Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaaaa! Helt underbar bok! Helt plötsligt så är man där i femtitalets Neapel! Nummer två kommer i oktober.Jag började på den igår. Har också stora förväntningar på den.
Igår läste jag ut Min fantastiska väninna av Elena Ferrante. Den kan jag rekommendera!
@Anna Det var något storbråk i gruppen för några månader sedan som ledde till att många verkade hoppa av, bland annat herr I (som verkar vara tillbaka igen nu). Jag missade vad det handlade om, vet du?
(Det KAN ha varit typ att någon skrev att Lars Kepler inte var deras bästa läsupplevelse någonsin och att de som brukar ange honom/dem som "min absoluta favoritförfattare" gick i taket. )
Jag gillar alla coola fotografier som finns i de böckerna och som vävts in i berättelsen. Såg att det precis kommit ut en tredje bok i serien, köar på biblioteket för att få den, men vet inte om de fått in boken än. Dessutom tror jag det kanske var nån till i kö före mej på just den boken.Nu läser den andra boken om Miss Peregrines besynnerliga barn Gillar dem!
Jag gillar alla coola fotografier som finns i de böckerna och som vävts in i berättelsen. Såg att det precis kommit ut en tredje bok i serien, köar på biblioteket för att få den, men vet inte om de fått in boken än. Dessutom tror jag det kanske var nån till i kö före mej på just den boken.
Har tänkt se filmen också, jag hoppas den är braInstämmer angående fotografierna. Det är ger boken en speciell känsla. Det kommer ju film på bio i september
Ja, det är samma person. Oförskämd och dryg. Men admin, hur lyckades du med det? Han verkar väl lugn och sympatiskOj, jag var helt säker på att jag hade svarat på detta!
Nej, jag vet inte vad det gällde. Men om det är samma herr I (B) som jag tror att du menar så har jag råkat i konflikt med honom i en annan grupp som jag lämnade till slut för jag höll på att bli tokig. Dessutom har jag hamnat i konflikt med admin för VSÄALB-gruppen för inte så längesen. Och jag som är så fredlig!
Ja, det är samma person. Oförskämd och dryg. Men admin, hur lyckades du med det? Han verkar väl lugn och sympatisk
Det låter verkligen överkänsligt av admin! Trist när nån missförstår och sedan inte kan ge sig.Oförskämd och dryg var orden! Jag skrev till Språkrådet om en grej som alla var jätteoense om - mest för att jag blev så himla nyfiken eftersom det visade sig att även min mamma tyckte det motsatta gentemot vad jag tyckte om ett uttryck, och hon brukar verkligen ha koll på sådant, så för min del var det verkligen för min egen skull, jag var bara tvungen att veta vad som faktiskt var rätt. Så lade jag upp det, som kuriosa i kommentarerna - inte för att jag hade rätt utan för att det verkligen var en så stor debatt, och han ba' "ÖH VEM FAN TROR DU BRYR SIG folk kommer alltid att säga yada yada yada" och jag blev så ARG att jag bara gick ur, pang bom. Men det var många andra som drygade sig i den gruppen... det fanns/finns en medlem som uppenbarligen har vissa svårigheter med inlärning och utveckling som brukade lägga upp otroligt konstiga saker och vissa var liksom tvungna att hugga på honom vilket jag inte tyckte var riktigt okej. Så.
Admin - ja, herregud, då var jag också ganska arg. När boken Disa av Denise Rudberg diskuterades lade en person upp en länk till sitt blogginlägg, vilket hen gör frekvent. Jag tyckte väldigt olika mot hen och lade upp en länk till MITT blogginlägg i kommentarerna, som en "såhär tyckte jag och orkar inte skriva om hela romanen igen". Som admin då attackerade med att det var "fullt av länkar till webbutiker", ungefär. Jag kollade det och det var verkligen inte en enda länk - ursprungspostaren, däremot, länkade hejvilt till säljsidor direkt i inlägget. Så jag trodde faktiskt att han hade tagit fel, alternativt att han hade fått det där "viruset" där ord i löpande text blir länkar, eftersom han påstod att jag hade säljlänkar till bl.a Hyundaiåterförsäljare och vad det nu var... och jag ba' men NEJ, det har jag inte.
Det visade sig att det hade var arg på var att jag i min länklista har länkar till bl.a DN, GP och andra sidor, där det finns reklam och därför fick jag inte posta mitt blogginlägg. Hänger ni med? Andra får dock göra det och jag måste säga att det är lite irriterande. Jag behöver inte jaga besökare på Facebook, men det var väldigt underligt beteende av honom. Men den gruppen vill jag inte lämna för den är för underhållande, jag bara håller mig ifrån att länka någonting
Ursäkta långt! Det är så sällan jag hamnar i konflikt
Det låter verkligen överkänsligt av admin! Trist när nån missförstår och sedan inte kan ge sig.
Herr I blev jag irriterad på en gång när han kritiserade språket hos en av gruppens medlemmar. Den personen har ett namn som jag tror är persiskt och det är en fröjd att se hur frenetiskt han läser på svenska för att lära sig språket. Och sedan kommer nån pappskalle och klagar på hur han skriver? Jag sa ifrån och jag tror att det var då herr I kallade mig infantil
@mandalaki @Anna jag är redan som på mammas gata i den här gruppen - fattar nämligen vem ni pratar om.
@Anna jag började följa dig på instagram i förrgår - hoppas det var ok och inte stalkigt, tänkte att din profil ju ändå är öppen. Du dök upp via en hashtag.