Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är väl inget att vara rädd för? Eller tror du dom ska slå ner dig?
Ja jag är rädd för NMR likväl som SD, det är ju inte direkt som att någon av deras ledningar har bra rykte för att vara snälla och timida män :cautious:
Sen är jag rädd för deras åsikter och tillvägagångssätt. Jag är kanske inte rädd för att de ska slå ned mig bara jag går förbi, men jag är rädd för deras närvaro och att vi tillåter den, speciellt NMR...

Ja jag är rädd för NMR likväl som SD, det är ju inte direkt som att någon av deras ledningar har bra rykte för att vara snälla och timida män :cautious:
Sen är jag rädd för deras åsikter och tillvägagångssätt. Jag är kanske inte rädd för att de ska slå ned mig bara jag går förbi, men jag är rädd för deras närvaro och att vi tillåter den, speciellt NMR...

Du är medveten om att var 4e (ca) människa du möter röstar SD, va?
Nog lugnast att låsa in sig och inte gå ut, alls.

Med tanke på att SD är 2a största partiet så är det nog bara o vänja sig.

Du är medveten om att var 4e (ca) människa du möter röstar SD, va?
Nog lugnast att låsa in sig och inte gå ut, alls.

Fast nu var det främst NMR jag pratade om, även om jag ville tillägga att jag tycker att SD också är obehagliga. Jag tänker aldrig vänja mig vid eller acceptera någon av dessa partier/organisationer, och jag kommer alltid vara rädd för deras åsikter och att vi som samhälle börjat rucka på oss och mer eller mindre accepterat deras närvaro.

Kanske kan man vänja sig men sluta vara rädd för utvecklingen - nej. Det ÄR otäckt att populister och nazister är så etablerade.

Men tanke på vad NMRs folk gör så är i alla fall jag ytterst försiktig med att gå i debatt med dem. Vilket jag gärna gör med företrädare för andra politiska inriktningar.

Jag gillar inte heller att debattera med vissa SD:are. Med tanke på att jag arbetar med invandrare och har så många kontakter bland dem så känns det otäckt. Vilket är sjukt. Att jag ska behöva vara försiktig för att det finns grupper som inte tvekar att ta till trakasserier eller våld.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 084
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 510
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 214
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 964
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI