Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den boken är en av mina absolut största läsupplevelser och jag tänkte faktiskt på den häromdagen. Jag läste den också i tidiga tonåren så det är väl närmare 30 år sedan nu men den sitter etsad i mig. Mest som en känsla av en omtumlande läsupplevelse. Jag minns inte så mycket handling.
Det är spännande att höra om hur du upplever omläsningen.
Jag lovar att återkomma då jag läst ut den! Läser mest på kvällarna nu om jag orkar och hinner, språket är oväntat svårt faktiskt, tror inte upplagan är speciellt ny då den innehåller en del formuleringar och ord som känns ja.. lite gammaldags. Sedan kan jag inte riktigt sätta fingret på exakt vad, men det är någonting med själva berättelsen i sig som gör att jag liksom vill ha det tyst och lugnt och kunna riktigt koncentrera mig och komma in i boken då jag läser, inget jag skulle sätta mig med vid köksbordet eller så där jag kan bli "störd" av andra :)

Har precis börjat läsa the cursed Child och är sååå besviken. Kan inte bestämma mig om jag ska sluta läsa eller läsa klart. Rowling gör lyckliga slut men det har ju kostat en å annan karaktär.

Jag påbörjade Hustrun (Harrisson) igår kväll och fastnade direkt! Dessvärre behövde jag sova så fick begränsa mig till 100 sidor typ, men den känns mycket mycket lovande!

Monstrumologen (Rick Yancey) avklarad. Vet inte vad jag tyckte om den här boken.. Påminner inte om något annat jag läst. Emellanåt rätt läskig och äckligt beskrivande, mer intressant i början - mot slutet blev den lite seg tyckte jag. Det verkar vara början på nån ny serie, få se om jag orkar läsa fler böcker i den senare.

Fortsätter med Huset du älskade (Tatiana de Rosnay). Har läst ett par av hennes böcker och de har jag gillat, så jag hoppas att den här är bra den med! :)

Imorgon ligger Harry Potter and the cursed child i min brevlåda :up:
Följer med spänning vad ni tycker om den nya Harry Potter-boken. Älskade de tidigare böckerna och det har blivit många sträckläsningar i form av Harry Potter för min del. Nu är det länge sen jag läst dem, men tänkte läsa den nya sen när den kommer ut på svenska. Ifall jag gillar den så köper jag den efteråt :)

Fortsätter med Huset du älskade (Tatiana de Rosnay). Har läst ett par av hennes böcker och de har jag gillat, så jag hoppas att den här är bra den med! :)

Jag tyckte den var fin och intressant. Inte så högt tempo och emellanåt på gränsen till seg, men det är liksom rimligt när den är så lågmält charmig.

Jag tyckte den var fin och intressant. Inte så högt tempo och emellanåt på gränsen till seg, men det är liksom rimligt när den är så lågmält charmig.
Låter som en annan av hennes böcker som jag läste för ett tag sedan.. Nu kommer jag inte ihåg vad den heter sådär på rak arm. Men lågt tempo är helt okej sålänge själva historien är intressant :)

Den är ganska otäck redan nu i del ett, jag har en novellsamling att växla med för att inte jaga upp mig för mycket. :o
Det låter vettigt! Jag led mellan böckerna när jag behövde vänta för att få hem den. :D :o Men ja, den är så bra! Och du har verkligen en fin lästid framför dig :love:

Jag lider av komplett kulturtorka, förutom om man räknar kultur som riktar sig till barn mellan 2 och 5 år. Elände.

Jag började ju läsa I Love Dick och blev så besviken, den är tråkigoch helt obegriplig så kommer att fimpa den. Har vidare läst kanske en fjärdedel av The improbability of Love och den är bra. Men just nu har jag varken tid eller ork. Återkommer i höst. :cautious:

Har precis börjat läsa the cursed Child och är sååå besviken. Kan inte bestämma mig om jag ska sluta läsa eller läsa klart. Rowling gör lyckliga slut men det har ju kostat en å annan karaktär.
+1 som är besviken.

Jag tycker mycket känns så orimligt och blir himla frustrerad ungefär varannan sida :cautious::meh:

+1 som är besviken.

Jag tycker mycket känns så orimligt och blir himla frustrerad ungefär varannan sida :cautious::meh:

Mmm kände exakt samma
att Harry skulle bli en frånvarande pappa gjorde mig bara arg. Tom min mamma höll med och då gillar hon inte ens böckerna. Det blev så långsökt med time trurner och att Al skulle bli kompis med Malfoys unge. Nej jag ska låta den ligga ett tag

Mmm kände exakt samma
att Harry skulle bli en frånvarande pappa gjorde mig bara arg. Tom min mamma höll med och då gillar hon inte ens böckerna. Det blev så långsökt med time trurner och att Al skulle bli kompis med Malfoys unge. Nej jag ska låta den ligga ett tag

Jag ska nog läsa om HP-serien igen från början för att rädda mitt stackars hjärta! :o

Jag säger bara: Delphi?! :rage::meh::cautious:

Konversationen med Dumbledore kändes också märklig.

Boken/manuset/storyn/vad man nu ska kalla den har visserligen sina moments men den känns så orimlig och forcerad? Inte alls vad jag hade väntat mig :down:

Jag ska nog läsa om HP-serien igen från början för att rädda mitt stackars hjärta! :o

Jag säger bara: Delphi?! :rage::meh::cautious:

Konversationen med Dumbledore kändes också märklig.

Boken/manuset/storyn/vad man nu ska kalla den har visserligen sina moments men den känns så orimlig och forcerad? Inte alls vad jag hade väntat mig :down:

Haha jag ska precis börja läsa Philosophers Stone. Kände att jag var tvungen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 421
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 320
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar