Vad pysslar vi med, del LXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det är ju i mejlen jag får uppgifterna jag ska göra. Om någon mejlar och vill avboka så är det ju den uppgiften jag ska utföra när jag växlar till webbläsaren. Jag har precis exakt allt i mejlen. När det kommer in supportfrågor händer det ofta att jag måste öppna webbläsaren för att kontrollera uppgifter. Det funkar inte särskilt bra när jag glömmer vad jag skulle göra på en sekund trots att jag precis hade det framför näsan.
Av allt det du skriver tycker jag att det verkar som om en tids heltidssjukskrivning vore bättre?
Det verkar inte räcka med 50% för att du ska fungera fullt.

Alla är vi stundtals förvirrade. Det du skriver känner jag igen alltför väl. För mig var det kroppen som sa ifrån. Dels vid min cellgiftsbehandling och nu senast när jag blev sjuk i somras.
Min läkare sjukskrev mig trots mina protester - och det var såhär i efterhand fullständigt behövligt. Jag var heltidssjuk i juli.

Det tar den tid det tar. Du kanske behöver längre - eller kortare - tid för att få ordning på systemet.

Fast är det inte stressigare att glömma saker? Jag är en "dubbel-kollare" och är således van vid att skriva ner, printa ut, kopiera, titta tillbaks, osv.... Duglig är du väl så länge jobbet blir utfört? Det spelar väl mindre roll HUR du gör det?
Fast jobbet blir ju inte utfört när det går så långsamt. Jag hinner inte allt då. Nu har jag legat efter hela hösten.

Jag skriver upp det i mejlen. Det finns en to-do-lista där. Men om jag glömmer att skriva upp, kanske för att uppgiften kom via sms, då spelar den listan ingen roll.

Att skriva med papper och penna skulle verkligen inte fungera för jag ändrar i min to-do-lista jämt, både datum och prioriteringsordning samt även innehåll i uppgiften. Dessutom har jag inte plats med en kalender bredvid datorn. Det är nätt och jämnt kaffekoppen får plats.

En kalender hjälper mig inte heller när jag tror att jag gjort något, men inte har det, och den hindrar mig inte från att blanda ihop kurser och människor. Den håller inte reda på vad jag har gjort heller, endast sådant jag behöver följa upp (i bästa fall).

Jag har också många olika saker att komma ihåg, där jag ofta ändrar datum osv. Jag använder trello, det är ett program på nätet som är gratis att använda och väldigt användarvänligt. För varje uppgift kan man lägga till datum, checklistor, uppdatera med ny information, bifoga filer osv. Innan gjorde jag som du och försökte mig på att samla allt på mejl och i listor - nu känner jag mig så mycket mer organiserad på jobbet. Nu är det kanske måendet i stort som du behöver fokusera på, och inte ny programvara, men ville ändå tipsa ifall det kan underlätta för dig.

Ska vara inne i stan med bilen strax innan ett och försöker planera så jag och barnen sitter i bilen om typ en halvtimme. Jag känner att jag redan ligger efter trots att jag började förbereda för drygt en halvtimme sen :crazy:

Tänkte åka och handla lite mat men ungarna får klara sig på nudlar till nyår nu :nailbiting:
La precis en beställning på badrumsinredning på 16' å med dom 11' i helgen så vill jag _inte_ köpa entrecôte till middag närmsta tiden :p
Maken fyller år nästa vecka, han får ett paket sockar och kalsonger :rofl:
På måndag kommer dom och fixar det sista i badrummet :banana:

Hämtat mini på förskolan nu så sitter i bilen på väg för att köpa nudlar :p

Kände inte för att rida så jag har flyttat hästar, fyllt på vatten, varit på apoteket, satt igång en tvättmaskin, kollat av lösdriften, ringt Agria (får tillbaka en hel del på försäkringen för Aramis :) ) och bokat julbord för mig, syster och mamma :)

Tror jag ska gå ut och longera båda hästarna en sväng nu.

Jag har verkligen ingen aning. Det är ju inte bara minnet som är paj. Koncentrationen och fattningsgåvorna verkar inte heller finnas. Det spelar liksom ingen roll att jag har en skriftlig lista framför mig för jag har lyckats göra fel i alla fall. Jag glömmer även titt och tätt vad jag ska göra medan jag växlar från e-posten till webbläsaren.

Jag påminns åter igen att det finns en anledning till att jag är deltidssjukskriven, men jag verkar ju inte ens klara 50% som det ser ut.
Det du beskriver låter som sådana symtom som utmattningsdepression ger. En av mina vänner insåg att hon var utbränd när hon gick ut ur en affär med ett gäng kläder som hon inte betalat över armen, en kollega minns fortfarande inte hur hon tog sig hem den dag hon faktiskt kraschade på jobbet och blev sjukskriven.

Du ska alltså inte anklaga dig själv, det är sannolikt symtom på sjukdom. Och istället för att skriva listor eller hitta andra strategier för symtomen kanske du måste fundera på om du ska jobba ens 50 proc just nu.

@Ninnurur @supersonic @Snowball
Vettefasen alltså, men nåt lurt är det. Och jag tycker det är så jobbigt när jag drömmer om saker som är ganska verkliga - ibland drömmer man ju sjuka saker, så sjuka att man fattar att det här är inte på riktigt. Men nu drömde jag om personer jag känner, möten som faktiskt är denna veckan, jag tittade i min egen kalender och försökte tänka ut hur fasen jag skulle lösa denna situationen eftersom jag klantat mig så kapitalt.

För någon vecka sedan drömde jag om en av eleverna på skolan, hen såg ut precis som i verkligheten, jag tänkte namnet och det som hände var inte otroligt att det skulle kunna ske utan mer en tidsfråga. Usch
Jag har också drömt skitmysko i natt. Drömde att jag skulle boka träning till torsdag ( vilket jag gjorde irl ugår) och fick jättekonstigt svar från tränaren som uttryckte sig med enbart emojis. :arghh::rofl:

Det du beskriver låter som sådana symtom som utmattningsdepression ger. En av mina vänner insåg att hon var utbränd när hon gick ut ur en affär med ett gäng kläder som hon inte betalat över armen, en kollega minns fortfarande inte hur hon tog sig hem den dag hon faktiskt kraschade på jobbet och blev sjukskriven.

Du ska alltså inte anklaga dig själv, det är sannolikt symtom på sjukdom. Och istället för att skriva listor eller hitta andra strategier för symtomen kanske du måste fundera på om du ska jobba ens 50 proc just nu.
Antagligen har du rätt. Jag snackade med min chef idag som tycker att jag ska vara 100% sjukskriven.

Totalt nybörjarmisstag :arghh:!
Jag är så van vid att longera Annie (och förut Opal) så jag glömde att ta på handskar. Aramis gick igång fullständigt så nu har jag brännsår och blåsa på insidan av vänsterhanden. Ajje!

Precis hemkommen från sjukhuset, smått omtumlad över att ha fått träffa en helt underbar neurolog, som verkade se till mig och mina behov på ett helt annat sätt än jag upplevt tidigare. Jag ska få en remiss till en sjukgymnast, han ska skriva en "remiss"(?) till psykiatrin som jag redan är inskriven på, om att jag måste få dels för att trycka på att jag måste få samtal och för att få Elvanse (eller annan ADHD-medicinering, men den tyckte både han och jag lät bäst) utskrivet mot min fatigue. Han själv har inte licens för att skriva ut den, inte i det här landstinget åtminstone, så man brukar göra såhär då, är psykiatrin motsträviga får vi lösa det på annat sätt. Vidare tryckte han på att han tyckte att det var rent vansinne att de velat ta bort/minska fungerande sömnmedicinering och lugnande i mitt läge, bara ett år efter att jag fått en diagnos och jag går på knäna, utan tyckte att det kunde vi i mitt fall ta tag i när jag är 99 (jag kommer ju liksom inte bli frisk). Slutligen tyckte han det var fruktansvärt att jag inte fått den här hjälpen redan från början.

Sitter i en datasal i Stockholm på kursen. Jag som fullkomligt älskar datorer O_o:angel:.
Men bunkrat upp med kaffe, kakor, banan och en macka så ska nog överleva :p (grannen kolla lite suspekt på alla prylar, men om han klagar kan han få en banan sen :D)
Nu börjar lektionen snart :)!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Whoever
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 593
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 022
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama