Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvätten klar eller delvis rättare sagt, en maskin var trasig i trumman gissar att någon tvättat något som fastnat så jag fick prioritera lite men nu finns det lite rena kläder och handdukar så kan ju visa mig ute utan att skämmas eller lukta gammal sunken handduk, man får vara glad för det lilla.
Sängkläder finns så det räcker så det fick vara och gardinerna jag hade tänkt ta fick med vänta men kunde vara värre :p
För säkerhetsskull bokade jag ingen ny tid utan väntar med det till efter helgen.
Jag kan ju alltid skylla på att jag verkligen absolut jättemycket måste ha alla maskinerna för det kan ju inte ha med att jag avskyr allt vad tvättstuga heter :angel:

En liten stund hinner jag väl med i hängmattan? Jag har ju bara bakning, handling, köra retursopor och dammsugning kvar att göra idag.

Edit: jag tänkte hinna rensa bort ogräset gruset på framsidan också. Får se om jag hinner.

Hade en person som tittade på stallplats idag. Tog med sig sina barn - som jagade hunden och drog den i svansen :grin: Efter det kastade en av dem sten på stallägaren. Blir någon förvånad om jag säger att det inte blir någon stallplats för denne? :p
Folk :rage: Ibland känns eremitliv som en vettig lösning.

Låter ungefär som de "damer" som kom till seminstationen i byn och släpper ut sin lilla terrier fri och lös på gården. Denne tar omedelbart sats och jagar gårdsägarens hönor i akt och mening att fixa sig något småvarmt till supé. Det blev ett himla liv. Livrädda kacklande och skällande terrier. gjorde inte betäckningsstona och fölen lugnare precis.

En liten stund hinner jag väl med i hängmattan? Jag har ju bara bakning, handling, köra retursopor och dammsugning kvar att göra idag.

Edit: jag tänkte hinna rensa bort ogräset gruset på framsidan också. Får se om jag hinner.
Ligg lugnt i hängmattan, det enda som är värt att göra är handla och baka resterande saker är ju såna hopplösa saker som återkommer snabbt igen.
Ogräset växer utan att man ber om det, retursopor finns nya lika snabbt som man tömt, dammsugningen behöver jag väl inte ens kommentera då jag har långhårig katt och inavelsgrad på dammråttorna allmänt hemma mellanåt pga. dum kropp.
Så njut i hängmattan så länge det är väder, snart är vinter tillbaka igen:arghh:

Senast ändrad:
Barnen har åkt för denhär gången och min son som alltid glad blir ledsen och arg när han ska bli hämtad. Jag går sönder att se det. :cry::(

Har varit på Rödan. De har 80 % på allt idag. De stänger för sommaren i morgon. Då har de 90...
Köpte en engångsgrill en bakform och ett tiotal pocket

Varför är det så att när man egentligen inte vill sälja en häst så är det många bra spekulanter som hör av sig, men när man väl vill sälja så finns det bara stolpskott som inte verkar ha läst annonsen....

Ligg lugnt i hängmattan, det enda som är värt att göra är handla och baka resterande saker är ju såna hopplösa saker som återkommer snabbt igen.
Ogräset växer utan att man ber om det, retursopor finns nya lika snabbt som man tömt, dammsugningen behöver jag väl inte ens kommentera då jag har långhårig katt och inavelsgrad på dammråttorna allmänt hemma mellanåt pga. dum kropp.
Så njut i hängmattan så länge det är väder, snart är vinter tillbaka igen:arghh:
Jag har någon slags vision av att det här stället inte ska förfalla. Nu väntas det folk till huset och sen tänkte jag inte vara hemma så mycket resten av semestern. Så det blev ingen längre stund i hängmattan. Dessutom var det växlande molnighet och kallt mellan varven.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 084
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 513
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 215
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 964
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka