Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:D Jag har lite problem med gud... :cautious: På ett plan vore det rätt trevligt med en gud, men på så många plan ser jag anledningar till varför det inte finns en gud... Men jag är fortfarande väldigt nyfiken på religioner och vad de betyder för människor. Jag är medlem i Svenska kyrkan och har varit både kyrkvärd och suttit med i kyrkoråd och kyrkofullmäktige men tröttnade på att det är så fruktansvärt segt att förändra något... :angel:

Tror inte på några högre makter, men tycker om att jäfmöra olika religiösa skrifter.
Kända faktum är ju att Kristendomen, Islam och Judendomen bygger på samma skrifter, och att "Gamla testamentet" bygger på hinduismens gamla texter, bara "moderniserat" till området kring mellan östern.

Sedan har de två äldsta religionerna hinduism och budism mycket gemensamt i sina skrifter, vilket gör att jag vill dra slutsatsen att ALLA huvud religioner har ett ända gemensamt ursprung.

Herregud vad ni skriver!
Hinner ju inte med att läsa ikapp:p

Själv har jag städat insidan av bilen idag. Imorgon - om vädret tillåter - blir det utsidan.
Och så försöker jag rensa i röran här hemma. Ett gäng glas och några grytor kommer åka ut - till second hand eller liknande.

För att lära någon svenska behöver jag inte kunna deras språk alls. Det går bra ändå.

Hört talas om levande charader :D ?

Jodå. prakticerades endel då jag var i Marocko för ett år sedan, galna norrmannen/svensken blev riktigt bundis med personalen på krogen bakom hotellet :) Frugan envisades försöka använda google translate i sina försök översätta från arabiska/franska till engelska/svenska så jag skulle förstå vad hon ville säga

Läser man lite mer djupgående om olika frågor kommer man att få mardrömmar.

"Förbudet mot aga har däremot i alltför många fall, i stället för att skydda barn från övergrepp, inte bara hindrat föräldrar från att utöva sin auktoritet utan också medfört att både barn och deras föräldrar fått sina mänskliga rättigheter kränkta på ett mycket grovt sätt genom självsvåldig myndighetsutövning."

"Att sambolagen, partnerskapslagen och all typ av lagstiftning på området som inte är konsekvent avskaffas. Avtalsfrihet räcker för alla som inte vill ingå äktenskap."

"Kristna Värdepartiet vill ta bort, alternativt grundligt omformulera, lagen om hets mot folkgrupp"

"Förbudet mot aga har däremot i alltför många fall, i stället för att skydda barn från övergrepp, inte bara hindrat föräldrar från att utöva sin auktoritet utan också medfört att både barn och deras föräldrar fått sina mänskliga rättigheter kränkta på ett mycket grovt sätt genom självsvåldig myndighetsutövning."

"Att sambolagen, partnerskapslagen och all typ av lagstiftning på området som inte är konsekvent avskaffas. Avtalsfrihet räcker för alla som inte vill ingå äktenskap."

"Kristna Värdepartiet vill ta bort, alternativt grundligt omformulera, lagen om hets mot folkgrupp"
Undrar vad de har med kristendom att göra :meh:
Inskränkta überkonservativa värdepartiet vore ett bättre namn..

Består uppskattningsvis till 98% av snor. Mkt oattraktivt :wtf:
Har årets största festlighet imorgon och har inte fixat outfit, inte styrt upp mig själv nada. Rien.
Sitter istället och snyter mig och dricker rödvin på ett sunkigt kvartershak. Måste gå hem och fixa inför imorgon.. ska bara... ska bara... :meh::meh::meh:

Från vad du citerar skulle man tro att det är SDs "hemliga" parti agenda du kommit över.Enligt Uppdrag Gransknings 2 program om SD inför valet 2011 är det här precis vad de strävar efter, samt att SD vill avskaffa allmän rösträtt och kvinnlig rösträtt, samt förbjuda "olik tänkande partier" om de kommer till ensam majoritet. Allt efter Hitlers modell från 1932.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 956
Senast: netia
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 555
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 723
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar