Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Marita73 Helt rätt beslut, syster är dum i huvudet!

Jag är rätt mätt och nöjd efter räkor och ägg och en öl. :angel: Orkade inte öppna en flaska vin eftersom jag insåg att det inte skulle bli uppdrucken. Måste köpa lite mer småflaskor så jag kan öppna med gott samvete, det är liksom full fart hela tiden så jag känner att jag inte kan dricka fler dagar på raken eftersom jag ska köra bil på morgonen nästan varenda dag. :meh:
Köp en vacumkork istället. Så kan du smutta på samma flaska i åtminstone en vecka.

Mitt vindrickande ökade markant, när steget att öppna en flaska blev mindre dramatiskt,. Det går verkligen att bara ta ett enda litet glas.....:up:

Kollar På Spåret och surfar och väntar på svar från två kompisar :meh: jag kan också vara seg med att svara så jag fattar hur det är men jag har ändå typ noll tålamod när andra gör det :angel: :laugh:

Nu har jag bokat in en dejt med designer nästa v för att kanske köpa drömkappan! Risken är att jag är för kort då den är provstorlek. Jag är liksom inte 1.80 :p Finns bara en enda och den är gjord efter modell till visning...

26297456_141444206538153_6187775691338022912_n.jpg

Vågar man fråga ungefär vad den kommer kosta? :o

Köp en vacumkork istället. Så kan du smutta på samma flaska i åtminstone en vecka.

Mitt vindrickande ökade markant, när steget att öppna en flaska blev mindre dramatiskt,. Det går verkligen att bara ta ett enda litet glas.....:up:
Jag har funderat på det, men i och med att jag vill kunna köra bil på morgonen nästan alla dagar i veckan så har det inte känts som ett bra alternativ heller. Jag vet att det egentligen inte är någon fara efter ett litet glas vin men allt många dåliga erfarenheter av människor som har överskattat sin möjlighet att dricka och köra så jag tar hellre ett rejält steg tillbaka. Speciellt med tonårsbarn i huset, jag vill inte att de ens ska komma på tanken att det ska kunna köra dagen efter att ha druckit eller ännu värre köra när de har druckit. Som sagt det är ingen större fara normalt sett men tonåringar är inte de bästa på att förstå sina gränser. ;)
Men två döda vänner och en förlamad från nacken och ner efter körning med alkohol i kroppen sätter sina spår.
Så bättre med småflaskor, jag kan dricka ett eller två glas de kvällar jag känner att jag kan göra det utan att behöva tänka på att jag ska iväg dagen efter.

...När man tittar på tv på ett tatueringsprogram och så frågar 9-åringen "vad menar dom med att suga av?" O_o

Ja, jag ljög när jag förklarade :o
Orkar inte den diskussionen nu :p

Vi hade blommor och bin diskussionen i 5 månader när jag var gravid med mini. Fan inte igen :rofl:

Min diskbänk svämmar över av disk. Jag skulle behöva någon huslig typ som gäst här ett tag som kan diska och städa när jag bara vilar och sover för att orka jobba.

Kom just hem efter lång dag i Stockholm. Märkligt hur snabbt något blir en vana. Köper med mig sushi och den håller sig bra under bussresan. Katten är ettersur. Hon går omkring och demonstrativt ignorerar mig genom att vara tätt, tätt intill men jag finns inte :D Det får bli lite mutor. Kollar på invigningen via BBC. Mycket om det engelska laget men det är kanske naturligt ;)

Största fördelen är att jag kan se den nu i efterhand, när jag vill. :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar