Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men det blir ju verkligen en annan upplevelse av böcker när en har en annan relation är "den vanliga" till författare tycker jag Så då kanske en ser andra saker i texten än om en bara läser den utan någon koll alls?Jag gillar Ödesgudinnanböckerna för jag tycker att Jansson kommer till sin rätt i dem med humor och finurlighet. Jag lyssnade på henne på Bokmässan förra året, innan jag hade läst något annat än Wern, och hon verkar så himla härlig Men, ping @mandalaki, det är väl tur att vi tycker olika!!111! :P
För mig handlar det verkligen om vilken typ av bok som inläsaren har läst in och hur väl det klickar för mig.Och jag gillar inte alls Angela Kovacs som uppläsare har jag märkt. Det är något med hennes röst och betoningar som inte klickar hos mig. Eller så är det bara en kvardröjande känsla från någon annan bok (tror det var hon som läste Hausfrau?).
JA VILKEN TUR!Jag ska ge den en chans! Tack!
Jag gillar Ödesgudinnanböckerna för jag tycker att Jansson kommer till sin rätt i dem med humor och finurlighet. Jag lyssnade på henne på Bokmässan förra året, innan jag hade läst något annat än Wern, och hon verkar så himla härlig Men, ping @mandalaki, det är väl tur att vi tycker olika!!111! :P
Efter den började jag på Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri.
Den tyckte jag var så himla fin! Älskar alla karaktärerna och alla underfundiga, lustiga konversationer (framförallt fågelskrämmans brist på hjärna )Själv läser jag just nu Trollkarlen från Oz. Läste den aldrig som barn, men såg någon pjäs och fattade aldrig riktigt grejen (vad jag minns). Men den är rätt mysig och sådär härligt enkel: "Det finns två onda häxor och två goda. Jag vet det, för jag är en av de goda."
Ja men det blir ju verkligen en annan upplevelse av böcker när en har en annan relation är "den vanliga" till författare tycker jag Så då kanske en ser andra saker i texten än om en bara läser den utan någon koll alls?
Läst ut Niceville och gillade den oväntat mycket. Har liksom länge tänkt att det inte är en bok för mig men har visst haft fel Tror dock jag ska avhålla mig från filmen så jag inte förstör bilden av personerna i mitt huvud
Gillade också boken, filmen är absolut sevärd den medLäst ut Niceville och gillade den oväntat mycket. Har liksom länge tänkt att det inte är en bok för mig men har visst haft fel Tror dock jag ska avhålla mig från filmen så jag inte förstör bilden av personerna i mitt huvud
Har du läst hennes andra, Nu vill jag sjunga dig milda sånger? Jag har inte läst den, har fått för mig att den är lite pekoral.Nu har jag läst ut En syster i mitt hus av Linda Olsson och den var mycket bra. Riktigt vackert skrivet om systerskap, sorg och att gå vidare. Rekommenderas!
Nu så - nu har jag (äntligen) läst klart alla fyra böckerna av Elena Ferrante. Det var i princip bara den första jag blev riktigt förtjust i, de andra läste jag bara för att få se hur det hela skulle sluta. Mitt största problem med dem var definitivt att jag inte alls tyckte om Elena som är huvudpersonen och mest bara störde mig på hennes dumma jävla beslut och ständiga krånglande.
I morgon bänkar jag mig vid poolen igen så då ska jag börja på nästa bok - en av hon Jojo Moyes. Fick den i födelsedagspresent av en vän och är väldigt pepp på att börja på den .
Du har fått helt rätt för dig, tycker jag.Har du läst hennes andra, Nu vill jag sjunga dig milda sånger? Jag har inte läst den, har fått för mig att den är lite pekoral.
Har du läst hennes andra, Nu vill jag sjunga dig milda sånger? Jag har inte läst den, har fått för mig att den är lite pekoral.
Nej men du kanske uppskattar dem jättemycket! Jag är så besvärlig med böcker, det är få jag verkligen uppskattar. Så mina rapporter härinne ska nog tas med en rejäl nypa salt .Men nej, jag som bara läst den första och sett fram emot resten av böckerna. Kanske väntar tills de andra kommer ut på svenska om de ändå är "sådär".
Jag funderar också på att läsa om den. Så här i backspegeln har den nog vuxit till en av mina absoluta favoritböcker.Läser om Americanah och ÄLSKAR den. Som alltid.