Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill dö... jag hatar att ha astma och hosta. Feber och snor är inga problem men hosta...
Angående hästen säger jag va fan då vad står det på nätet om pålle?
Finns det sån att köpa på Biltema? Jag har tappat eller förlagt min på nåt "bra ställe".Försöker leta reda på arbetslusten.
Har du sprättat isär västen?Försöker mig på den där jaktvästen. Inte helt lätt att rita mönster när man inte har mer än orginalvästen att utgå ifrån Men, nu ska jag sy ett prov iaf, får se om den påminner det minsta om hur den ska se ut
Nej, då västen jag har som "modell" används Annars hade jag sprättat Ska göra en "kopia" åt beställarens bror.Har du sprättat isär västen?
Jag brukar göra det när jag syr nytt efter "gammal" modell. Min mamma tipsade om det för länge sedan, hon hade lärt sig det på Tillskärarakademien för 100 år sedan. Sprätta isär plagget, pressa ut sömmarna och du har en perfekt mall att lägga på mönsterpapperet, rita och klipp ut.
Good Luck!
Ja,då förstår jag att du inte kan sprätta, det gör det ju krångligare. Använder du rutigt mönsterpapper? Det gör det lite enklare att mäta originalet och överföra måtten till papperet.Nej, då västen jag har som "modell" används Annars hade jag sprättat Ska göra en "kopia" åt beställarens bror.
Tyvärr vanligt mönsterpapper bara, men började med att rita av grundmönster på herrskjorta, göra grova ändringar, sen lägga det utklippta mönstret på västen/nåla fast på västen när den satt på dockan, och sen rita av den Tror jag fått till det som det ska nu, så ska klippa ut i riktiga tyget nu Svåraste med sånna här jobb är ju hur mycket jag ska ta betalt... Materialet är ju en sak, men för mitt arbeteJa,då förstår jag att du inte kan sprätta, det gör det ju krångligare. Använder du rutigt mönsterpapper? Det gör det lite enklare att mäta originalet och överföra måtten till papperet.
Jag vet att du är dyktig på att sy så jag hoppas du ursäktar om jag kommer med rena självklarheter men jag tänkte bara vara lite hjälpsam