Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag älskar goodreads! <3 och har ett gäng vänner där! :p

Gillar att det finns fler nördar (nej autocorrect inte mördarsniglar :cautious:) som jag kan diskutera de böcker ingen annan läser, det är genom dem jag hittat min absoluta favoritserie genom tiderna (Stacia Kane och hennes Downside Ghosts, Unholy Ghosts heter första!), det är där jag får mina rekommendationer, håller koll på vad jag läst, vad jag lagt upp på tumblr och typ allt annat läsrelaterat i mitt liv. Jag :love: goodreads!

Gick in via hemsidan istället för appen och då funkade det

Tack!! Jag har gått igenom varenda rubrik i hela appen.

Jag känner ju ingen av er, men hoppas det är ok om jag hittar igen någon av er, att testa detta med att "lägga till" folk. Startade mitt konto där för flera år sedan men har först nu börjat försöka använda det.

Jag heter AKJ (fantasifullt, får se om jag byter, om det går) och har visst ingen profilbild... Det kanske man ska ha.

Jag försöker räserlyssna på Käre ledare: min flykt från Nordkorea av Jang Jin-Sung. Den gick nämligen som radioföljetong i P1 tidigare, och snart får den inte ligga kvar hos Sveriges Radio längre. Jag kommer inte hinna lyssna klart, men ska läsa ut den på annat sätt sedan. Den är så fruktansvärd, och fruktansvärt bra.

Tack!! Jag har gått igenom varenda rubrik i hela appen.

Jag känner ju ingen av er, men hoppas det är ok om jag hittar igen någon av er, att testa detta med att "lägga till" folk. Startade mitt konto där för flera år sedan men har först nu börjat försöka använda det.

Jag heter AKJ (fantasifullt, får se om jag byter, om det går) och har visst ingen profilbild... Det kanske man ska ha.
Lagt till dig nu, så får du tacka ja eller nej som du känner :)

Lyssnat på "Mörkt vatten" av Joyce Carol Oats, och tyckte den var supertrist. Har antingen läst "fel" böcker av henne, eller så har jag helt missat hennes briljans. Visst var språket trevligt i boken, men så tjatig! Hon hoppar fram och tillbaka men upprepar varje händelse flera gånger (känns det som). Någon annan som läst den som kan förklara vad jag missar?

Har ingen aning om om det är din smak alls, men i kategorin ungdomsböcker på engelska är min favorit A Series of Unfortunate Events, skrivna av pseudonymen Lemony Snicket (det är en serie på 13 böcker).
Åh, jag ÄLSKAR dom böckerna. Verkligen älskar. Jag minns första gången jag läste serien och hur otroligt spännande och gripande den var. Superbra tips!

Har lyssnat 10 kapitel in i Konsten att höra hjärtslag och mår skitdåligt just nu. :( Blir det bättre? Mer positivt?
Mitt inlägg om boken i förra tråden:

"Konsten att höra hjärtslag. Tankar: För jävla sorglig för mig. Hulkade mig igenom hela skiten. Störde mig också på huvudpersonen pga jag är djävulen och fixar inte folk som är så jävla opragmatiska. Rekommenderas ej för: dig med PMS eller din älskade långt borta."

Jag tyckte faktiskt inte att den var vacker och fin utan bara sorglig och frustrerande.

@Ceta

Mörkt vatten har jag inte läst så kan inte uttala om den, men de (två, tror jag) böcker jag har läst av Oates har jag upplevt som just lite trista, om än välskrivna. Varken språket eller handlingen har riktigt lyckats säga mig något.

"Konsten att höra hjärtslag. Tankar: För jävla sorglig för mig. Hulkade mig igenom hela skiten. Störde mig också på huvudpersonen pga jag är djävulen och fixar inte folk som är så jävla opragmatiska. Rekommenderas ej för: dig med PMS eller din älskade långt borta."

Jag tyckte faktiskt inte att den var vacker och fin utan bara sorglig och frustrerande.
Och jag älskade den! Jag som alltid gråter till allt (alltså verkligen allt. Bölar som en tok när vi tittar på Saltkråkan och Båtsman får skulden när räven river fåren...) fällde inte en tår och minns den inte alls som sorglig. Bara som en otroligt vacker kärlekshistoria.

Just nu läser jag The first bad man av Miranda July, med stor fascination. Den är olik ungefär allt annat jag läst tidigare!

Jag läser också Patricia Highsmiths underbara roman Carol för säkert tredje gången, som ett sätt att fördriva tiden i väntan på filmsläppet.

Jag har köpt en ny bok som jag ska börja på snart :). (@Killaloe Läste precis ut The Queen's Fool och OMG är allt jag har att säga om det).

Den heter i alla fall Central Park (titeln på spanska versionen i alla fall, kunde inte hitta nån svensk på Adlibris) och är skriven av en fransos (?) som heter Guillaume Musso. En deckare som handlar om en fransk kvinna som vaknar i Central Park med blodig blus, ett vapen i sitt hand och handbojad till en främmande man :nailbiting:. Dagen innan var hon i Paris och hon minns ingenting av nånting och absolut inte hur hon hamnade i USA :eek: .Den verkade lite Bourne-trilogin sådär så jag tänkte att det kunde få bli en spännande och lättsmält bok att läsa. Tydligen bestseller i Frankrike (hoppas att fransoserna har bra smak helt enkelt).

Har lyssnat 10 kapitel in i Konsten att höra hjärtslag och mår skitdåligt just nu. :( Blir det bättre? Mer positivt?
Jag var tvungen att kolla på Goodreads för att se vad jag tyckte om den, men jag vill minnas att jah tyckte den var fin! Sorglig och vacker på samma gång typ :) Vet inte om det besvarar din fråga dock ;)

@Ceta

Mörkt vatten har jag inte läst så kan inte uttala om den, men de (två, tror jag) böcker jag har läst av Oates har jag upplevt som just lite trista, om än välskrivna. Varken språket eller handlingen har riktigt lyckats säga mig något.
Då är jag inte ensam iaf :angel:

Lyssnat på "Mörkt vatten" av Joyce Carol Oats, och tyckte den var supertrist. Har antingen läst "fel" böcker av henne, eller så har jag helt missat hennes briljans. Visst var språket trevligt i boken, men så tjatig! Hon hoppar fram och tillbaka men upprepar varje händelse flera gånger (känns det som). Någon annan som läst den som kan förklara vad jag missar?
Jag tyckte nog rätt bra om
Mörkt vatten vill jag minnas, kanske mycket tack vare det repetitiva i boken (det finns ju såklart gränser men jag är lite sämst på att komma ihåg saker ibland och då är det fint med repetition :up: :D).

Jag var tvungen att kolla på Goodreads för att se vad jag tyckte om den, men jag vill minnas att jah tyckte den var fin! Sorglig och vacker på samma gång typ :) Vet inte om det besvarar din fråga dock ;)
Jag är så arg på den där jävla mamman som inte älskade sin son :rage: Mycket längre än så har jag ju inte kommit, han har just blivit blind. Hoppas att storyn utvecklas så att jag får några andra känslor än ilska (och att jag vill krama massor på min egen unge :heart). Jag har kommit för långt för att ge upp den nu, men det känns bra att ha era ord i bakhuvudet så att jag kanske kan lyssna med lite distans till den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 360
Senast: doppler
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 759
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud