Vad kan vi göra? Ukraina

Plättlätt insats; Skänk dina COOPpoäng till UNHCF.
Handlar sällan där då det inte finns Coop på min ort, men jag hade en 50:- där i alla fall.
Superbra tips! Läste att man kan skänka Liberos blöjpoäng också.

Har skänkt pengar, bebisleksaker, gosedjur och kläder.

Ville mest putta upp den här tråden lite.
 
Det finns en stor grupp på Facebook där behövande skriver vad dom behöver hjälp med. Finns flera inlägg där ukrainare skriver att dom söker boende, kläder pch medicin.
 
Jag gick ju med i Host a Sister och deras senaste meddelande var: "Moving forward, the admin team will be closing comments on all posts for #Ukraine upon approval to prevent the spread of sensitive information that could serve as a security risk. Please keep an eye on your messenger (including message requests) for all communication regarding #UkraineRelief as a member of our Ukrainian Refugee Network may contact you."

Klokt tänkt tycker jag. Jag har svarat på deras frågor om hosting och annat och de själva vet ju.
Jag står kvar vid min tanke om att finnas här om en ukrainsk familj behöver stöd, det är vad jag kan ge, och i dagsläget är det inte fel.
 
Jo, jag glömde säga!
Vi har ordnat en insamling här där jag bor, pengar, och jag har en vän som jobbar på spanska röda korset som kommer att se till att allt hamnar där det ska. Vi kör handarbetesträffar, alla nationer, där vi samlar pengar, (saker behövs inte som ni nog hört) och gör det vi kan. Det är inte mycket, men det är något. Jag ville göra något och nu gör jag något.
 
Jag har en bekant som studerar i Polen och som köper och åker till gränsen med saker som behövs, så har swishat hen ett bidrag.
Jag har inte möjlighet att göra så mycket personligen, så det kändes bra att kunna bidra så till en som faktiskt kan och gör det.

Sen donerade vårt jobb saker som ska ner via en fd kollega också.
 
Jag drar i de trådar jag har, de jag känner, och tydligen känner folk folk. Wow! 😁 Min lilla insamling börjar växa, vad kul. Jag känner att även jag kommer att vinna på att ha de här kontakterna sen. Får man vara så krass? Inte personligen, men som kontakt till mina grupper. Det sista jag vill är ju att vinna på det här, inte min tanke alls. Men jag kan inte låta bli att se fördelarna. *Smurf*

Nu blev det lite jobbigt, jag får tänka.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 844
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 859
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 917
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp