Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tänkt skriva i den här tråden hur länge som helst men tar mig aldrig för det så nu gör jag det bara.
Jag läser just nu Alltings början av Karolina Ramqvist. Jag är lite osäker på vad jag tycker än så länge, kanske mest för att jag verkligen inte känner någon igenkänning från min egen tonårstid, men jag gillar ändå hennes sätt att skriva.

Idag har jag sträckläst Blandband och den var verkligen himla bra! Tror att jag fått inspirationen härifrån (@Anna kanske) och det är jag så glad för. Jag gillar lite udda men bra ungdomsböcker :up:

Ja, den ja! Den var fin. Omslaget var ännu finare ;)
Haha ja, omslaget var fantastiskt. Men såg att det var olika beroende på svensk eller engelsk (?).

Och så fick jag inte se hela låtlistan på sista sidan för det satt ett biblioteksmärke ivägen :down:

Haha ja, omslaget var fantastiskt. Men såg att det var olika beroende på svensk eller engelsk (?).

Och så fick jag inte se hela låtlistan på sista sidan för det satt ett biblioteksmärke ivägen :down:

Ah, ja, det var det visst. Det engelska var också fint men jag tycker nog att det svenska är bättre!

Tyvärr har boken försvunnit ur min e-boksapp så jag kan inte plocka fram låtlistan åt dig :(

Ah, ja, det var det visst. Det engelska var också fint men jag tycker nog att det svenska är bättre!

Tyvärr har boken försvunnit ur min e-boksapp så jag kan inte plocka fram låtlistan åt dig :(
Ja jag håller med! Det var charmigt :) och så gillade jag även insidan med alla kassettbands-mönster :)

Och tack för att du kollade! Det var ju verkligen inte viktigt, egentligen, bara lite irriterande när allt annat var så snyggt :D

Ja jag håller med! Det var charmigt :) och så gillade jag även insidan med alla kassettbands-mönster :)

Och tack för att du kollade! Det var ju verkligen inte viktigt, egentligen, bara lite irriterande när allt annat var så snyggt :D

Ja, såklart! Det var ju typiskt att den hade försvunnit och att jag inte hade fotograferat eller skrivit av den, det är sådant jag brukar göra annars. Men jag har en plan... vänta ska vi se om det går att fixa!

Ja, såklart! Det var ju typiskt att den hade försvunnit och att jag inte hade fotograferat eller skrivit av den, det är sådant jag brukar göra annars. Men jag har en plan... vänta ska vi se om det går att fixa!

Äsch, det gick inte. Skulle ha hållit tyst innan jag visste! Men kanske dyker den upp ändå.

blandband.JPG

@Killaloe Inte hela, men kanske ändå tillräckligt för att lista ut? :)

Edit: Hittade en annan:
20150628_blandband.jpg

Ni andra som hänger på Goodreads, hur duktiga är ni på att uppdatera er to-read-shelf? Jag gick igenom den nyss och gick från 188 till 79 böcker. De äldsta var mer än fyra år gamla, så har jag inte läst dem än kommer det ju inte hända. :p Så, använder ni den, och om ni gör det, är den up to date? :)

Ni andra som hänger på Goodreads, hur duktiga är ni på att uppdatera er to-read-shelf? Jag gick igenom den nyss och gick från 188 till 79 böcker. De äldsta var mer än fyra år gamla, så har jag inte läst dem än kommer det ju inte hända. :p Så, använder ni den, och om ni gör det, är den up to date? :)

Jag är väldigt bra på att lägga till saker på den men sämre på att uppdatera...! Jag har blivit bra på att använda Goodreads i år först och sedan dess har det väl blivit bättre, men jag borde gå igenom den. Ska göra det idag tror jag bestämt, tack för inspon!

Jag är väldigt bra på att lägga till saker på den men sämre på att uppdatera...! Jag har blivit bra på att använda Goodreads i år först och sedan dess har det väl blivit bättre, men jag borde gå igenom den. Ska göra det idag tror jag bestämt, tack för inspon!

Ja jag har ju inte rensat den förrän nu och har varit medlem i 4+ år, såatte... :D Är inte heller så duktig på att rensa. Störde mig mest på att jag inte var sugen på att läsa så många av böckerna på listan, vill ju kunna använda den som inspo till vad jag ska läsa härnäst. Planen är ju att inte ha så många som 80 böcker där heller, det är fortfarande lite mastigt. :)

Ja jag har ju inte rensat den förrän nu och har varit medlem i 4+ år, såatte... :D Är inte heller så duktig på att rensa. Störde mig mest på att jag inte var sugen på att läsa så många av böckerna på listan, vill ju kunna använda den som inspo till vad jag ska läsa härnäst. Planen är ju att inte ha så många som 80 böcker där heller, det är fortfarande lite mastigt. :)

Öh. Jag fick ner 544 till 540... och de flesta är tillagda i år. Och väldigt många på min faktiska att-läsa-lista är inte ens med där... jag borde väl vara lite mer realistisk med den antar jag, det blir lätt att jag lägger till mest för att jag är nyfiken.

Hörrni, jag och några kollegor har startat en bokcirkel på jobbet men har dåligt med inspiration! Vi vill ha ett feministiskt perspektiv, och gärna läsa böcker om starka kvinnor eller där det går att ha en diskussion om genus på något sätt. Har ni några idéer?
Det går ju såklart att ha diskussioner genom att läsa riktigt mansgrisiga böcker men en sådan läsupplevelse är vi inte så intresserade av.

Öh. Jag fick ner 544 till 540... och de flesta är tillagda i år. Och väldigt många på min faktiska att-läsa-lista är inte ens med där... jag borde väl vara lite mer realistisk med den antar jag, det blir lätt att jag lägger till mest för att jag är nyfiken.

:rofl: Meeen, bra jobbat ändå! :D Hur många böcker läser du på ett år? :p Jag insåg att jag läser ca 80 böcker på ett år, så om jag inte läser NÅGOT ANNAT och inte lägger till en enda bok är min lista nollad o ett år. :p

Vi vill ha ett feministiskt perspektiv, och gärna läsa böcker om starka kvinnor eller där det går att ha en diskussion om genus på något sätt. Har ni några idéer?
Utan personligt ansvar och egenmäktigt förfarande känns otroligt intressanta att diskutera utifrån genus tycker jag. Så just ni är det min bästa idé, mest kanske för att jag själv hade velat diskutera dem i grupp :D

Tänker även att Vi kom över havet kan vara intressant som diskussionsunderlag. Samt, även om det är fokus på en tonårskille, Jack av Christina Lindström eftersom den är så annorlunda skriven när det kommer till deb "typiska" manliga bilden i ungdomslitteratur. :)

:rofl: Meeen, bra jobbat ändå! :D Hur många böcker läser du på ett år? :p Jag insåg att jag läser ca 80 böcker på ett år, så om jag inte läser NÅGOT ANNAT och inte lägger till en enda bok är min lista nollad o ett år. :p

Jag har läst 295-ish i år (inklusive en del noveller som är utgivna som "egna" böcker). Så det blir en del... (Jag kan lyssna på böcker ganska stora delar av min arbetstid vilket förstås drar upp antalet men är en väldig snabbläsare också.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 327
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4