Vad pysslar vi med, del LXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att skriva med papper och penna skulle verkligen inte fungera för jag ändrar i min to-do-lista jämt, både datum och prioriteringsordning samt även innehåll i uppgiften.
En kalender hjälper mig inte heller när jag tror att jag gjort något, men inte har det, och den hindrar mig inte från att blanda ihop kurser och människor. Den håller inte reda på vad jag har gjort heller, endast sådant jag behöver följa upp (i bästa fall).
Om den inte får plats så är det ju en sak.
Angående innehållet så ändrar jag också en hel del i min kalender, och det löser jag genom att skriva med blyertspenna så att jag kan sudda.
Min kalender håller reda på vad jag har gjort, för jag stryker det som är avklarat. Det var bara ett förslag - tråkigt att det inte funkar för dig.

Om den inte får plats så är det ju en sak.
Angående innehållet så ändrar jag också en hel del i min kalender, och det löser jag genom att skriva med blyertspenna så att jag kan sudda.
Min kalender håller reda på vad jag har gjort, för jag stryker det som är avklarat. Det var bara ett förslag - tråkigt att det inte funkar för dig.
En kalender hindrar mig inte heller från att skicka fel produkter till kunder.

Min hjärna är ju helt kaputt. Jag är nog rätt förbrukad och redo för soptippen.

Dags att åka och få vara dom. Resten av veckan kommer gå åt till att överleva, fokusera på det bra. Försöka i alla fall.

En kalender hindrar mig inte heller från att skicka fel produkter till kunder.

Min hjärna är ju helt kaputt. Jag är nog rätt förbrukad och redo för soptippen.
Vad för slags hjälpmedel skulle kunna hindra dig från att skicka fel produkter till kunder då? Det känns som om det skulle kunna gå att få struktur på det också, i fall det är svårt att "bara" komma ihåg?

Jag har så fruktansvärt mycket måndag idag. Ena kollegan är i Solna på kurs, andra är tokförkyld. Dvs jag som jobbar deltid och knappt sköter trafikledningen normalt är idag alldeles ensam med ALLT. :banghead: Men sjuka kollegan ska logga in hemifrån iaf, problemet är bara att han inte har någon röst så han kan inte ta några samtal. Jag som egentligen inte har tid med en sån här dag idag! :arghh:

Ligger i soffan med världens huvudvärk, täppta bihålor och nyser så tårarna rinner :eek: :meh:

Man flu i antågande tror jag, så det är ju en himla tur att jag är kvinna :D

Rätt trött idag, sov verkligen skitdåligt. Drömde att jag hade åkt iväg med någon (skjutsade den andre) långt bort -10h restid tror jag det var, UTAN att ta ledigt från jobbet :eek: och ja, jag har flertalet viktiga möten denna vecka (på riktigt) så det var ju väldigt dumt planerat i drömmen. Drömde om hur jag försökte lösa denna situation och hur jag skulle förklara mig för chefen.
Sååå, efter att ha stressat hela natten är jag nu jättetrött.

Vad för slags hjälpmedel skulle kunna hindra dig från att skicka fel produkter till kunder då? Det känns som om det skulle kunna gå att få struktur på det också, i fall det är svårt att "bara" komma ihåg?
Jag har verkligen ingen aning. Det är ju inte bara minnet som är paj. Koncentrationen och fattningsgåvorna verkar inte heller finnas. Det spelar liksom ingen roll att jag har en skriftlig lista framför mig för jag har lyckats göra fel i alla fall. Jag glömmer även titt och tätt vad jag ska göra medan jag växlar från e-posten till webbläsaren.

Jag påminns åter igen att det finns en anledning till att jag är deltidssjukskriven, men jag verkar ju inte ens klara 50% som det ser ut.

Rätt trött idag, sov verkligen skitdåligt. Drömde att jag hade åkt iväg med någon (skjutsade den andre) långt bort -10h restid tror jag det var, UTAN att ta ledigt från jobbet :eek: och ja, jag har flertalet viktiga möten denna vecka (på riktigt) så det var ju väldigt dumt planerat i drömmen. Drömde om hur jag försökte lösa denna situation och hur jag skulle förklara mig för chefen.
Jag har också drömt apmycket stressande och läbbigt i natt :eek: :crazy: Vad är det frågan om egentligen? :mad:

Jag glömmer även titt och tätt vad jag ska göra medan jag växlar från e-posten till webbläsaren.
Fast just DEN aspekten ser jag inget onormalt med. Det är precis därför jag har min kalender. Det STRÖMMAR in info hos mig från alla håll och kanter hela tiden, och skriver jag inte ner det med en gång så är det stor risk att jag missar något.

+ @Ninnurur jag har också drömt väldigt märkligt inatt, nu kommer jag inte ihåg det men när jag vaknade undrade jag vad fasen de håller på med på hjärnkontoret :cautious:

@Ninnurur @supersonic @Snowball
Vettefasen alltså, men nåt lurt är det. Och jag tycker det är så jobbigt när jag drömmer om saker som är ganska verkliga - ibland drömmer man ju sjuka saker, så sjuka att man fattar att det här är inte på riktigt. Men nu drömde jag om personer jag känner, möten som faktiskt är denna veckan, jag tittade i min egen kalender och försökte tänka ut hur fasen jag skulle lösa denna situationen eftersom jag klantat mig så kapitalt.

För någon vecka sedan drömde jag om en av eleverna på skolan, hen såg ut precis som i verkligheten, jag tänkte namnet och det som hände var inte otroligt att det skulle kunna ske utan mer en tidsfråga. Usch

@Magiana jag tycker du ska kräva av personerna som ger dig uppgifter via sms att alltid skicka informationen via mail (eller vad nu som passar dig). Jag får frågor, uppgifter osv via mail, samtal, Facebook, telefonsamtal.. ja listan tar aldrig slut. Mitt standardsvar är att jag ber personen att maila mig så att jag faktiskt har en chans att ha informationen samlad på samma ställe, annars är det omöjligt att komma ihåg!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Whoever
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 593
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 022
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama