Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svenska kyrkan gör mig inte det minsta upprörd. Jag är ateist, men min käraste vän sitter i ledningen för kyrkomötet - kyrkans riksdag. Svenska kyrkan gör mycket gott även om jag tycker att det är märkligt att tro på gud. Lite som att tro på tomten liksom :p

Det som den här personen representerar är lååååååångt bort från den rumsrena Svenska Kyrkan. En rätt obskyr frikyrka.
Jag är också ateist men en av mina allra bästa vänner har varit kyrkoherde i församlingen här och också jordfäst min mamma. En enkel människa som dock varit allt för godtrogen på sina medmänniskor och blivit grundlurad. Numera litar hon på vad jag säger för hon vet att det dels innehåller substans, kommer från säkra källor jag ibland inte kan uppge och aldrig kommer längre vad vi än pratat om. Vi har samma värdegrund i botten och vi diskuterar gärna allt mellan himmel och jord (eller allt mellan antenn och jord som jag brukar säga) :p och trivs i varandras sällskap så att vi har olika tro stör oss inte det minsta. :)

Väntar på att lagotton ska få i sig det sista på sitt tuggben, sen blir det ut och kissa hundar och sen i säng och titta på The big bang theory tills jag somnar.

Väntar på att klockan ska bli 2330 så jag kan titta på ny episod av Game of Thrones säsong 5. De fyra första säsongerna har redan skådats 3 gånger (gillar boxar skarpt).

Nu har vi tittat och på pitch perfect 2 och skrattat. Vinet slut och det är dags att sova. Hade nog hellre druckit ett glas till och blivit lite snurrig :angel:

Funderar på om jag blivit blåst av Stena Lines boardershop, boxen med vin jag köpte förra veckan räckte inte mer än 1 och en halv dag (förra lördagen till nu (rätt nog avbruten av ett flak öl som inmyndigats i går och idag fram till 18 tiden)... Så jag fick öppna den boxen jag köpte i torsdags. Är detta normalt eller skulle den gått åt snabbare/saktare?

Senast ändrad:
Okej, buke är fucked upp, ni har skrivit 20 sidor och jag skriver i blindo från mobilen. Tror detta blir det sista jag skriver här på länge. Jag är dessutom helt trött och lite knäckt då jag förutom att sköta mitt ordinarie arbete och fritid dessutom både håller på och säljer och köper häst samtidigt.
Händer inte ofta i mitt liv kan jag säga.
Pallar inte riktigt då 3-åringen jag budat på inte gick igenom besiktningen. Did not see that one coming:crazy:O_o
Men kram på er och skål tamejfan, imorgon är en annan dag!

Käääämpa!
Jag har druckit större mängder vin, skrivit ett blogginlägg (sittande på vinhak) samt snutit mig ca 786 gånger sista timmarna. Snoooooret flöööödar!
(Kaozzz)

Har varit vaken sen alldeles för tidigt pga att hemtjänsten bankade på min dörr och trodde att granntanten höll på att trilla av pinn. Tanten vägrade kliva upp (hade jag också gjort om jag var pensionär förfan). Jag gjorde det ultimata testet. Viskade i hennes öra att Putin startat ett tredje världskrig. Tre sekunder senare var tanten vaken :rofl:
Hon kan iofs vara liiite sur på mig nu :angel: :rofl:

Käääämpa!
Jag har druckit större mängder vin, skrivit ett blogginlägg (sittande på vinhak) samt snutit mig ca 786 gånger sista timmarna. Snoooooret flöööödar!
(Kaozzz)

Har varit vaken sen alldeles för tidigt pga att hemtjänsten bankade på min dörr och trodde att granntanten höll på att trilla av pinn. Tanten vägrade kliva upp (hade jag också gjort om jag var pensionär förfan). Jag gjorde det ultimata testet. Viskade i hennes öra att Putin startat ett tredje världskrig. Tre sekunder senare var tanten vaken :rofl:
Hon kan iofs vara liiite sur på mig nu :angel: :rofl:

Ta med en pava god vin hem till tant, så blir hon nog på gått humör igen :)

Fatta dock förvirringen när det enda som visas på TV är typ reprisen av Gokväll hahaha kaoz :rofl:

Ätit smörstekt röding och druckit fantastiskt gott vin ihop med bästa sällskap.
Dessutom tillbringat dagen i solsken i skärgården. Lyssnat på sista isen, vandrat, solat och grillat. Helmysigt!
Har också varit tacksam över att jag har så jävla roligt med sambon att jag på allvar var rädd att kissa på mig idag. Tur att vi inte mötte någon när jag som mest grissnörvlade i skratt och pep att jag kommer göra ner mig. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 956
Senast: netia
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 555
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 723
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30