Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lyssnat klart på Simona Ahrnstedts senaste -en enda risk.
Gillade den skarpt. Var nog en av de bästa, om inte den bästa, jag läst av henne. Verklighetstrogna personer som jag lätt fick sympatier för, även om alla situationer inte känns helt realistiska hela tiden. Rekommenderas till de som gillat hennes tidigare böcker eller är nyfiken på svensk välskriven romance :)

Någon mer än jag som fick biljett till författarfrukosten med Simona och Kakan i Göteborg nästa vecka? :D :bump:

Någon mer än jag som fick biljett till författarfrukosten med Simona och Kakan i Göteborg nästa vecka? :D :bump:

Tyvärr inte. Eller ja, jag kan inte, jag jobbar ju. Typiskt! Nästa vecka är ju annars fullspäckad med litteraturevenemang av förklarliga skäl ;) :D

Jag läste ut McGoverns bok igår och rekommenderar den verkligen. Fantastisk berättelse.

Sedan okynnesbörjade jag på femte Roy Grace fast jag egentligen skulle a) sova och b) prioritera helt andra titlar. Men jag kunde inte låta bliiiii!

Äkta Amerikanska jeans.... alltså jag rodnade mer och mer för varje blad jag läste. Den är så pinsam. J.G. har inte orkat skriva en ny bok utan gjort en blåkopia av Ondskan.

Har aldrig fastnat för det här med ljudböcker men tänkte ge det en ny chans. Hur lyssnar ni? Abonnemang? Var isåfall? Funderar på att testa Storytel...

Har aldrig fastnat för det här med ljudböcker men tänkte ge det en ny chans. Hur lyssnar ni? Abonnemang? Var isåfall? Funderar på att testa Storytel...
Jag har storytel och har använt det i över ett år. Har inte jämfört med andra tjänster men tycker storytel funkar bra och har bra utbud. Helt klart prisvärt för mig som lyssnar ca 10-15h/vecka :)

Jag har abonnemang hos storytel och gillar det. Har dock provat massa andra tjänster också (mest för att kunna utnyttja gratis-veckor :o ) och inte varit missnöjd med någon direkt.

Dock tror jag att tjänsterna fungerar olika bra för olika telefoner och operativsystem (jag fick tex inte bookbeat att fungera med min gamla iPhone så där är jag glad för att jag testade innan jag betalade). Så det kan ju vara bra att utnyttja några gratis-veckor och se vilken du gillar bäst samt för att se vilken tjänst som har mest intressant utbud (har fått för mig att set skiljer lite).

Lyssnade klart på Mamma är bara lite trött, så himla bra bok! Sara är verkligen fenomenalt bra på att förmedla vardagen när det inte riktigt blir som en tänkt. Älskar henne sätt att skriva :love:

Nu lyssnar jag på The girl with the lower back tatoo och jag gissar på att en har större behållning av den om en har koll på Amy. Men visst, hittills har den haft några roliga och några intressanta poänger. Dock är inläsningen av Josefin så himla frustrerande eftersom hon uttalar mina som minna. Inte okej :D

Michael Endes Den oändliga historien klar nu. En annorlunda bok. Ganska klassiskt "sagostuk" på den, men ändå inte. Lite tankeväckande men delvis lite seg tyckte jag. Inte den mest fängslande boken jag läst den senaste tiden. Helt okej.

Fortsätter med ännu en av Rick Riordans böcker, den här gången blir det Den försvunne hjälten.

Är väl sist i världen men svepte Lena Anderssons Egenmäktigt förfarande. Läste alla hyllningarna först men kan bara hålla med, hon skriver så fantastiskt bra, knivskarpt, hänsynslöst.
Någon som läst hennes andra böcker?

Är väl sist i världen men svepte Lena Anderssons Egenmäktigt förfarande. Läste alla hyllningarna först men kan bara hålla med, hon skriver så fantastiskt bra, knivskarpt, hänsynslöst.
Jag tror att jag har läst av dem som kom innan Egenmäktigt. Ingen av dem går att jämföra med den, imho.

Jag har läst en av hennes tidigare romaner för många år sedan och tyckte den var enormt bra. Pinsamt nog minns jag inte om det var Du är alltså svensk eller Var det bra så? och inte heller hur den var skriven osv.

• Gilla
Reactions: For
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 327
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve