Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet ju att ni är fler som läser här som säkert måste lämna blodprover regelbundet. Hur besvärligt är det för er? Jag vet ju att jag är svårstucken, men nu var det problem med att blodet inte rann på som det skulle.. så för fem rör behövde jag stickas på tre ställen för att få tillräckligt. Inte varit med om det innan
Mormor blir bara sämre och sämre så hon har inte så lång tid kvar. Ny undersökning hos läkaren idag visade att hennes hjärta blivit ännu mer sämre.
Imorgon får jag allt ta en sväng dit och umgås lite tror jag allt. Var något mer jag skulle göra men den som ändå kom ihåg vad det var..
Jag vet ju att ni är fler som läser här som säkert måste lämna blodprover regelbundet. Hur besvärligt är det för er? Jag vet ju att jag är svårstucken, men nu var det problem med att blodet inte rann på som det skulle.. så för fem rör behövde jag stickas på tre ställen för att få tillräckligt. Inte varit med om det innan
Jag kan vara besvärlig ibland, speciellt om jag är lite uttorkad. Svårstucken är jag alltid
Jag drömmer alltid konstiga drömmar varje natt. Men det beror på en av mina mediciner (eller flera...)@Ninnurur @supersonic @Snowball
Vettefasen alltså, men nåt lurt är det. Och jag tycker det är så jobbigt när jag drömmer om saker som är ganska verkliga - ibland drömmer man ju sjuka saker, så sjuka att man fattar att det här är inte på riktigt. Men nu drömde jag om personer jag känner, möten som faktiskt är denna veckan, jag tittade i min egen kalender och försökte tänka ut hur fasen jag skulle lösa denna situationen eftersom jag klantat mig så kapitalt.
För någon vecka sedan drömde jag om en av eleverna på skolan, hen såg ut precis som i verkligheten, jag tänkte namnet och det som hände var inte otroligt att det skulle kunna ske utan mer en tidsfråga. Usch
Jag tar alla prover på labb, labbassarna är oftast suveräna på att sticka.Man kan ju tycka att om man ändå ska behöva dras med en kronisk sjukdom som kräver regelbundna prover, så kunde man väl åtminstone få lov att vara lättsucken. Men icke! Hade inte tänkt på att det kanske kan påverka om man är uttorkad eller inte. Får se till att vara lite bättre på den punkten tills nästa gång så de stackars sköterskorna får det lite enklare.
På mig får dom bara en chans,nu är jag lättstucken men spruträdd.Som tur är så är jag ganska obrydd när det kommer till nålar, det är alltid något!
Är mkt svårstucken. Idag fick de sticka 2 gånger för att få blod...Jag vet ju att ni är fler som läser här som säkert måste lämna blodprover regelbundet. Hur besvärligt är det för er? Jag vet ju att jag är svårstucken, men nu var det problem med att blodet inte rann på som det skulle.. så för fem rör behövde jag stickas på tre ställen för att få tillräckligt. Inte varit med om det innan
På mig får dom bara en chans,nu är jag lättstucken men spruträdd.
Och står det assistent,pryo etc någonstans på deras brick så kommer dom inte nära mig.
Mig går det bara att ta på ovansidan ena handen eller direkt i handledenFy, jag är hellre svårstucken än spruträdd. Så du får mina sympatier. Jag brukar förvarna den som ska sticka mig med att det brukar vara svårt, men understryka att jag inte alls är spruträdd så att de ska bli mindre obekväma i situationen.