Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har läst The Portable Veblen av Elizabeth McKenzie. Tretttiofyraåriga Veblen bor i Palo Alto i Kalifornien i ett hyrt litet hus som hon älskar. Hon älskar också ekorrar, maskinskrivning och norska, och är tillsammans med ekorrhatande men ändå fina Paul. De har båda på olika sätt haft en tuff uppväxt och ska nu försöka skapa ett liv tillsammans.

Väldigt fin och rolig bok!

http://www.nytimes.com/2016/01/28/b...g-a-squirrel-in-the-portable-veblen.html?_r=0

Nu har du utökat min redan alldeles för långa att läsalista med ytterligare två böcker.:nailbiting: Citaten i recensionen av denna var ju helt fantastiska.
Har skrivit upp Kim Leines Profeterna...också. Tack!

Jag har läst Susan Hills Kvinnan i svart. Jag tycker varken bu eller bä om den. Inte särskilt läskig heller, trots att jag är en hare.
Lyssnar bara i bilen så jag har fortfarande ett par timmar kvar på Atkinsons Liv efter liv men det är helt ofattbart hur bra den är.
Nu har jag precis börjat på Lars Åke Augustssons Dömd till döden - dödstraff i går, idag, i morgon. Jag läste hans Nära döden för drygt 10 år sedan.

Här är min aktuella lista förresten. Utan inbördes ordning. Kanske någon som har läst någon av dem?
cleardot.gif

Nanna Johansson Paradise
Lars Åke Augustsson Dömd till döden
Olga Tukarczuk Jakobsböckerna
Hanna Arendt Totalisarismens ursprung
Helen Macdonald H som i hök
Helle Helle Om du vill
Kate Zambreno Hjältinnor
Hassan Blasim Irakisk Kristus
Karolina Ramqvist Flickvännen
Max Porter Sorgen bär fjäderdräkt

Lyssnat på God Jul av Jonas Karlsson. Jag tycker att den är jättebra, jag kan verkligen se det gå till så där på många arbetsplatser. Boken gav dock upp när det var 16 minuter kvar så jag fick aldrig höra slutet, hoppas på att storytel ska fixa för jag vill verkligen veta hur det gick för dom :D

Lyssnat på God Jul av Jonas Karlsson. Jag tycker att den är jättebra, jag kan verkligen se det gå till så där på många arbetsplatser. Boken gav dock upp när det var 16 minuter kvar så jag fick aldrig höra slutet, hoppas på att storytel ska fixa för jag vill verkligen veta hur det gick för dom :D

Hojta annars så fixar jag slutet åt dig. Det måste du nämligen ha!

Lyssnat på David Batras Nu är toan i Tierp invigd och varvar skratt med att yla Neeeej det är inte möjligt!
Seriöst, vad är det för fel på folk? Man kan inte polisanmäla att någon har vinkat åt en eller att man fått ett rivsår under natten. Seriöst. Folk...

Efter boken om Peter Mangs som skrämde skiten ur mig har jag bestämt mig för romaaaaaaaaaaaaaaaance under julen :D Har börjat på första Wallflowers-boken av Lisa Kleypas efter tips från eminenta Romancepodden :up:

Färdig med Stora små lögner. Och jag blev positivt överraskad. Inte nobelprisvinnande, men tillräckligt för att jag skulle vara nyfiken på slutet. :up:

Nu lyssnar jag på Pippi Långstrump. :D

Lyssnat klart på de tre vampyrböckerna av Guillermo del Toro, Släktet, Förgörelsen och Evig natt. Tyckte första var bäst men alla tre var intressanta :) Och hittade nu att böckerna finns som en tv-serie (The strain)! Måste kolla in den. Jag tänkte under tiden jag lyssnade att det hade vart intressant att se som film :p

Har även lyssnat på En sån som du av Gillian Flynn. Snopet nog var den bara 1.5 timme lång (kändes som 10 min) vilket jag inte hade sett. Var väl inte direkt nått att hänga i julgranen...

Nu ska jag börja lyssna på flickan under jorden av Elly Griffiths. Uppläsaren är Angela Kovács en av mina favoriter att lyssna på!

Lyssnat klart på de tre vampyrböckerna av Guillermo del Toro, Släktet, Förgörelsen och Evig natt. Tyckte första var bäst men alla tre var intressanta :) Och hittade nu att böckerna finns som en tv-serie (The strain)! Måste kolla in den. Jag tänkte under tiden jag lyssnade att det hade vart intressant att se som film.
Ha inte så höga förväntningar på den serien bara.

Har du hört dom på svenska? Tittade efter dom på storytel nu, tänkte att böckerna säkert är bättre än serien, men fann dom bara på engelska.

Ha inte så höga förväntningar på den serien bara.

Har du hört dom på svenska? Tittade efter dom på storytel nu, tänkte att böckerna säkert är bättre än serien, men fann dom bara på engelska.
Haha nä det ska jag inte ha. böckerna brukar ju vara bättre.
på svenska, dom finns på bookbeat. Var tvungen lyssna klart igår för jag hade sagt upp bookbeat så sista dagen var den 22 och jag hittade inte dom på storytel som jag har nu.

Lyssnat klart på de tre vampyrböckerna av Guillermo del Toro, Släktet, Förgörelsen och Evig natt. Tyckte första var bäst men alla tre var intressanta :) Och hittade nu att böckerna finns som en tv-serie (The strain)! Måste kolla in den. Jag tänkte under tiden jag lyssnade att det hade vart intressant att se som film :p

Har även lyssnat på En sån som du av Gillian Flynn. Snopet nog var den bara 1.5 timme lång (kändes som 10 min) vilket jag inte hade sett. Var väl inte direkt nått att hänga i julgranen...

Nu ska jag börja lyssna på flickan under jorden av Elly Griffiths. Uppläsaren är Angela Kovács en av mina favoriter att lyssna på!

Jag gillar också Angela!

Jag läste nyss klart Den glömda valsen och nä, inte min typ av bok alltså :o Den var inte dålig, men jag fick ut noll av den och är totalt förvirrand angående vad den handlade om egentligen. Så jag är mycket tveksam till att läsa fler av författaren.

Är dessutom i slutet av I museets dolda vrår och den är verkligen fenomenal. Jag har lite svårt att hänga med ibland, framförallt om jag gör annat samtidigt som jag lyssnar, men tror inte det är hela världen. Den är hursomhelst helst så underhållande och väldigt trevligt inläst :)

Av skuggor märkt, av Marianne Cedervall. Deckare i "hästmiljö", typ.
På plussidan: hyfsat skriven. Huvudpersonen är en kvinnlig pensionär (originellt) som rider islandshäst. :)
På minussidan: alltför ologisk. Både när det gäller mordmotiv och mordmetod, tyvärr. Även "hästeriet" är irriterande ologiskt. Människan har inte ridit på typ 50 år, men hon sätter igång med ridningen bara sådär från en dag till en annan, men egna hästar och allt (och ingen träningsvärk:crazy:). Så det mesta är lite krystat.

Av skuggor märkt, av Marianne Cedervall. Deckare i "hästmiljö", typ.
På plussidan: hyfsat skriven. Huvudpersonen är en kvinnlig pensionär (originellt) som rider islandshäst. :)
På minussidan: alltför ologisk. Både när det gäller mordmotiv och mordmetod, tyvärr. Även "hästeriet" är irriterande ologiskt. Människan har inte ridit på typ 50 år, men hon sätter igång med ridningen bara sådär från en dag till en annan, men egna hästar och allt (och ingen träningsvärk:crazy:). Så det mesta är lite krystat.
De flesta av hennes böcker är såna ;) men de är småmysiga och trevliga ändå!

Min julläsning hittills har bestått av De polyglotta älskarna av Lina Wolff som jag gillade mycket, och Rajtan tajtan Bonnie av Bengt Linder. Nu tänkte jag läsa min första Stephen King - jag har bara två poster kvar på Bokutmaningen 2016 varav en är just en bok av honom :)

@Ninnurur Jag har ju HELT glömt att svara dig här, ser jag nu! Jag vill i alla fall meddela att det blev krigssagorna (hennes biografi var "för gammal" enligt Akademibokhandeln :confused:) till farmor och hon blev SÅ glad! Jag plockade med Kvicksand av Henning Mankell också när jag var där, och farmor blev så glad så! Tusen tack för rekommendationen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 422
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 320
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar