Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick på igårkväll och går av måndag morgon nu...så jag var inte igång då, nej! Glädjande nog kan jag meddela att makens hälsena börjat läka och han har nu en orthos så han är mycket mer rörlig. Snart får han kompensera mitt slitande...:laugh::angel::p

*ser @Piraja framför mig i en stol med ett glas mousserande vin och ett ridspö så hon kan peka var maken ska fixa* :D :up:

Ena hästen äter inte:crazy:
Hyfsat pigg i övrigt och jag hittar inte felet!
Håller på och planerar om dagen för fullt för att köra henne till klinik så fort de öppnar.
Saknar dock en bil för att övrig verksamhet ska gå ihop då min kollegas bil just idag står stendöd på en verkstad:arghh:

Hoppas de kryar på sig @hastflicka!

Kl
Operation blodprov börjar idag, mutant ligger redan i 300 kr klassen. Hade varit kul med ett barn som var nöjd med bara choklad istället för att ha en fin framtid som tjänsteman inom de statliga

Våran postdoc sa idag att personen som varit så elak och i princip mobbat mig på jobbet förra året luskat på om jag sover i labbet. Typ om jag är inne innan post docen anländer (hon kommer vid 6.30: sanningsenligt svarade hon "ibland"). Förstår inte riktigt vad hen har med det att göra, ja jag jobbar ibland väldigt sent och sover några timmar i labbet då om jag har sjukt mycket att göra. Inget värre än om personer somnar på dagen (vilket händer frekvent). Jag är liksom enbart tillbaka i två veckor och har haft helvetiskt mycket att göra, har sovit hos en vän också men egentligen vill jag inte basunera ut det (universitets boende, man får inte ha personer sovandes över och definitivt inte av motsatt kön. Inte precis som att jag vill landa honom i problem när han öår så snäll). Jag försökte hitta airbnb men annonserna är skit mysko och de jag svarat på har inte ens varit tillgängliga.

Får personen definitivt bevis rapporteras det garanterat. Visserligen torde det bli ett komiskt möte som typ går "vad gör du i labbet hela natten".

Jag " Eh typ jobbar. Det ni vill att jag ska göra. Jag jobbar på dagen också när jag behöver. Ibland borstar jag till och med tänderna på jobbet för det är ju fräscht liksom och jag är ju inte precis ensam om det. Någon gång då och då drar jag till och med en borste genom håret, på jobbet. Just det, ja alla mina grejer är förvarade i labbet, det blir liksom så när man har fältarbete i flera månader utomlands att man måste ha sina grejer någonstans, det är jag ju inte precis ensam om heller."

Jag förstår inte varför jag inte kan bli lämnad i fred :confused: Jag stör inte personen, kommer in och jobbar och sköter mitt. Försöker le och säga hej när jag möter personen i korridoren men hen vägrar typ titta på mig. Har varit borta i 4.5 månad och enbart tillbaka i 1.5 vecka och de börjar på en gång med skit.

Båda barnen på väg till sina skolor, det är fredag idag ( @bumpo ), lättare träning för barnen i kväll och ihop plockning av tävlingsvapen. Sonen ska sova borta och åka och bada imorgon, dottern och de andra tävlingsungarna ska tävla imorgon, sonen på söndag och jag ska på utbildning på söndag. Egentligen maken som är anmäld men när vi tittade på programmet så konstaterade vi att det var snarare ämnen för mig så jag åker istället. :D

Klockan är typ 9 på morgonen och jag känner redan att jag skulle behöva syrgas.
Har just lyckats styra om hela dagen pga den matvägrande hästen.
Skitdag:arghh:

Oj vad ni har varit aktiva sedan jag gick och la mig igår.
Äntligen fredag säger jag bara! Hostig men har inte lika ont i halsen längre.
Ikväll kommer syrran och hennes barn för att spendera helgen hos oss!

Gick inte bra att ta blodprov, helt hysteriskt barn och tog en timme.
Pippi blev omvandlat till en plog.
Var nog bland det värsta jag gjort, inga mer blodprov nu innan han är ute ur denna fasen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 472
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar