Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill nån ha min nacke idag så är den gratis haha.
Nåja lite smärtstillande så blir det nog bra.
Hann inte först till sängen så fick ta den andra sidan idag, ja hunden är bortskämd, men hon håller mig igång och uppe så hon får ta plats

Jag leker gräsänka fullt ut genom att testa ett nytt ekologiskt vin. Ingen ny favorit men habilt och prisvärt.

Gammelfarbror Hund har insett att husse inte kommer hem ikväll så han får ligga i soffan och bli kliad bakom öronen. Unge Herr Hundspoling är en mattegris som mest kommer att vara glad för att han får sova i sängen inatt och den trolösa katten struntar helt i vem som ger henne mat och tänder brasan.

Tips från Z-expertisen. Heartwood!
Så jävla smörigt och gott.
(min svärson säger att det är massa socker i men jag låtsas inte höra - jag har ju 100 dagar utan socker som jag betar av)

Fick precis en liten bit till av kattens högeröra i handen när vi myste. Mardrömmen är att han ska tappa resten av örat i sängen. På min kudde eller nått :crazy:

Fick precis en liten bit till av kattens högeröra i handen när vi myste. Mardrömmen är att han ska tappa resten av örat i sängen. På min kudde eller nått :crazy:

Åh fy vad äckligt! Mår katten bra efter sina dagar på vift?

Just nu är jag anti katter, min pensionär är långhårig och hatar att bli borstad så han kräks en massa hårbollar på min vita ryamatta :rage:

Har vaknat av honom 3 nätter i rad, det är nog enda som får mig att flyga upp på natten för han kan mycket väl stå och spy i sängen med :nailbiting:

Åh fy vad äckligt! Mår katten bra efter sina dagar på vift?

Just nu är jag anti katter, min pensionär är långhårig och hatar att bli borstad så han kräks en massa hårbollar på min vita ryamatta :rage:

Har vaknat av honom 3 nätter i rad, det är nog enda som får mig att flyga upp på natten för han kan mycket väl stå och spy i sängen med :nailbiting:
Affe är sig själv igen. Kanske inte helt i hull ännu men lika full i bus som innan. Han ger hundarna en match. I går och idag var han med oss en stund ute. Men han håller sig nära oss eller dörren.
Gissar att han kommer tappa resten av högerörat inom en vecka. Halva örat är iaf loss nu.
Går bra med ätandet med trots avsaknaden av nästan alla tänder på ena sidan i munnen.

Affe är sig själv igen. Kanske inte helt i hull ännu men lika full i bus som innan. Han ger hundarna en match. I går och idag var han med oss en stund ute. Men han håller sig nära oss eller dörren.
Gissar att han kommer tappa resten av högerörat inom en vecka. Halva örat är iaf loss nu.
Går bra med ätandet med trots avsaknaden av nästan alla tänder på ena sidan i munnen.

Skönt att han återhämtat sig bra, hur gammal är han? Min är 13 snart 14 och han rasade i vikt i höstas, så pass mycket så jag trodde det var dags för ett möte med Liemannen men efter en det med bara färsk foder så återhämtade han sig och är numera lite smårund igen

Skönt att han återhämtat sig bra, hur gammal är han? Min är 13 snart 14 och han rasade i vikt i höstas, så pass mycket så jag trodde det var dags för ett möte med Liemannen men efter en det med bara färsk foder så återhämtade han sig och är numera lite smårund igen
Han blir ett i maj så han är ung och redan slösat bort sina 9 liv typ.

Nu ar det dags for sangen har ... Det var en intensiv dag idag Florida har hoppat over varen och vi har gatt fran en harlig vinter men runt 20 - 25 grader C till sommar med hog luftfuktighet, 30* + och valdsamma tropiska regn. suck. Det ar aldrig riktiga "florida askvader" annat an pa sommaren ... utom nu. I dag regnade var markis ner. SUCK.

Det kom narmare 1 decimeter vatten pa mindre an en timma ... Florida ar byggt for det ... vi var inte beredda. SUCK. Jag satt kvar i bilen for att ta bilden. Det regnade mycket mindre, men aldeles for mycket for att jag skulle ge mig ut med telefonen i den rotblotan.

IMG_0083_zpsgyvrmhid.jpg

Calvin the Cat fick gå ut efter mycket tjat häromdagen. Den andre Galenpannan har gått ut och in flera gånger sedan dess.

Men igår kväll satt Calvin på altanen och stirrade stint på mig. Jag öppnade och han har legat på exakt samma plats i soffan sedan igår kväll.
Mycket tydlig demonstrerande att han misstagit sig och inte alls tyckte det var utekattsklimat än. Lille vännen då....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 877
Senast: netia
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 523
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 661
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar