Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste åka och hämta en ensilagebal med hästtransporten. Slirade med bara bil vid stallet i morse, jävla blötsnö!
Ska dansa anti-snödansen (eller var det för det man behövde offra ett barn??) så jag kan få ett lass hemkört istället. Bonden kör snö just nu så han hinner inte komma :meh:

Städar garderober o byråar,slängt bh,trosor,t-shirt,shorts mm och sen garderoben........................:banghead: 37 örngott !!!! :crazy: Vem fan har 37 örgott????
Som alla förstår så tillhör dom lika många påslakan :nailbiting: Nu ligger alla påslakan på trapphalls golvet (har öppet fönster i sovrummet så för kallt där) för vidare koll o utgallring,men rökpaus just nu.

SItter och tittar ut pa en solig dag igen medan mandeltraden blommar overallt har i centrala Californien. I gar kvall fick jag lara mig en hel massa om mandeltrad :) Att det finns en hel massa olika sorter som har lite olika notter och blommar lite olika tidigt eller sent, men de blommar alla samtidigt sa det handlar bara om dagars skillnad.
Jag har ocksa lart mig att just det har omradet ar varldens storsta mandel producent ... att mandeltraden planteras i vinkel, ser ur konstigt ut, for vinden's skull. VInden knuffar dem raka ... och att alla mandel trad ar "grafted" pa en mycket kraftigare rotstock. Och att mandeltrad maste polineras av bin ... sa om alla bin forsvinner blir varlden utan mandel ocksa.

SItter och tittar ut pa en solig dag igen medan mandeltraden blommar overallt har i centrala Californien. I gar kvall fick jag lara mig en hel massa om mandeltrad :) Att det finns en hel massa olika sorter som har lite olika notter och blommar lite olika tidigt eller sent, men de blommar alla samtidigt sa det handlar bara om dagars skillnad.
Jag har ocksa lart mig att just det har omradet ar varldens storsta mandel producent ... att mandeltraden planteras i vinkel, ser ur konstigt ut, for vinden's skull. VInden knuffar dem raka ... och att alla mandel trad ar "grafted" pa en mycket kraftigare rotstock. Och att mandeltrad maste polineras av bin ... sa om alla bin forsvinner blir varlden utan mandel ocksa.

Vi ligger väldigt risigt till utan bin. :down: Funderat på att skaffa lite växter och örter på balkongen som bin tycker om, men sedan kom jag på att det kanske inte är helt optimalt med ett litet barn och två katter - där den ena varje år fångar minst en humla i munnen - innan han glömmer bort det till nästa år igen.

Haha det har vart så osäkert allt så jag måste smälta det lite innan jag kommer till det romantiska stadiet :rofl: blir en liten vigsel, bara mamma, min barndomsvän och en vän till I. :)

Större vigsel än vi hade. Vi var bara vi två + sonen och ett av rådhusets personal som vittne och hon som vigde oss. Det blev perfekt. Låter som ni får en fin vigsel med dom viktigaste närvarande :heart

Måste dricka kaffe nu innan jag däckar ståendes :arghh:
Ändå legat i sängen med mini ett tag och kollat på barnsånger, men det kan iofs vara därför jag är seg :p

Ska servera barnen mat nu så tar jag min middag efteråt och får sitta ner jag med :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 517
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30