Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den åker genast upp på läslistan, älskar Graham NortonIgår gjorde jag något för mig extremt ovanligt och spontanköpte en bok direkt på läsplattan. Jag hade lite tråkigt, ingen av böckerna som redan låg där kändes lockande och de reade ut vissa böcker för £0.99. Det slutade med att jag shoppade hem Home Stretch av Graham Norton, efter att först ha konstaterat att den fått extremt bra betyg på flertalet pålitliga hemsidor (4,1 på Goodreads, bara en sådan sak!). Jag tycker väldigt bra om Graham Norton som programledare och kan nu konstatera att jag även gillar honom som författare. Boken var gripande från sida ett och jag har under dagen gått och längtat efter att få fortsätta läsa vilket känns som ett väldigt bra betyg. Hoppas att det fortsätter på samma positiva sätt!
Den tyckte jag väldigt mycket om när jag läste den för några år sedan! Tack för påminnelsen, det var länge sedan jag läste en bok av henne men nu ska jag spana lite och se ifall nån av hennes kanske kan bli nästa ljudbok för migLyssnar på Lisa Jewell- Och sen var hon borta
Har gått igenom några av hennes nu och alla känns som att de har mer realistiska människoporträtt än många andra böcker plus många twists&turns. Sträcklyssnar varje gång!
Ali McNamara- Kates besynnerliga pysselbutk
Tredje i en serie om kuststaden St Felix. Lättsmält, en smula långrandigt och 14åriga jag hade nog tyckt bättre om de "magiska" inslagen. Vill man lyssna på något men har ingen koncentration funkar det.
Järn komma av Frida Skybäck. Nästa i serien om grova brottsutredaren i Lund. Den här tyckte jag var snäppet bättre, möjligen för att jag nästan bara läst och inte lyssnat något.
Missade visst en autocorrect där, Järnblomma heter boken och inget annatJärn komma av Frida Skybäck. Nästa i serien om grova brottsutredaren i Lund. Den här tyckte jag var snäppet bättre, möjligen för att jag nästan bara läst och inte lyssnat något.
Ja precisÅh, fortsättning på Svartfågel..? Eller?
Åh, den tyckte jag om. För mig stämde det som stod på omslaget, "tänk er Maria Wern som möter En man som heter Ove", väldigt bra in på hur jag kände om den och det var nog mycket därför jag tyckte om den. Men jag tog nog ganska lätt på den tror jag, dels för att jag var iväg på långresa när jag läste och dels eftersom at jag har noll kopplingar till den delen av världen. Uppföljaren, Skred, tyckte jag inte alls lika mycket om utan där tyckte även jag att det blev lite "mycket". Så skippa den, är mitt råd!Sly av Sara Strömberg. Deckare. En journalist, som slutat som journalist, börjar nysta i ett mord som sker. Utspelar sig i västra Jämtland så återigen lite lokalanknytning för mig, även om jag är uppvuxen ca 10 mil därifrån.
Den är rätt mörk och dyster, huvudkaraktären är deprimerad vilket märks i "hennes" beskrivningar av...ja allt typ. Turisterna är korkade, stadsborna roffar åt sig alla resurser och ortsborna är egensinniga alkisar. Det blir lite mycket stundtals, men det sista kapitlet räddar det på något vis.
Sly av Sara Strömberg. Deckare. En journalist, som slutat som journalist, börjar nysta i ett mord som sker. Utspelar sig i västra Jämtland så återigen lite lokalanknytning för mig, även om jag är uppvuxen ca 10 mil därifrån.
Den är rätt mörk och dyster, huvudkaraktären är deprimerad vilket märks i "hennes" beskrivningar av...ja allt typ. Turisterna är korkade, stadsborna roffar åt sig alla resurser och ortsborna är egensinniga alkisar. Det blir lite mycket stundtals, men det sista kapitlet räddar det på något vis.