Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på intervju. O en konstig känsla infann sig under intervjun, det känns inte rätt. Det känns helt enkelt inte bra det här stället.

O så har jag insett hur jävla rädd jag är inför framtiden. Eländes elände (o så en del panik över att inte hinna flytta ut innan de två blir ihop - de är inte ihop än..men lär bli).

Min frissa på landet tar 850. Annars betalar jag nog typ samma i stan, men det brukar landa på 1200-ish. 350 kr... då har knappt lokalkostnader eller pension. Det är lite för billigt.

Ja det kändes verkligen jättejobbigt. Personen verkar dock kunna tänka att det baskemig ska lösa sig och det finns ju cancerfall som blivit överraskande positiva så jag hoppas verkligen att detta är ett sådant.
Skönt med en positiv inställning ändå. Det hade min mammas kompis också fastän hon fick veta att hon inte skulle överleva. Hon fick 12 år efter upptäckten och gjorde allt hon någonsin velat och lite till under de åren. Oroligt glad och positiv människa genom allt och är enormt saknad av oss.
Håller tummarna att det löser sig till det bästa för din rumskamrat :heart

Här blev det drama så det stod härliga till. SOS ringde om brand i spåret. Jag försöker desperat förklara att jag behöver ringa till godståget som är på väg till det stället. Fick till slut tag på föraren så att han fick panikbromsa. När han väl kommit över släckte de branden på ett par minuter. Pulsen hann dock gå upp rejält!

:banghead::banghead: Föreningsliv kan driva vem som helst till vansinne... :meh: Så trött på folk som inte tar något som helst ansvar utan rycker på axlarna och hoppas på att någon annan ska se till att det blir gjort.

Testa då bevattningsföreningen jag hör till. Några äldre gubbar sköter allt och jag är livrädd att det blir pannkaka när de trillar av pinn. De två senaste åren har jag erbjudit mig att vara med när de grejar med pumpen osv för att lära mig (plus att jag har ju enorm nytta av vattnet och anser att eftersom jag har det ställer man också upp) men nä då, det behövdes inte.

Alldeles nyss fick jag veta av en av mina pensionärsgrannar att en av gubbarna gnällt över att ingen vill ställa upp... men jag är ju kvinna så jag är väl ingen :grin: :grin: :grin:

Nyklippt. Dock inte lika nöjd som jag brukar bli, karlarna är bättre än tjejen som klippte mig nu. Men men. Är ju snart dags igen så det ordnar väl till sig. Betalade 250 kr, jag har tydligen något mellanting från herr (220 kr) och dam kort (290 kr) :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 526
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 326
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 909
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar