Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag såg den engelska titeln trodde jag att det var den som utspelar sig i Kent, som jag inte kom ihåg namnet på. Sedan klickade det, den heter ju The trots about Melody Browne vilket torde vara en engelsk titel ;) Tur att Goodreads finns och kan reda ut begreppen!

Det tog tid men nu är Goodreads typ min bästa sociala mediekanal!

The TRUTH about Melody Browne, inte trots. Trodde att jag hade drillat min iPhone till att förstå de flesta engelska ord även när jag skriver på svenska, men tydligen inte just truth ;)

Nu kommer jag med förfrågning om boktips igen på ungdomsböcker/YA... Jag har läst som stjärnor i natten och köpt hem (ej läst ännu:laugh:): the storyteller (sagoberättaren), the sea of tranquility, I'll give you the sun (jag ger dig solen), everything everything... Lånat från bibblo eller köar på: "du, bara", Jack, eleonor och park...

ni får gärna ösa på med alla favoriter som passar både ungdom och vuxen :) skriver ner allt i en lista :love:

Nu kommer jag med förfrågning om boktips igen på ungdomsböcker/YA... Jag har läst som stjärnor i natten och köpt hem (ej läst ännu:laugh:): the storyteller (sagoberättaren), the sea of tranquility, I'll give you the sun (jag ger dig solen), everything everything... Lånat från bibblo eller köar på: "du, bara", Jack, eleonor och park...

ni får gärna ösa på med alla favoriter som passar både ungdom och vuxen :) skriver ner allt i en lista :love:
En favorit från min ungdom är "Jag saknar dig, jag saknar dig". Är övertygad om att den håller även idag :love:

Eftersom jag inte står ut med "tunga" böcker just nu så får Hjärtats innersta röst vänta ett tag. Har istället börjat lyssna på Rosie Potters lyckliga liv efter detta, och den verkar lovande hittills! :up:

Just nu läser jag "Dead until dark", första boken i True Blood-serien :o:p Den har stått i min bokhylla i bra många år (ungefär sedan vampyr-boomen började) men nu har jag börjat läsa den. Har inte sett tv-serien (min gräns gick vid böcker om vampyrer) och förväntar mig ingen fantastisk läsupplevelse men kanske trevlig sysselsättning ett tag.

Jag har inte läst så mycket alls de senaste åren vilket jag sörjer lite, jag har alltid varit en bokslukare. Men universitetsstudier dödar ganska effektivt läslusten :meh: På det viset måste jag säga att "Cirkeln" var min bästa läsupplevelse hittills i år, för det var första gången på bra länge som jag verkligen sögs in i en bok och inte ville lägga den ifrån mig (den känslan :love:).

Böcker i min att läsa-hög:
  • Elva dagar i Berlin - Håkan Nesser
  • Harbour Street - Ann Cleeves
  • A god in ruins - Kate Atkinson
  • Den hemliga historien - Donna Tartt
  • Kvinnan på tåget - Paula Hawkins
  • Den glömda trädgården - Kate Morton
...och ett gäng till :D

Annars är True Blood-böckerna fantastiska som ljudböcker. :D

@filiduttan Mitt ständiga tips är Jellicoe road av Melina Marchetta :D Men andra bra är Djupa Ro av Lisa Bjärbo, I'll Meet You There av Heather Demetrios och Kaninhjärta av Christin Ljungqvist :) Även Fågelbarn och Rävsång av Christin Ljungqvist är mycket bra.

Åh, jag har precis kommit igång med att lösa igen efter ca ett års uppehåll (med några få undantag: har två böcker som jag läst ca 2/3 av för det är så långt jag hunnit innan livet kommit emellan igen).

Jag läser just nu Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie. Det är tredje boken av henne som jag läser och min kommentar till alla tre är bara... wow. De är så bra. Jag har några kapitel kvar och bävar inför att den ska ta slut. :cry:

Nu ska jag läsa resten av tråden!

Då har jag läst tråden!

Mina läsplaner just nu är att avsluta böckerna jag fått avbryta.

Den ena är Analfabeten som kunde räkna, av Jonas Jonasson. Jag sträckläste ca 2/3 i vintras men kom sedan helt av mig. Minns den som lite jönsig men underhållande och svår att lägga ifrån sig.

Den andra minns jag inte ens titeln på. Det är samma författare som till Flyga drake, och den handlar (bl.a?) om ett barn som i princip blir sålt till en rik familj. Hennes mor-/farbror jobbar åt den rika familjen och håller ett öga på henne. Sedan handlar det om när hon är vuxen.

Det är så långt jag vågar sträcka mig, med tanke på mina långa läsuppehåll. :p

Den andra minns jag inte ens titeln på. Det är samma författare som till Flyga drake, och den handlar (bl.a?) om ett barn som i princip blir sålt till en rik familj. Hennes mor-/farbror jobbar åt den rika familjen och håller ett öga på henne. Sedan handlar det om när hon är vuxen.
Kan det vara "Tusen strålande solar"?

Jag har lyssnat på halva min irländska deckare, Christine Falls av Benjamin Black (pseudonym för John Banville). Den är fruktansvärt bra. Timothy Dalton läser och det gör han bra.
Beckett går sådär. Jag somnar.

Den här tråden behövde jag då jag gått i tankarna på att köpa några läsvärda böcker men aldrig kommit till skott. Nu är Six of crows och Fågelburen på väg hem. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 417
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 319
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar