Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läser den här men är inte imponerad.
0sUfjXD.jpg

Mördar Anders av Jonas Jonasson ( hundraåringen mm) Halleluja och Hosianna men den är inte lika bra som analfabeten och hundraåringen. Men den är absolut läsvärd:devil:

Mördar Anders av Jonas Jonasson ( hundraåringen mm) Halleluja och Hosianna men den är inte lika bra som analfabeten och hundraåringen. Men den är absolut läsvärd:devil:
Läste den för ett tag sedan och tyckte som du, inte lika bra som Hundraåringen men väldigt underhållande läsning :)

Jag har lyssnat klart på Jack (inte Ulf Lundells bok utan den av Christina Lindström) och den var riktigt bra tycker jag! Tror jag ficktipset härifrån av @Anna och ja, jag är väldigt glad över att ha läst den. Tänkvärd, vettig och fint skriven. Dessutom bra inläst (jag skrev ju tidigare att jag var positivt överraskad och den känslan kvarstod, Fredde Granberg gjorde sig riktigt bra som inläsare av den här boken) och så gillade jag såklart miljöerna :D

Läser Sagas bok just nu och är inte helt imponerad faktiskt. Hon är väldigt bitter och den känns väldigt komplicerad och högtravande i sitt språk. Så för något som är mer intresserad av själva språket i en bok så är det säkert trevlig läsning men för mig blir det lite för mycket när det alltid används svåra ord för att beskriva helt vardagliga saker utan att det egentligen känns särskilt nödvändigt.

Jag har lyssnat klart på Jack (inte Ulf Lundells bok utan den av Christina Lindström) och den var riktigt bra tycker jag! Tror jag ficktipset härifrån av @Anna och ja, jag är väldigt glad över att ha läst den. Tänkvärd, vettig och fint skriven. Dessutom bra inläst (jag skrev ju tidigare att jag var positivt överraskad och den känslan kvarstod, Fredde Granberg gjorde sig riktigt bra som inläsare av den här boken) och så gillade jag såklart miljöerna :D

Läser Sagas bok just nu och är inte helt imponerad faktiskt. Hon är väldigt bitter och den känns väldigt komplicerad och högtravande i sitt språk. Så för något som är mer intresserad av själva språket i en bok så är det säkert trevlig läsning men för mig blir det lite för mycket när det alltid används svåra ord för att beskriva helt vardagliga saker utan att det egentligen känns särskilt nödvändigt.

Ja, vad kul att du gillade Jack! Läs Hälsningar från havets botten också när du ändå är igång :) Också härlig.

Och på tal om böcker som finns i andra varianter med samma titlar så att säga - är det Elsie Johanssons Sagas bok du har läst? Katerina Janouch har också skrivit en Sagas bok, men jag gissar av din kommentar att det handlar om Johansson.

Ja, vad kul att du gillade Jack! Läs Hälsningar från havets botten också när du ändå är igång :) Också härlig.

Och på tal om böcker som finns i andra varianter med samma titlar så att säga - är det Elsie Johanssons Sagas bok du har läst? Katerina Janouch har också skrivit en Sagas bok, men jag gissar av din kommentar att det handlar om Johansson.
Åh bra tips om hälsningar från havets botten! Ska definitivt kolla på den :)

Och det stämmer att det är Elsie Johanssons bok. Det är så himla stökigt med böcker som har samma titel (se bara på förvirringen när jag läste Hustrun och @Diskurs , var det nog, som läste en annan Hustrun :D)

Jag läste ut Orten av Joakim Zander tidigare i veckan. Väldigt spännande och aktuell bok! Synd bara att jag inte fattade förrän halvvägs att det var del 2 i en serie så det var en del referenser till tidigare händelser som var obegripliga till en början. Orten går helt klart att läsa fristående också men bra att känna till att det finns en bok före (Simmaren).

Nu har jag nyss påbörjat I skymningen sjunger koltrasten. Förväntningarna är höga eftersom jag verkligen gillade Nu vill jag sjunga dig milda sånger

Det ser ut som du har en tuff tillvaro just nu @mandalaki
*styrkekram*
Tack! Först var det en skitjobbig vandring dit. Jag hittade inte stigen och rev sönder benen på vassa taggar. Dessutom var det uppför halva vägen.

Sedan var det 800 gr på stranden. Ingen vind.

Och sedan var det väldigt brant uppför halva vägen tillbaka också. Och vattnet hade kokat i ryggsäcken. :(

Så jag har det faktiskt JÄTTEJOBBIGT!

Jag skickar lite mer *styrkekramar*
@mandalaki

Kan du reklamera resan eller kanske få prata ut i Aftonbladet iaf så folk får ta del av ditt tuffa liv? Jag tror din kämparanda kan inspirera många som inte riktigt orkar ta sig till stranden en varm dag när det är så utmanande som du har det!

Stackare dig, som har så jobbigt! Tur att du har en bra bok att trösta dig med. Den av hennes böcker jag gillat bäst hittills!:love:

Kul! Jag brukar gilla henne och den här har börjat bra.

Jag skickar lite mer *styrkekramar*
@mandalaki

Kan du reklamera resan eller kanske få prata ut i Aftonbladet iaf så folk får ta del av ditt tuffa liv? Jag tror din kämparanda kan inspirera många som inte riktigt orkar ta sig till stranden en varm dag när det är så utmanande som du har det!

Du tänker i rätta banor. Jag kanske kan få en hashtag också. #backamandalaki

Jag läser Vårt värde av Katarina Kieri. Såå bra, så bra. Det märks att hon är poet. En uppväxt på 60-70-talen i Tornedalen, med finska kusiner, doppa ostmacka i choklad, bo i stan men veta sitt ursprung. Som är någonstans mellan finskt, svenskt och samiskt. Språkligt kan det vara det bästa jag läst.

Berätta gärna vad du tycker. Jag blev mycket berörd och fastän jag läste den under den värsta hypen lever den fortfarande kvar hos mig.
Jag lyssnar förresten på Butcher's Crossing. Har hunnit hälften och gillar även den väldigt mycket men jag har jättesvårt för uppläsaren.

Stoner utläst. Jag tyckte mycket om den . Jag håller inte med om den kritik som framkommit i recensioner och dyl, inte heller om den feministiska kritik som framkommit .

Boken ger en fin skildring av en persons inre privata liv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 327
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar