Jag har aldrig läst dem, men är väldigt glad att jag tagit tag i det nu. Även om det är i ljudboksformat.Min absoluta favorit av Narnia-böckerna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig läst dem, men är väldigt glad att jag tagit tag i det nu. Även om det är i ljudboksformat.Min absoluta favorit av Narnia-böckerna
Americanah heartÅh, jag har precis kommit igång med att lösa igen efter ca ett års uppehåll (med några få undantag: har två böcker som jag läst ca 2/3 av för det är så långt jag hunnit innan livet kommit emellan igen).
Jag läser just nu Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie. Det är tredje boken av henne som jag läser och min kommentar till alla tre är bara... wow. De är så bra. Jag har några kapitel kvar och bävar inför att den ska ta slut.
Nu ska jag läsa resten av tråden!
Jaa!! Och nu är den slut!Americanah heart
Bland det bästa jag läst, när jag tänke efter.
Jag håller på med (ännu) ett hyggligt seriöst försök att efter åratal av förfall återuppta läsning (av skönlitteratur). Inför sommaren satsar jag på Tema Manshat, och har i det syftet hittills lästAmericanah heart
Bland det bästa jag läst, när jag tänke efter.
Fantastiska väninnan var fin, tyckte jag. Jag önskar dig god läsning!Jag håller på med (ännu) ett hyggligt seriöst försök att efter åratal av förfall återuppta läsning (av skönlitteratur). Inför sommaren satsar jag på Tema Manshat, och har i det syftet hittills läst
1. Ebba Witt-Brattström, Århundradets kärlekskrig
2. Horace Engdahl, Den sista grisen
3. Martina Haag, Det är något som inte stämmer.
Nr 1 var väldigt mycket sämre än jag minns Märta Tikkanens Århundradets kärlekssaga (som jag dock inte vågar läsa om). 2 var direkt pinsamt dålig, hur kan Horace anses så kulturellt betydelsefull? 3 hade sina poänger, men någon större utmaning var den ju inte.
Jag har en radda böcker kvar på min lista, men undrar om Americanah enligt din mening skulle kunna kategoriseras som manshat?
Nu ska jag läsa den där italienska superbestsellern Min fantastiska väninna. Inte pga manshat, utan för att jag har läst recensioner som tyder på visst identifkationsvärde.
Kanske lämplig uppföljare till Maken för min del?@Petruska jag kan på samma tema varmt rekommendera Hustrun av Meg Wollitzer.
Kanske lämplig uppföljare till Maken för min del?
Den ligger redan i högen! (Som en liten påminnelse om hans dödlighet förvaras just denna bokhög vid partners sida av sängen.)@Petruska jag kan på samma tema varmt rekommendera Hustrun av Meg Wollitzer.
Du har läst båda Lena Anderssons, antar jag? De är annars goda uppföljare även ur ett nutidshistoriskt perspektiv.Kanske lämplig uppföljare till Maken för min del?
De är avbetade!Du har läst båda Lena Anderssons, antar jag? De är annars goda uppföljare även ur ett nutidshistoriskt perspektiv.
Låter bra! ser fram emot ditt omdöme.Den ligger redan i högen! (Som en liten påminnelse om hans dödlighet förvaras just denna bokhög vid partners sida av sängen.)