
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar