Killaloe
Trådstartare
Är alla hans böcker (hur många de nu är?) lika bra? Och jämfört med andra engelska deckare typ rankin - hur är Booth i stilen? (jag utgår från att han är engelsman )@Killaloe Deckarna är Stephen Booths The Corpse Bridge (tror den heter Bron på svenska). Senaste delen i serien - jag är väldigt förtjust i hans deckare.
Jo, jag lägger faktiskt ner lite tid på att försöka ha koll! Vad roligt att det märks!
Jag läste Sonen på svenska och har haft ögonen på den ända sedan jag läste Meyers första bok American Rust för flera år sedan.
Jag är ofta på biblioteket och ser vad som står på hyllan för nyinkommet och googlar om det är något jag tycker verkar vara intressant. Läser DN på lördagarna då kulturdelen handlar om litteratur (fast där hittar jag ofta inte så mycket intressant om jag ska vara ärlig, deras redaktör skriver mest om deckare...).
Sen får jag många bra tips från bloggen Bokhora som jag läst länge. För inte så länge sedan fanns exempelvis ett inlägg om Women's prize for fiction där flera intressanta författare var nominerade. Googlar ofta vidare och läser recensioner innan jag bestämmer mig för att läsa. Goodreads är bra också såklart.
Biblioteken där jag bor (Stockholm) har ofta ett väldigt stort utbud av både svensk och engelskspråkig litteratur och saknar jag något brukar jag lägga ett inköpsförslag. Har hittills aldrig fått nej!
(såg dock att en del av Anne Enright visst finns översatt. Och två böcker av Strout).
Vad kul med så många inspirationskällor! Och med ett så bra bibliotek som tar in böcker och dessutom har ett stort utbud. Jag kan ju ta mig till vårt lite större bibliotek i staden eller åka till Göteborg men det känns så himla meckigt att jag oftast nöjer mig med det jag hittar på biblioteket hemma på landet. Och det är rätt litet så det gäller liksom att ha tur. Alternativt beställa då, men jag vill gärna hålla i en bok och läsa baksidan innan jag lånar, oavsett recensioner och omdömen (är lite fjantig på det viset )
Läser du även Vi Läser? (såg nämligen att deras Instagram tipsade om just "I love Dick" förut) Om så, får du tips därifrån också?
Började lyssna på Pretty little liars igen imorse - jag tappade fokus i helgen - och den fastnar man också ganska resolut i! Även om jag förstås tidigt blev sur pga dålig research. För vad ska Aryas pappa på Island att göra om han ska forska i skandinavisk kultur? Island är inte en del av Skandinavien!!!!! men OK.
Haha, jag förstår verkligen vad du menar! Själv löser jag sådant genom att stänga av och lyssna selektivt Men kul att du fastnade i den så jag inte tipsat om något helt uselt