Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lyssnar på Eligible för tillfället, Curtis Sittenfelds version av Stolthet och fördom. Älskar! Har inte läst Sittenfeld tidigare men har förstått att jag borde ta tag i det där :)

Så läser jag M varken mer eller mindre av Petra Backström, tycker otroligt mycket om den. Som jag njuter av bra unga vuxna-böcker just nu.

Så Det är inte jag, det är du av Mhairi McFarlane - hon är så jäkla bra.

Så Det är inte jag, det är du av Mhairi McFarlane - hon är så jäkla bra.
Åh, jag tyckte att den var gräslig. Riktig jävla skräplitteratur som kvinnor förväntas tycka om, inklusive trista och förutsägbara karaktärer. SÅ besviken var jag på den.

Nu har jag äntligen lyssnat klart på "Törnfåglarna". En helt ok släktskildring men förstår verkligen inte det höga betyget på goodreads.

Nu fortsätter jag med "det lilla bageriet vid strandpromenaden"

Jag vet inte... Men jag har lite svårt att hitta det fantastiska i "Min fantastiska väninna" :o Tycker mest den är långdragen. Ok, mycket sämre har jag läst och lyssnat på, men fantastisk är den inte.

Jag vet inte... Men jag har lite svårt att hitta det fantastiska i "Min fantastiska väninna" :o Tycker mest den är långdragen. Ok, mycket sämre har jag läst och lyssnat på, men fantastisk är den inte.
Haha, då var det inte bara jag! Jag tyckte inte den var dålig, men absolut inte värd den hypen som den hade fått av det jag läst om den (främst här inne) ;)

Jag läser Stjärnfall som är andra boken efter Stjärnklart i Lars Wilderängs trilogi om när elektroniken dör. Det är en intressant historia. Vad händer egentligen med samhället när all elektronik ger upp andan. Men det finns en hel del helt meningslösa våldsskildringar som inte gör något för berättelsen. Jag antar att författarens syfte är att visa att alla kan dö. Dessutom är den kass. Ja, som litteratur sett alltså. Jag kommer troligen inte att orka med den sista delen.

Semester snart och då längtar jag efter att läsa något vackert. Vackert språk och utan så mycket som ett endaste dödsfall. Helst inte ens ett skrapsår.

Jag läser Stjärnfall som är andra boken efter Stjärnklart i Lars Wilderängs trilogi om när elektroniken dör. Det är en intressant historia. Vad händer egentligen med samhället när all elektronik ger upp andan. Men det finns en hel del helt meningslösa våldsskildringar som inte gör något för berättelsen. Jag antar att författarens syfte är att visa att alla kan dö. Dessutom är den kass. Ja, som litteratur sett alltså. Jag kommer troligen inte att orka med den sista delen.

Semester snart och då längtar jag efter att läsa något vackert. Vackert språk och utan så mycket som ett endaste dödsfall. Helst inte ens ett skrapsår.

Stjärnfall är verkligen så jäkla dålig. Den första boken var ändå okej, men Stjärnfall... Herregud vad kasst språket är i den boken.

Jag sällar mig till skaran som är tveksam till Stjärnfall. Den är på tok för utspårad och helt orimlig till skillnad från Stjärnklart som jag tyckte hade sina poänger (och så älskade jag att mycket utspelade sig i mina kvarter så att säga så igenkänningen var hög). Den fick mig nästan att vilja bli en prepper samtidigt som jag också gick igenom vad vi har som inte går på el :angel:

Har läst att det ska bli film av böckerna, bäst för dem att det spelad in på rätt platser :D

Vad fasen, jag har ju beställt både Stjärnklart och Stjärnfall precis idag efter att en kollega talat gott om dem.... Kanske ska stanna när jag läst första boken då. :cautious: Men temat låter i alla fall väldigt intressant!

Väninnan är avklarad. Och njä. Ingen favorit hos mig. Får se om jag ger mig på fortsättningen eller inte när den kommer.

Nu ska jag tillbaka till Narnia. Silvertronen är det på tur.

Nu har jag äntligen lyssnat klart på "Törnfåglarna". En helt ok släktskildring men förstår verkligen inte det höga betyget på goodreads.

Törnfåglarna - roligt val! Har inte ens tänkt på att det är en bok - såg bara småsnuttar ur filmen när jag var liten, kommer ihåg att den var otroligt romantisk! :D

Själv är jag i en läsdipp (men räknar med att komma igen inom kort). Fick TYVÄRR lägga ner The long way to a small angry planet, inte på grund av boken som var väldigt bra utan på grund av mig själv. Det blev för svårt med språket.

Du och jag och vi - har du läst den?
Annars, Mänsklig krocket så du kan förklara den för mig :D
Nej, Du och jag och vi har jag inte läst. Har för mig att den blev rätt sågad? Läsvärd ändå?
Mänsklig krocket läste jag i tonåren och minns som besynnerlig men urbra och mycket fängslande!

Så. Efter Hambergs-ilskan läste jag på temat lättflytande Kjersti Annesdatter Skomsvold, Ju fortare jag går, desto mindre är jag. Mindre arg, obetydligt uppiggad, men lässugen!:D Härligt, eftersom det inte var igår.

Högg in på lånad och till skyarna höjd bok vars titel jag nu glömt(förträngt), men den var så beklämmande och deppig att jag fick lägga den åt sidan. Börjar istället på Alice Munro, The View from Castle Rock. Får se om jag förmår min något trötta hjärna att hålla ut. Lovande läsning so far(och jag har redan fått språkliga men, as you can see).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 417
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 319
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar