Vad pysslar vi med, del LXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varning för gnälligt tråkigt inlägg.
:o
Just ja man ska äta mat sägs det ibland.
Känns inte som det blir någon större ansträngning i köket den här tiden så frågan är om jag ska ta en tallrik risgrynsgröt eller en bit ugnspannkaka?
Suck!! förbannat att man måste äta ibland, tråkigt när man inte har matlust och inte ens är hungrig utan har ett illamående ligger och jävlas men blir inte bättre med den biten utan mat så får väl peta i mig något. :arghh:

Känns inte som det blir någon större ansträngning i köket den här tiden så frågan är om jag ska ta en tallrik risgrynsgröt eller en bit ugnspannkaka?
Suck!! förbannat att man måste äta ibland, tråkigt när man inte har matlust och inte ens är hungrig utan har ett illamående ligger och jävlas men blir inte bättre med den biten utan mat så får väl peta i mig något. :arghh:

Det blir risgrynsgröt, har väl fått julfeeling av någon anledning? :angel:
Nej faktiskt för det känns lättast att få i sig nu av alternativen jag har.

Det känns lite som att vi i tråden har tullat på julmaten under den senaste veckan,lussekatter,köttbullar,risgrynsgröt,julmust mm :)
Tack och lov äter jag risgrynsgröt åter runt så börjar inte sjunga julvisor av det.
Lussebullar äter jag om jag blir bjuden och håller god min, ganska meningslöst enligt mig.
Köttbullar året om är ju liksom husmanskost.
Julmust njaaa ett glas om jag blir bjuden, kan dock ibland köpa en flaska eller två men ingen favorit.
Många år har jag hoppat över julen helt och jobbat så arbetskamrater med barn fått ledigt senaste åren har det dock blivit jul pga. släktingars "krav" med barn.
/hallonsaft som inte är så extrem julmänniska på något sätt.

Tack och lov äter jag risgrynsgröt åter runt så börjar inte sjunga julvisor av det.
Lussebullar äter jag om jag blir bjuden och håller god min, ganska meningslöst enligt mig.
Köttbullar året om är ju liksom husmanskost.
Julmust njaaa ett glas om jag blir bjuden, kan dock ibland köpa en flaska eller två men ingen favorit.
Många år har jag hoppat över julen helt och jobbat så arbetskamrater med barn fått ledigt senaste åren har det dock blivit jul pga. släktingars "krav" med barn.
/hallonsaft som inte är så extrem julmänniska på något sätt.
Jag brukar också jobba jul,i övrigt är jag periodare på jul så ibland får jag ett ryck och ställer till det i värsta amerikanska stilen (pappa är amerikan) men det är ju ett rent h-vete när man ska kasta ut den o packettera allt igen.

Jag brukar också jobba jul,i övrigt är jag periodare på jul så ibland får jag ett ryck och ställer till det i värsta amerikanska stilen (pappa är amerikan) men det är ju ett rent h-vete när man ska kasta ut den o packettera allt igen.
Jag ställer en adventsljusstake i vardagsrummet mest för att gnälliga granntanten inte ska behöva anstränga sig och påpeka det igen sen att den sällan blir tänd är en annan sak.
Förra året mumlade jag något om olika dygnsrytm när hon pep om det. :angel:

Förstår precis vad du menar, illamående och sedan mer illamående om man inte äter, blech :meh: Jag röstar på ugnspannkaka. Godare imo och kan även ätas kall - jag kan det i alla fall ;)

Förstår precis vad du menar, illamående och sedan mer illamående om man inte äter, blech :meh: Jag röstar på ugnspannkaka. Godare imo och kan även ätas kall - jag kan det i alla fall ;)
Det fick bli risgrynsgröt för jag blev lite orolig att pannkakan skulle bli tuff att få ner och jag skulle vara nöjd redan när tuggandet var klart.
Kall kan jag med äta, smidigt och ganska gott :up: hände ibland att jag hade det i stallet förr istället för en macka som blivit tråkig efter några timmar.
Senare idag blir det med tur pannkaka istället hoppas jag :)

Nu ger jag upp för idag, blir att krypa ner i bädden med höjd huvudända ordentligt och hoppas måendet vänder.

Sköt er alla nattugglor jag ska ta och spana in fårskocken, önska mig lycka till :nailbiting:

Och en ny vecka börjar.... Tycker att tiden bara rusar iväg denna hösten - redan mitten av oktober :eek: ! Förmodar att det delvis har att göra med ett antal nya arbetsuppgifter och mycket nytt att lära sig. Men det är bra - man ska inte fastna i gamla hjulspår :up: ! Dock känns det som om jag är redo för lite semester, för stressigt har det varit från och till. Hösten är så lång på det viset. En massa röda dagar på våren, men inga alls på hösten. När man faktiskt skulle behöva en och annan! Men det är ju snart jul.... :p

15 grader här idag, men blåste storm nästan!
Jag är trött och seg i vanlig ordning :meh: La mig vid 21 igår, tpg en timme innan jag var "redo" att släcka ner trots jag var jättetrött. Sen tog det ytterligare en timme innan jag somnade :banghead:

Sambon har äntligen skickat över bilderna från lördagens inkörningspass med hästen. Jag förstår inte riktigt hur han lyckats, för de flesta är jättemörka trots att vi var där mitt på dagen. Men man ser ju åtminstone vad vi gör.
Kolla vilken duktig ponny, som utan att tveka knatar på genom vattenpölar med sitt däck :love:
YsdlkHA.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Whoever
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 596
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 022
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?