Vad läser du just nu?

Jag har lyssnat klart på Nattexpressen efter tips härifrån. Väldigt fin bok om att sakna en anhörig och tidsböjning för samhörighet.

Nu har jag precis börjat läsa The Madonna Secret av Sophie Strand, en historisk roman som skriver fram en andlig och jordisk kärlekshistoria mellan Jesus och Maria Magdalena.

”This book is alchemical. It transmutes the lead of the patriarchy into the gold of embodied feminine wisdom. Sophie Strand has a gift for dialog. With her vivid, flowing language, this primordial love story comes alive, and Mary Magdalene takes her rightful seat as the powerful prophet of love she was and continues to be. A magnificent work of historical fiction that feels utterly true.” säger ett baksidescitat.

Jag är helt i början men gillar verkligen språkets detaljrikedom och skönhet, mustighet. Dessutom ser jag fram emot en antagligen tankeväckande berättelse med nya perspektiv.
 
Just nu håller jag på att läser Sarek - Ulf Kvensler men det är inte många sidor kvar men vet inte riktigt vad jag ska läsa här näst.
Jag står på kö till dessa böcker:
För kärleks skull: Rosie Walsh
När bergen sjunger: Nguyên Phan Quê Mai


Men vill ju ha något att läsa nu, tips?
 
Just nu håller jag på att läser Sarek - Ulf Kvensler men det är inte många sidor kvar men vet inte riktigt vad jag ska läsa här näst.
Jag står på kö till dessa böcker:
För kärleks skull: Rosie Walsh
När bergen sjunger: Nguyên Phan Quê Mai


Men vill ju ha något att läsa nu, tips?
Genre?
 
Läste precis ut Yumi and the Nightmare Painter av Brandon Sanderson, måste säga att det var länge sedan jag bara var tvungen att fortsätta läsa, ville veta vad som hände på nästa sida.
 
Jag fastnade i De sju systrarna och ser helt klart fram emot att läsa bok nummer två i serien :)

Nu läser jag Bokälskare av Emily Henry, har inte riktigt kommit in i den än men den känns rätt lovande i sin genre.
 
Jag fastnade i De sju systrarna och ser helt klart fram emot att läsa bok nummer två i serien :)

Nu läser jag Bokälskare av Emily Henry, har inte riktigt kommit in i den än men den känns rätt lovande i sin genre.

Åh ja Sju systrar-serien är magiskt bra! Är på sista; saknade systern och sen väntar Atlas :). Även fristående böcker av Lucinda Riley är fantastiska :)
 
För ett tag sen läste jag "A long way to a small and angry planet". Utspelar sig på ett rymdskepp på väg till en liten arg planet. På skeppet finns ett antal personer av olika arter och den är tänkvärd och lite filosofiskt lagd. Mysig!

Nu är jag sugen på att läsa fler sci-fi av den typen. Som är centrerad kring en dystopi eller annan katastrof. Som inte är för mörk. Är det nån som har ett tips (eller två)?
 
För ett tag sen läste jag "A long way to a small and angry planet". Utspelar sig på ett rymdskepp på väg till en liten arg planet. På skeppet finns ett antal personer av olika arter och den är tänkvärd och lite filosofiskt lagd. Mysig!

Nu är jag sugen på att läsa fler sci-fi av den typen. Som är centrerad kring en dystopi eller annan katastrof. Som inte är för mörk. Är det nån som har ett tips (eller två)?
Liftarens guide till galaxen känns ju given. :D
 
Tänkte läsa om Jojo Moyes Livet efter dig med dess två uppföljare och så kan jag inte hitta bok nummer två! :arghh: :rage:
Vart är den?! Varför låg den inte med sina två kompisar? Har jag lånat ut den, vilket verkar vara väldigt osannolikt då jag är rädd om mina böcker och inte litar på att andra vårdar dem :angel: Eller har min ex-make snott den på pin kiv? :cautious: Ska jag behöva köpa den en gång till? :nailbiting:
Frågorna är många och ni kan inte svara på någon :D

Eller så lägger jag läsningen på is och läser Ps I love you istället ;)
 
För ett tag sen läste jag "A long way to a small and angry planet". Utspelar sig på ett rymdskepp på väg till en liten arg planet. På skeppet finns ett antal personer av olika arter och den är tänkvärd och lite filosofiskt lagd.
Jag har inte läst den men the exspance serien är den bästa rymdopera jag läst
 
Nu har jag läst ut daevabad trilogin. Jag gillade den. Kul med fantasy om djinner även om den inte riktigt nådde upp i nivå med mina favoriter. Nu ska jag börja på remarkably bright creatures.
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 119
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 696
Senast: Mineur
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp