Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag visste ju att det skulle vara något som skulle krångla och nog stämde det. Fick hit tvättmaskinen idag men så har någon elektriker inte varit här (som vaktmästaren skulle ta hit) samt så behövdes en längre avloppsslang. Så nu har jag en tvättmaskin som står i mitt badrum men den går inte använda på ett tag. Jag ansökte om tvättmaskin i oktober 2014..
Avlopps slang går att köpa, kom inte tvättmaskinen med kontakt på ? OM ja så använd förlängningssladd till lämplig kontakturtag, Klart för start!

Någon som anser att arbetstiden skal utnyttjas?

Mm. Jag sitter och rättar texter på helgerna, bokar studiebesök på kvällarna, och planerar lektioner när jag stöter på nya intryck i vardagen. Känner att min förtroendetid är guld värd. Men det beror ju på vilket jobb du har och hur du arbetar bäst! Hela konceptet med kontor 8-17 är inte min grej. MEN oavsett, viktiga möten brukar förläggas mitt i veckan, inte fredagar här hos oss. Tack för det. När en nu får vara med och påverka. :D

Jag visste ju att det skulle vara något som skulle krångla och nog stämde det. Fick hit tvättmaskinen idag men så har någon elektriker inte varit här (som vaktmästaren skulle ta hit) samt så behövdes en längre avloppsslang. Så nu har jag en tvättmaskin som står i mitt badrum men den går inte använda på ett tag. Jag ansökte om tvättmaskin i oktober 2014..
Idiotisk att de ska ta så lång tid ju

Varför finns det inga roliga hästar till salu nu när jag äntligen börjat leta på riktigt?
Varför har jag sagt ja till att hjälpa till att köra möbler i mitt släp i helgen?
Varför sitter jag här när jag har massor av jobb att ta tag i?

Så många frågor - så få svar!
Jantelagen. I rest my case. ;)

Vetekudde på nacken en stund gjorde mig lite mindre yr men inte helt yrselfri.
Nu en kaffe sen måste jag försöka ta mig till affär och handla toapapper
Storhandla får jag göra nästa vecka.

Jag borde äta nåt men dagen är som i en enda stor hemsk dimma av sorg. Jag kommer på mig gång på gång att leta efter hund nr 2 för att bara inse att det inte längre finns en nr 2 :cry: . Vovvan verkar lite dämpad, kanske är det jag som dämpar henne just i dag av att jag själv är så ledsen. Försöker tänka framåt och få undan en del saker men kan inte riktigt koncentrera mig. Helst av allt vill jag öppna en vinflaska och äta massor med godis tills jag kräks eller nåt men har inte tillgång till nåt av det så jag fortsätter med mitt kaffe...

Skönt att få rätt med bilen, men jag orkar inte riktigt tänka ut hur jag ska lösa allt praktiskt med återlämnandet på ett säkert sätt så jag verkligen får mina pengar, jag måste ha en ny bil med allt vad det innebär och jag måste ha en bil därimellan så jag kan ta mig till jobbet och vet ingen jag kan låna av på rak arm. Annars återstår att behålla och laga bilen och det landar på några tusen utan tvekan.

Usch jag kan inte tänka klart i dag känner jag.... :crazy:

Återlämnat lite böcker på stadsbiblioteket, handlat present åt sonens kompis eftersom sonen ska på kalas imorgon, handlade lite andra småsaker, handlade mat på Maxi och svor åt pensionärer som visste tror att man kan stå var som helst, ja just ja fick ett litet utbrott i parkeringshuset också, helt jävla öde ändå måste en idiot knöla in sin bil bredvid min så att jag knappt kan komma in i min bil, VARFÖR?? :rage:
Handlade sen lunch åt maken och hans arbetskamrater och käkat lunch med dem, nu är det dags att plugga fast jag hellre skulle vilja göra lite pyssel... :cautious:

Jag borde äta nåt men dagen är som i en enda stor hemsk dimma av sorg. Jag kommer på mig gång på gång att leta efter hund nr 2 för att bara inse att det inte längre finns en nr 2 :cry: . Vovvan verkar lite dämpad, kanske är det jag som dämpar henne just i dag av att jag själv är så ledsen. Försöker tänka framåt och få undan en del saker men kan inte riktigt koncentrera mig. Helst av allt vill jag öppna en vinflaska och äta massor med godis tills jag kräks eller nåt men har inte tillgång till nåt av det så jag fortsätter med mitt kaffe...

Skönt att få rätt med bilen, men jag orkar inte riktigt tänka ut hur jag ska lösa allt praktiskt med återlämnandet på ett säkert sätt så jag verkligen får mina pengar, jag måste ha en ny bil med allt vad det innebär och jag måste ha en bil därimellan så jag kan ta mig till jobbet och vet ingen jag kan låna av på rak arm. Annars återstår att behålla och laga bilen och det landar på några tusen utan tvekan.

Usch jag kan inte tänka klart i dag känner jag.... :crazy:
Lägg tänkandet åt sidan idag och tillåt dig ha sorg!
Ta ett nytt tag imorgon. Lider med dig! Kram

Varför finns det inga roliga hästar till salu nu när jag äntligen börjat leta på riktigt?
Varför har jag sagt ja till att hjälpa till att köra möbler i mitt släp i helgen?
Varför sitter jag här när jag har massor av jobb att ta tag i?

Så många frågor - så få svar!

Kan väl hålla med.
Förutom att jag tycker att det finns massor av rätt roliga hästar ute på saluannonser (jag som inte ska ha häst).

Själv väntar jag på en person som har tid bokad om en minut men som ännu inte har kommit.
Det är rätt irriterande att vänta och inte kunna sätta igång med något annat under tiden.

Kan väl hålla med.
Förutom att jag tycker att det finns massor av rätt roliga hästar ute på saluannonser (jag som inte ska ha häst).

Själv väntar jag på en person som har tid bokad om en minut men som ännu inte har kommit.
Det är rätt irriterande att vänta och inte kunna sätta igång med något annat under tiden.

Kommer man innan utsatt tid eller till utsatt tid fär man ju gärna vänta minimum 15 - 30 min ändå, bara för att den inne på kontoret vill "proove a point" ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 745
Senast: netia
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 479
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 577
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar