Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh gud det är ju magiskt gott! Har du aldrig testat det?!
Tänk en riktigt god moules frites. Musslorna kokta i vitt vin, grädde, vitlök, charlottenlök.... Käkar det ibland flera ggr i veckan.
Nej, mina föräldrar tycker inte om det och jag har innan tyckt att det inte verkar så gott men av någon anledning så har jag ändrat uppfattning.
Är det bäst att äta det ute första gången för att få det tillagat rätt? Och hur äter man det ens?

Nej, mina föräldrar tycker inte om det och jag har innan tyckt att det inte verkar så gott men av någon anledning så har jag ändrat uppfattning.
Är det bäst att äta det ute första gången för att få det tillagat rätt? Och hur äter man det ens?

Ja gå ut och käka på ngt bra hak!
Jag brukar äta med händerna :angel:
Rekommenderar Riche's moules frites!

Såhär ska de se ut!

images

Funkar utmärkt att lägga i en fisksoppa också i detta format ;)

Åh gud det är ju magiskt gott! Har du aldrig testat det?!
Tänk en riktigt god moules frites. Musslorna kokta i vitt vin, grädde, vitlök, charlottenlök.... Käkar det ibland flera ggr i veckan.
Älskar moules. Gör mina: fräser vitlök, chili och charlottenlök. Lägger i musslorna....fräser runt lite, på med vinet och liiiite grädde samt skaldjursfond.
Mmmm.....doppa ett gott bröd i spadet :d

Öppna inte brevet som kommer själv? Förklara läget för henne, förhoppningsvis förstår hon.

Nu påminde du mig om att jag måste ställa in läkartiden nästa vecka, vilket är tråkigt så jag behöver gå. Är trött jämnt och håret ramlar av i drivor. Om jag har brist ska jag försöka lobba för att få en spruta med B12 så kanske jag återhämtar mig snabbare än med bara tabletter.
Jag tänker mer "det jag inte vet lider jag inte så länge av" :p
Visst har jag troligtvis överansträngt knät, men jävlar vad roligt jag haft :rofl: och SOM jag behövt det! :D
...och jag tänker fortsätta ha roligt, men får försöka tagga ner lite :o

Nu kom det. "Kan du tänka dig att klippa håret". Vafan. Ja klart jag kan tänka mig det. Kan typ raka mig men då får vi diskutera ersättningsnivån här :angel:
50 k på faktura, vettefan alltså. Iofs är det nån vecka på en strand i Karibien med fri tillgång till pinacoladas. Dock trist att komma hem skallig typ eller se ut som Mona Sahlin stilmässigt

"Vinkokta" musslor är ju helt GALET gott :eek::d
Åt gröt till frukost, blir en smoothiebowl till lunch, och sen måste jag kontakta tandläkaren...plus att jag insåg att det inte är någon form av dans alls ikväll (hade hoppats på Sh´bam i alla fall, eller något "stand in". Typ Afro, Jam eller något annat skoj.
Får höra mig för och se om de har hittat på något...annars får jag helt enkelt ge allt imorgon, vila tills på måndag, stänga ute allt och "alla" och bara köra...
Det går nog det med.

Jag visste ju att det skulle vara något som skulle krångla och nog stämde det. Fick hit tvättmaskinen idag men så har någon elektriker inte varit här (som vaktmästaren skulle ta hit) samt så behövdes en längre avloppsslang. Så nu har jag en tvättmaskin som står i mitt badrum men den går inte använda på ett tag. Jag ansökte om tvättmaskin i oktober 2014..

Livligt idag på självskyddet. När vi körde flödesschema höll vi först på att bryta samtliga revben på en kollega. Sen fick jag några fina smällar på min armbågsspricka. Avslutningsvis drog en annan kollega sitt knä ur led, för första gången, så hon fick åka till akuten.
Så kan det gå :o Håller nu tummarna för att knät inte blivit allvarligt skadat!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 745
Senast: netia
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 479
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 577
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar