Vad pysslar vi med, del LXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Ninnurur @supersonic @Snowball
Vettefasen alltså, men nåt lurt är det. Och jag tycker det är så jobbigt när jag drömmer om saker som är ganska verkliga - ibland drömmer man ju sjuka saker, så sjuka att man fattar att det här är inte på riktigt. Men nu drömde jag om personer jag känner, möten som faktiskt är denna veckan, jag tittade i min egen kalender och försökte tänka ut hur fasen jag skulle lösa denna situationen eftersom jag klantat mig så kapitalt.

För någon vecka sedan drömde jag om en av eleverna på skolan, hen såg ut precis som i verkligheten, jag tänkte namnet och det som hände var inte otroligt att det skulle kunna ske utan mer en tidsfråga. Usch
Fy så obehagligt!! :crazy:

Om jag ska upp tidigt en morgon och hinna med en massa saker innan jag ska iväg eller så så drömmer jag alltid om allt jag ska göra så att jag vaknar alldeles tokstressad :down:

Fast just DEN aspekten ser jag inget onormalt med. Det är precis därför jag har min kalender. Det STRÖMMAR in info hos mig från alla håll och kanter hela tiden, och skriver jag inte ner det med en gång så är det stor risk att jag missar något.
Men det är ju i mejlen jag får uppgifterna jag ska göra. Om någon mejlar och vill avboka så är det ju den uppgiften jag ska utföra när jag växlar till webbläsaren. Jag har precis exakt allt i mejlen. När det kommer in supportfrågor händer det ofta att jag måste öppna webbläsaren för att kontrollera uppgifter. Det funkar inte särskilt bra när jag glömmer vad jag skulle göra på en sekund trots att jag precis hade det framför näsan.

@Ninnurur @supersonic @Snowball
Vettefasen alltså, men nåt lurt är det. Och jag tycker det är så jobbigt när jag drömmer om saker som är ganska verkliga - ibland drömmer man ju sjuka saker, så sjuka att man fattar att det här är inte på riktigt. Men nu drömde jag om personer jag känner, möten som faktiskt är denna veckan, jag tittade i min egen kalender och försökte tänka ut hur fasen jag skulle lösa denna situationen eftersom jag klantat mig så kapitalt.

För någon vecka sedan drömde jag om en av eleverna på skolan, hen såg ut precis som i verkligheten, jag tänkte namnet och det som hände var inte otroligt att det skulle kunna ske utan mer en tidsfråga. Usch

Så obehagligt :crazy:

Kollar på Malou där de pratar förlossningsskador. Så tråkigt att kunskapen är så bristfällig och att man bara släpps vind för våg när ungen är ute.

Jag har nyss vaknat, ska strax gå upp och starta dagen. Blir en sväng till en eventuell medryttarhäst idag (jag tycker dock det är lite märkligt att ägaren inte ställt en enda fråga till mig om kunskaper och unghästvana, utan bara frågat när jag kan komma till stallet och om jag kan följa med idag och hämta hö O_o), måste ringa runt lite och fixa hund och kattvakt i dec också. Vi ska till London! :banana: Julhandla, gå på musikal och bara njuta! Någon som varit på julskyltningen där? Vad tyckte ni?

Men det är ju i mejlen jag får uppgifterna jag ska göra. Om någon mejlar och vill avboka så är det ju den uppgiften jag ska utföra när jag växlar till webbläsaren. Jag har precis exakt allt i mejlen. När det kommer in supportfrågor händer det ofta att jag måste öppna webbläsaren för att kontrollera uppgifter. Det funkar inte särskilt bra när jag glömmer vad jag skulle göra på en sekund trots att jag precis hade det framför näsan.
Fast då kanske du får ta dig tiden att göra ett mellansteg? Läs mejlen och printa ut den, eller skriv ner "avboka........" på en lapp, innan du växlar till webläsaren och utför det som ska göras. Då har du ju infon framför dig fortfarande. Kan inte det hjälpa?

