Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillagt: läs inte spoilern @Killaloe :mad:
Jag har inte rört spoiler-knappen! (Än så länge) Heja mig! :D

Hon är överviktig och kantig och smart och lite av en enstöring som ibland dricker för mycket men hon får bannemig ligga ändå! ;)
När jag löste den tyckte jag att det var så himla irriterande - just att hennes övervikt hela tiden drogs upp i stil med "hon ser rätt bra ut i den klänningen - trots att hon är överviktig". Hon är ju en cool personlighet men det låg sånt fokus (tyckte jag) på att hon är massa bra grejer trots att hon är överviktig, som om en inte kan vara just det med lite för mycket vikt.

Jag har inte rört spoiler-knappen! (Än så länge) Heja mig! :D

När jag löste den tyckte jag att det var så himla irriterande - just att hennes övervikt hela tiden drogs upp i stil med "hon ser rätt bra ut i den klänningen - trots att hon är överviktig". Hon är ju en cool personlighet men det låg sånt fokus (tyckte jag) på att hon är massa bra grejer trots att hon är överviktig, som om en inte kan vara just det med lite för mycket vikt.

Ah, så tänkte jag faktiskt inte. Eller, jag tänkte kanske snarare att det var hon själv som tänkte så? Vilket jag kan identifiera mig med - ibland tycker jag ju att jag är skitsnygg i något trots att jag är överviktig, även om jag naturligtvis bara borde tänka att jag är skitsnygg ;)

Just läst ut Arne Dahls "Utmarker".
Helt OK deckare men slutet var helt värdelöst eftersom det så uppenbart kräver en uppföljare.
Jag är nöjdare när varje bok är färdig i en deckarserie.

Jag läser Onda flickor av Alex Marwood

Den rekomenderas, mycket bra
Jag lyssnade nyligen på den. Mycket bra.
Var galet irriterad på uttalet, vardarsrum, bara.
Nu har jag kommit några kapitel på Granne med döden.
Läser samtidigt Miniatyrmakaren. Vet inte riktigt än vad jag tycker.

Ä
Jag lyssnade nyligen på den. Mycket bra.
Var galet irriterad på uttalet, vardarsrum, bara.
Nu har jag kommit några kapitel på Granne med döden.
Läser samtidigt Miniatyrmakaren. Vet inte riktigt än vad jag tycker.
boken onda flickor tycker jag hade ett ett intressant "ämne" hur människor förhåller sig till till såna här händelser. Hur skrämmande drevet är och även det livslånga straffet flickorna i boken har

Jag känner inte till författaren alls men jag gillade språket i boken
Jag lånar dom digitalt på biblioteket till min mobil, smidigt :)

Ä

boken onda flickor tycker jag hade ett ett intressant "ämne" hur människor förhåller sig till till såna här händelser. Hur skrämmande drevet är och även det livslånga straffet flickorna i boken har

Jag känner inte till författaren alls men jag gillade språket i boken
Jag lånar dom digitalt på biblioteket till min mobil, smidigt :)
Ja, det känns som att den kommer att följa med i tankarna ett bra tag.

Jag lyssnar på serien om Siri Bergman av Camilla Grebe och Åsa Träff. Trevliga, men inget man går och grubblar på precis :)

Läste precis ut Mia Ajvides mannen som föll i glömska, intressant historia som jag kan relatera till då jag ofta har problem med mitt personnummer och diverse inloggningar:meh:

Helt klart läsvärd bok!

Jag har läst Hey Dolly av Amanda Svensson. Njöt i stora drag halvvägs igenom, sedan blev det bara för mycket, jag blev skittrött på huvudpersonen och hennes totala kaosartade liv och sinne och ville bara bli av med den.

Igår började jag på Odjuret av Roslund / Hellström, min första av dem.

Jag har läst Hey Dolly av Amanda Svensson. Njöt i stora drag halvvägs igenom, sedan blev det bara för mycket, jag blev skittrött på huvudpersonen och hennes totala kaosartade liv och sinne och ville bara bli av med den.

Igår började jag på Odjuret av Roslund / Hellström, min första av dem.
Roslund & Hellström är jättebra! Gillade alla utom den sista.

Lyssnat klart på "det lilla bageriet vid strandpromenaden" och tycker den var en mysig feel-good bok :) Inte lika bra som andra jag läst, men inget jag ångrar. Störde mig dock lite på:
Att karaktären Huckle förändrades till karaktären så mycket i slutet :confused: Större delen av boken var han ganska mysig, om än känslomässigt skadad. Sen pga ett löjligt missförstånd så drar han hem igen, och visst det stämmer väl med karaktären iom att han gjort det förut. Men sen när Polly väl kommer till honom så ska han helt plötsligt stanna kvar i Amerika?? Och visst, han kommer ju till insikt tillslut, men det kändes lite väl krystat tycker jag..

Sen hade boken lite för många övertydliga "budskap" för att det skulle kännas naturligt tycker jag :angel:

Tillagt: läs inte spoilern @Killaloe :mad:
Så, nu är jag klar med boken och jag håller helt med dig!

Jag gillade ju boken som så, men lite väl övertydlig ibland.
dock gillade jag utvecklingen med tarny om än inte själva döden :/ Men det var lite oväntat på sitt sätt. Dessutom tycker jag att Huckle är som en bortskämd snorunge och jag gillar honom mindre och mindre allt eftersom storyn fortgick. :mad: Det hade varit bättre om Polly hookade upp med veterinären istället eller förblev singel och levde lycklig med Neil! :love:

Så, nu är jag klar med boken och jag håller helt med dig!

Jag gillade ju boken som så, men lite väl övertydlig ibland.
dock gillade jag utvecklingen med tarny om än inte själva döden :/ Men det var lite oväntat på sitt sätt. Dessutom tycker jag att Huckle är som en bortskämd snorunge och jag gillar honom mindre och mindre allt eftersom storyn fortgick. :mad: Det hade varit bättre om Polly hookade upp med veterinären istället eller förblev singel och levde lycklig med Neil! :love:
Undviker spoilern här också. Två timmar kvar.

Jag läser Jenny Offill Avd.för grubblerier. Den är oerhört bra! Originaltiteln är Dept. for speculation, men boken är så välöversatt att jag inte fattade att den inte var skriven på svenska förrän saker med pengar och platser blev lite orimliga utifrån svenska förhållanden. Den handlar egentligen inte om någonting, utom om en kvinna som så småningom blir bedragen av sin man, men tätheten i språket gör att språket är huvudperson på ett underbart vis.

Boken ingår i mitt Tema Manshat, men levererar inte maximalt hat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 417
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 319
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar