Vad pysslar vi med, del LXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Somnade lite efter tolv och vaknade vid sju. Det var den sovmorgonen det.
Förhoppningsvis gör det att jag har lättare att sova någon timme innan nattjobb ikväll.

Skitmåndag. Jag fick ett sms av chefen som undrade om jag gjorde ett mejlutskick i torsdags.

Nej, det har jag glömt :banghead: . Så 4 tappade dagar marknadsföring :turd:.

Så där är det hela tiden numera. Jag är nog ganska så förbrukad på det här jobbet för det är inte mycket jag lyckas få rätt längre :(.

Ska snart åka till verkstaden med min nya bil volvo v40 -17...

Polisen backade på den förra lördagen utanför polishuset vid ett rödljus. (jag hann inte få i backen och komma undan) Chefen bara fnissade när jag ringde och berättade vad som hänt.

Så tråkigt med en sådan buckla bara.

22221784_10155094486046819_5378174408990603601_n.jpg

Skitmåndag. Jag fick ett sms av chefen som undrade om jag gjorde ett mejlutskick i torsdags.

Nej, det har jag glömt :banghead: . Så 4 tappade dagar marknadsföring :turd:.

Så där är det hela tiden numera. Jag är nog ganska så förbrukad på det här jobbet för det är inte mycket jag lyckas få rätt längre :(.
Jag har en kalender uppslagen bredvid datorn på skrivbordet jämt. Där skriver jag ALLT som jag får mejl/sms/telefonsamtal om att jag ska göra. Annars hade jag absolut glömt minst hälften av alla vikariebokningar, möten, deadlines som jag har. Om du inte redan har en bords-/väggkalender så rekommenderar jag det!

Ska snart åka till verkstaden med min nya bil volvo v40 -17...

Polisen backade på den förra lördagen utanför polishuset vid ett rödljus. (jag hann inte få i backen och komma undan) Chefen bara fnissade när jag ringde och berättade vad som hänt.

Så tråkigt med en sådan buckla bara.

22221784_10155094486046819_5378174408990603601_n.jpg

Nä vad tråkigt :(
Ska också till verkstaden idag, det gnisslar från vänster framhjul på min Skoda från 2016 :meh:

Jag har en kalender uppslagen bredvid datorn på skrivbordet jämt. Där skriver jag ALLT som jag får mejl/sms/telefonsamtal om att jag ska göra. Annars hade jag absolut glömt minst hälften av alla vikariebokningar, möten, deadlines som jag har. Om du inte redan har en bords-/väggkalender så rekommenderar jag det!
Jag har också fått börja med kalender. Förr kunde jag hålla allt i huvudet.

Jag skriver upp det i mejlen. Det finns en to-do-lista där. Men om jag glömmer att skriva upp, kanske för att uppgiften kom via sms, då spelar den listan ingen roll.

Att skriva med papper och penna skulle verkligen inte fungera för jag ändrar i min to-do-lista jämt, både datum och prioriteringsordning samt även innehåll i uppgiften. Dessutom har jag inte plats med en kalender bredvid datorn. Det är nätt och jämnt kaffekoppen får plats.

En kalender hjälper mig inte heller när jag tror att jag gjort något, men inte har det, och den hindrar mig inte från att blanda ihop kurser och människor. Den håller inte reda på vad jag har gjort heller, endast sådant jag behöver följa upp (i bästa fall).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Whoever
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 593
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 022
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama