Sv: Vad läser du just nu? - del 2
Jag håller fortfarande på med Coetzee. Eller snarare, jag lade den åt sidan häromdagen och har inte plockat upp den igen, av ingen särskild anledning. Den blir nog klar idag.
Köpte ju en massa pocketböcker på loppis i lördags för ovanlighetens skull

och högg fem när jag åkte hem till mig idag.
Kärlek, mat och missöden av Anthony Capella - lite chick-lit tror jag, men Jamie Oliver och Sunday Times har båda sagt att den är fantastisk och delikat. Jamie påstår att man kan känna smaken av den underbara italienska maten, inte mig emot
Någonstans inom oss av Kajsa Ingemarsson - även om jag tyckte att Små citroner gula var lite... förutsägbar och banal, rent ut sagt, så gillade jag språket på sina ställen.
The Help av Kathryn Stockett - Mississippi på 60-talet. "Where black maids raise white children, but aren't trusted not to steal the silver...". Också goda vitsord från t.ex The Times och Daily Telegraph. Tydligen kan man känna smaken av okra, friterad kyckling och persikopaj
Honeymoon av Amy Jenkins - det var Jenkins som skrev TV-serien Livet kan börja (This Life), om någon minns den? Unga nyexade advokater som delar lägenhet i London, en helt fantastisk dramaserie med bland andra Daniela Nardini, Jack Davenport och Andrew Lincoln. Detta verkar rätt chick-lit-igt i jämförelse, men den låter helt okej.
Kvinnoliv av Elaine Kagan, handlar om tre kvinnor som finner gemenskap på livets sluttamp.
Så nu har jag väl att roa mig med i ett par dagar!