Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det tycker jag faktiskt att du ska göra :) Den är varken tung eller svår (dock inte glättig heller ;)), jag tror att du kommer att tycka om den.
Jaaa! Läste precis Hela Hälsingland-recensionen och blev lite sur, LS får mig verkligen att tappa sugen och bara bli sur. Ska omedelbart sluta läsa allt hon skriver.

Jaaa! Läste precis Hela Hälsingland-recensionen och blev lite sur, LS får mig verkligen att tappa sugen och bara bli sur. Ska omedelbart sluta läsa allt hon skriver.

Ja, det tycker jag. Det är en mogen reaktion ;) :D

Nej, men som sagt - jag tycker att hon lägger fokus på en sak som visserligen stämmer i sak - att han är besviken på sitt äktenskap - men jag tycker inte att hon är rättvis i sin beskrivning av varför han är besviken.

Sedan läste jag en annan recension som nämner att kvinnoporträtten är schablonartade osv. men samtidigt, boken är skriven på 60-talet i USA, jag kan ta det.

@Anna nä men allvarligt angående LS, som jag har tjatat om förut så läser hon ju otroligt mycket och älskar litteratur så jag har länge tänkt att det hon gillar väl förmodligen över lag är bra, och det hon inte gillar förmodligen över lag är kasst. Men jag har upptäckt att vi är helt osynkade. En del böcker som hon skrivit ner totalt i sina recensioner har jag redan läst och tyckt mycket om, och hade jag inte redan läst dem så hade jag blivit avskräckt, särskilt som hon ofta dissar på ett rätt hånfullt och nedlåtande sätt. Det är lite därför jag helt ärligt inte tänker läsa fler av hennes recensioner (vet ej om hon fortfarande är recensent någonstans dock).

Jag kan bara hålla med. Eller ja, jag blev inte så irriterad på mig själv eftersom jag nästan aldrig kan komma på sånt i förväg men ändå. :D

Jag tror vi har läst olika böcker, fast båda hette Hustrun? Såg på goodreads att du läst en med samma titel men av en annan författare. Den jag läste var skriven av Meg Wollitzer och handlade om frun till en författare. Lustigt att "din" också hade en twist!

Jag tror vi har läst olika böcker, fast båda hette Hustrun? Såg på goodreads att du läst en med samma titel men av en annan författare. Den jag läste var skriven av Meg Wollitzer och handlade om frun till en författare. Lustigt att "din" också hade en twist!
Nämen så tokigt! :D förvirrande med olika böcker med samma titel (borde bli bättre på att skriva ut författare kanske för att undvika sånt här :D ). Men då kanske jag borde läsa din Hustrun så kan vi prata om den med :up:

Jag har läst ut Kvinna inför rätta och tyckte att den var helt okej, väckte en del intressanta frågor och tankar hos mig.

Så läste jag Rendez-vous av Annika Bergson, som jag fick som recensionsex för ett bra tag sen men som försvann mystiskt. Idag dök den upp under en stolsdyna! Trevlig bok i alla fall.

Jag sa i början på semestern att jag skulle läsa Sarah Dessen och nu med 36 timmar kvar har jag äntligen börjat ;) Jag valde That summer, hennes debut, och tycker hittills väldigt bra om den!

Har läst Mordet på orientexpressenunder kvällen. Åh vad jag tycker om Christie! Älskar miljöerna och personerna; det är guvernanter, överstar, furstinnor. Det är så spännande att läsa om världen som den såg ut för hundra år sen - boken börjar t ex på en kall tågperrong i Aleppo, bara en sån sak.
Agatha Christie läste jag i yngre tonåren (så många jag kom åt) och kärleken har aldrig slocknat. Miljöerna är fantastiska och kontrasterna. Arvtagerskor i Egypten och eftermiddagste i St Mary Mead. Love it!

Jag lyssnar på Cecilia Ekbäcks I vargavinterns land och läser Lena Ackebos Världens vackraste man.
Mycket tveksamt inställd till Ekbäcks men än så länge inte så dålig att jag ger upp.
Ackebo är en serietecknarfavorit så jag har höga förhoppningar. Har bara läst tre kapitel så jag återkommer.

Jag lyssnar på Cecilia Ekbäcks I vargavinterns land och läser Lena Ackebos Världens vackraste man.
Mycket tveksamt inställd till Ekbäcks men än så länge inte så dålig att jag ger upp.
Ackebo är en serietecknarfavorit så jag har höga förhoppningar. Har bara läst tre kapitel så jag återkommer.

Skriv gärna vad du tyckte om I vargavinterns land när du är klar, skulle vara spännande att veta vad andra tyckte om den.

Jag har läst Jussi Adler Olssons trea, Flaskpost från P. Bättre än tvåan som tur var. Men jag är fortfarande skeptisk till hans mördares drivkrafter, psykologin är för banal. Kommer nog att läsa någon till eftersom jag redan köpt den men inte hela serien.

Efter den började jag på Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri.

Mördar-Anders och hans vänner blev avklarad idag. En rätt kul bok! Inte lika bra som Hundraåringen men bättre än den föregående boken av samma författare. Gillar Jonas Jonassons sätt att skriva, skrattade för mej själv flera gånger och det måste ha sett rätt kul ut när jag suttit och läst och småflinat åt nån kul formulering i boken. Mycket godkänd läsupplevelse :)

Fortsätter med del 2 i serien om Kane-krönikan, Eldtronen (Rick Riordan).

Jag läste ut När klockan slår fem av Denise Rudberg imorse, jag gillar ju elegant crime-serien och jag blev inte besviken på denna. Det är ju inga mästerverk på det viset, men jag tycker ändå att det är trevligt med en medelålders kvinna i "huvudrollen", och jag gillar resterande persongalleri också. Vissa bitar var riktigt läskiga!

Jag vet att vi har pratat om det tidigare men jag fascineras verkligen av att en författare kan vara så oerhört ojämn som Rudberg är. Chicklitböckerna är så dåliga att man storknar, ungdomsböckerna är mycket bra, elegant crime-serien också bra och så nu senast denna anskrämliga STHLM Queens - Disa, som väl ska bli en trilogi. Det är underligt!

Imorse började jag lyssna på Om ni inte börjar leva gör jag slut av Eva Swedenmark, som ska vara trevlig och humoristisk utan att vara flamsig. Låter bra tycker jag.

Sedan tänkte jag att jag skulle läsa Fjärde riket av Maria Nygren, och Före dig av Lucie Whitehouse. Får se vilken som fastnar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 422
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 320
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?