R
Raderad medlem 19815
Intressant! Jag tyckte som sagt tvärtom.Lucille kan jag åtminstone hitta drag som jag känner igen, jag kan nästan sympatisera mest med henne än så länge, hennes barndom känns inte allt för lätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Intressant! Jag tyckte som sagt tvärtom.Lucille kan jag åtminstone hitta drag som jag känner igen, jag kan nästan sympatisera mest med henne än så länge, hennes barndom känns inte allt för lätt.
Bra grej!Jag läser just nu Samhällskunskap för gymnasiet eftersom jag känner mig rätt obildad särskilt om det svenska politiska systemet.
Mänsklig krocket är mycket märklig. Hennes andra böcker är mycket bättre! (Har inte läst den @Killaloe nämnde än dock, men ser fram emot att göra det )Jag läste den och Mänsklig krocket på 90-talet. Minns att jag tyckte väldigt mycket om dem då men vet inte varför jag tappade bort Atkinson sen. @Killaloe (fattar inte hur man citerar på mobilen)
Det där kunde jag också ha skrivit. Läste de båda på 90-talet men sedan blev det inte mer, trots att jag verkligen gillade dem.Jag läste den och Mänsklig krocket på 90-talet. Minns att jag tyckte väldigt mycket om dem då men vet inte varför jag tappade bort Atkinson sen. @Killaloe (fattar inte hur man citerar på mobilen)
Men mänsklig krocket är verkligen udda! (Oavsett hur en läser inlägget av @fejt ) jag har fortfarande inte fattat den, men jag lär ju iaf aldrig glömma den hellerMänsklig krocket är mycket märklig. Hennes andra böcker är mycket bättre! (Har inte läst den @Killaloe nämnde än dock, men ser fram emot att göra det )
Tack för varningen! Är mitt inne i den nu, kan knappt lägga den ifrån mig och vill verkligen inte ha några spoilers!@Mineur jag läste En hemlig plats av Tana French för ett tag sen, gillade mycket! Ett tips bara, googla inte recensioner för det finns en som spoilar vem mördaren är.
Jag läser ju mest skönlitteratur, och kom direkt att tänka på "amerikanah" av Chimamanda Ngozi Adichie. Har du läst den?Tänkte beställa lite böcker från nätet så jag behöver tips på vad jag ska beställa! Jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas beskriva mina önskemål utan att det låter flummigt men jaja:
Vill läsa böcker som analyserar strukturer och stimulerar till nya tankebanor. Tänker på böcker som kanske tar upp religion, filosofi, genus, relationer och psykologi men kan också vara historia eller dylikt. Kan vara skönlitteratur eller facklitteratur men jag vill ha ett bra språk och att de ska gå att läsa som underhållning.
Åh Chimamanda. Gud vad jag älskar hennes böcker.Jag läser ju mest skönlitteratur, och kom direkt att tänka på "amerikanah" av Chimamanda Ngozi Adichie. Har du läst den?