128846608673120355.jpg

Efter förra veckans 6dagarsvecka på jobbet är det skönt med ledig dag och äta frukost och dricka kaffe i lugn och ro :). Har lite att styra med; ska tvätta, renbädda och städa här hemma innan hästen ska motioneras :). Senare idag ska jag åka och titta på stallplats, blir spännande! Visserligen går min tjeja på lösdrift på samma gård vi hyr huset men det fungerar inte med ägaren så lugnast är att flytta på henne; vi har lite olika syn på hästhållning som inte går ihop men hålla lösdriften blöt och dyngig i perioder är inte enligt djurskydd men enligt ägaren är jag för petig.....:confused:.:meh:

Känner igen det så väl från mig själv. Även det du berättat innan om att inte kunna läsa längre och det. Vila är det som har hjälpt mig mig, har snart varit hemma 7 veckor och först nu börjar det rätta till sig. Det hjälper liksom inte hur mycket man än försöker skriva upp och planera om hjärnan vägrar samarbeta. Och för mig blev att skriva i kalendern ytterligare en grej jag behövde komma ihåg och som jag glömde = ännu mer, helt onödig stress. Så kan och får du vara sjukskriven på 100% ett tag så tror jag det skulle hjälpa dig. :)

Jag har nyss vaknat, ska strax gå upp och starta dagen. Blir en sväng till en eventuell medryttarhäst idag (jag tycker dock det är lite märkligt att ägaren inte ställt en enda fråga till mig om kunskaper och unghästvana, utan bara frågat när jag kan komma till stallet och om jag kan följa med idag och hämta hö O_o), måste ringa runt lite och fixa hund och kattvakt i dec också. Vi ska till London! :banana: Julhandla, gå på musikal och bara njuta! Någon som varit på julskyltningen där? Vad tyckte ni?
London vid jul är fantastiskt! Mer än så behöver man inte veta :D

Fast då kanske du får ta dig tiden att göra ett mellansteg? Läs mejlen och printa ut den, eller skriv ner "avboka........" på en lapp, innan du växlar till webläsaren och utför det som ska göras. Då har du ju infon framför dig fortfarande. Kan inte det hjälpa?
Fast det är ju inte rimligt att sitta och skriva långa instruktioner till sig själv hela dagarna. Om jag ska sitta och skriva punktlistor på alla moment för att exempelvis göra en avbokning, så är jag inte duglig för jobbet.

Vid sådana saker prova att skriv ut mailet. Sen gå in i webläsaren och utför. När det är färdigt så stryker du över och kastar pappret.

Ibland är det så mycket lättare att ha det i handen och framför sig hela tiden.

Ta det lugnt andas och försök att inte stressa. Ta hand om dig!

Men hur svårt ska det vara att formulera en kort vettig text om lärande och kultur? Är jag helt inkompetent med språk? :arghh::banghead: Jag har på tre timmar skrivit två meningar som jag tagit bort och skrivit om tre gånger. Det här är frustrerande. :cautious:

Fast det är ju inte rimligt att sitta och skriva långa instruktioner till sig själv hela dagarna. Om jag ska sitta och skriva punktlistor på alla moment för att exempelvis göra en avbokning, så är jag inte duglig för jobbet.
Fast är det inte stressigare att glömma saker? Jag är en "dubbel-kollare" och är således van vid att skriva ner, printa ut, kopiera, titta tillbaks, osv.... Duglig är du väl så länge jobbet blir utfört? Det spelar väl mindre roll HUR du gör det?

@Magiana jag tycker du ska kräva av personerna som ger dig uppgifter via sms att alltid skicka informationen via mail (eller vad nu som passar dig). Jag får frågor, uppgifter osv via mail, samtal, Facebook, telefonsamtal.. ja listan tar aldrig slut. Mitt standardsvar är att jag ber personen att maila mig så att jag faktiskt har en chans att ha informationen samlad på samma ställe, annars är det omöjligt att komma ihåg!
Samma här. När folk börjar på meningen: "Jag ska vara ledig......" så avbryter jag vänligt och bestämt med att de får mejla mig infon. Annars glömmer jag det fort som bara den!

:arghh: Min massör har inte tid för mig och min rygg försöker ta död på mig... Sitta är absolut värst så det bli ligga och stå idag, böja sig går inte heller... Sängen är för mjuk så det är soffan eller yoga mattan som duger idag, med en alvedon så kan jag åtminstone röra mig från soffan och golvet... Nu ska jag gå en sväng med hundarna så får vi se om det hjälper lite... :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Whoever
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 593
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 022
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama