Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.

Den här:
  • motsätter oss allt statligt stöd till intresseorganisationer (t.ex. RFSU och RFSL) som under förespegling att ge saklig information och fakta riktat till ungdomar, i själva verket driver en agenda att föra fram sina egna värderingar, som strider mot den traditionell kristna synen på sexualitet, trohet och äktenskap, och dessutom ofta mot föräldrarnas värderingar.
    Skrämmer nog mig mest rent spontant... :nailbiting:
Som lite motvikt kan jag tipsa om instagram "personen" Kvinnohat, jag har lärt mig otroligt mycket om saker jag inte hade koll på de sista två veckorna!

@tanten det känns ju mindre bra om en sån ska vara representativ för Sverige... :cautious: Jag har träffat några missionärer inom svenska kyrkan, men det har varit väldigt trevliga och öppna människor som inte alls verkar vara så engagerade i att kristna folk utan mer arbetar för att förbättra situationen för kvinnor och barn genom skola och arbete. ;)
Svenska kyrkan gör mig inte det minsta upprörd. Jag är ateist, men min käraste vän sitter i ledningen för kyrkomötet - kyrkans riksdag. Svenska kyrkan gör mycket gott även om jag tycker att det är märkligt att tro på gud. Lite som att tro på tomten liksom :p

Det som den här personen representerar är lååååååångt bort från den rumsrena Svenska Kyrkan. En rätt obskyr frikyrka.

Mitt favoritprogram! Tycker det är hjärtligt och ömt program, samtidigt väldigt roligt.
Håller faktiskt med, just nu ser jag avsnittet där en tolvårig flicka hamnat i en allvarlig olycka och mamman fick mig nästan att börja grina :o Vet att jag har definitivt fått budskapet om att säga "jag älskar dig" till mina nära och kära av det iallafall :heart

mooi kommer hem från stallet, går från parkeringen mot huset och nånting fångar uppmärksamheten... På vägen ligger ett par trosor. Aaaaaningens välbekanta..... :o:confused:O_o:rofl: Vad de gjorde ute vågar jag dock inte svara på.... överkörda hade de blivit iallafall...

mooi kommer hem från stallet, går från parkeringen mot huset och nånting fångar uppmärksamheten... På vägen ligger ett par trosor. Aaaaaningens välbekanta..... :o:confused:O_o:rofl: Vad de gjorde ute vågar jag dock inte svara på.... överkörda hade de blivit iallafall...
:rofl::rofl::rofl: :D

Svenska kyrkan gör mig inte det minsta upprörd. Jag är ateist, men min käraste vän sitter i ledningen för kyrkomötet - kyrkans riksdag. Svenska kyrkan gör mycket gott även om jag tycker att det är märkligt att tro på gud. Lite som att tro på tomten liksom :p

Det som den här personen representerar är lååååååångt bort från den rumsrena Svenska Kyrkan. En rätt obskyr frikyrka.
:D Jag har lite problem med gud... :cautious: På ett plan vore det rätt trevligt med en gud, men på så många plan ser jag anledningar till varför det inte finns en gud... Men jag är fortfarande väldigt nyfiken på religioner och vad de betyder för människor. Jag är medlem i Svenska kyrkan och har varit både kyrkvärd och suttit med i kyrkoråd och kyrkofullmäktige men tröttnade på att det är så fruktansvärt segt att förändra något... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 875
Senast: netia
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 523
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 659
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar