Vad läser du just nu?

Jag började med Det andra arvet av Malin Sanglert och tycker den känns lovande! Renovera släkthus på västkusten, hemlig, mystisk familjehistoria. Bara kommit 2 h in men boken var typ 8 h.
 
Åh, den tyckte jag om. För mig stämde det som stod på omslaget, "tänk er Maria Wern som möter En man som heter Ove", väldigt bra in på hur jag kände om den och det var nog mycket därför jag tyckte om den. Men jag tog nog ganska lätt på den tror jag, dels för att jag var iväg på långresa när jag läste och dels eftersom at jag har noll kopplingar till den delen av världen. Uppföljaren, Skred, tyckte jag inte alls lika mycket om utan där tyckte även jag att det blev lite "mycket". Så skippa den, är mitt råd! ;)
Tack för rådet, är det mer än i denna vill jag nog definitivt skippa uppföljaren då!
 
Är det någon här som använder Storytel och också har problem med att efter 3 min i nya böcker så säger den boken är slut? Sparad och nedladdad. Suck. Känns som det upprepats för varje ny bok men är inte säker.
 
Är det någon här som använder Storytel och också har problem med att efter 3 min i nya böcker så säger den boken är slut? Sparad och nedladdad. Suck. Känns som det upprepats för varje ny bok men är inte säker.

Även denna gången löstes det av att ominstallera appen. Lite drygt att behöva göra det för varje bok dock 🙃
 
Välkommen in i träsket :D jag vill gärna höra reaktioner efter första boken!
OMG!! Så bra böcker! Har snart läst klart tredje boken. Läser böckerna på svenska men verkar dock inte finnas några fler översatta böcker efter den tredje? Vet du om det kommer översättning av resterande böcker? Eller om jag ska tvinga mig att läsa resten på engelska.
 
OMG!! Så bra böcker! Har snart läst klart tredje boken. Läser böckerna på svenska men verkar dock inte finnas några fler översatta böcker efter den tredje? Vet du om det kommer översättning av resterande böcker? Eller om jag ska tvinga mig att läsa resten på engelska.
Jag har bara läst på engelska så jag vet inte. Vilken av "the bat-boys" är din favorit?
 
Läste ut Näktergalen av Kristin Hannah och den var bra men hjärtslitande. Hennes Frusen trädgård var tyngre på sitt sätt.
Stod faktiskt och höll i en annan bok av henne idag på bokhandeln men jag behöver ett litet happy pill efter den här tunga boken så med hem fick Syrenlunden av Tracy Rees istället följa med. Av det jag har läst tidigare av Tracy Rees så är hennes böcker mer feel good och alltid lyckliga slut.
 
Älskar att denna tråden är så skriv igen 🤩

Mina två senaste böcker har varit tips från tråden. Först Remarkably bright creatures, som jag tyckte jättemycket om!
Och efter det Svartfågel som var rätt störig emellanåt, men sammantaget var rätt bra. Lyft från vissa av författarens tidigare böcker :) Har gått vidare till nästa bok i samma serie.
 
Oj vad svårt. Jag har ju en liten förkärlek till män med långt hår.😇 Men tror nog ändå Rhysand är min favorit.😁 Själv då?
Tips på någon mer bok/ serie jag borde ta mig an?
Jag gillar ju Cass, men alla är awesome på sitt sätt!

The invisible library är en bra serie! Inget "farie smut" men fantasy och olika världar :up:
 
Jag gillar ju Cass, men alla är awesome på sitt sätt!

The invisible library är en bra serie! Inget "farie smut" men fantasy och olika världar :up:
Ja alla är verkligen awesome på sitt sätt så det är svårt att välja.

Tack ska kika på den serien. 😊

Har du läst serierna Throne of glass av Sarah j Maas eller From Blood and Ash av Jennifer L Armentrout? Tänkte om det är värt att läsa.😅
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 696
Senast: Mineur
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Tjockistråden 4
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp