I dag har jag blivit arg, riktigt jävla förbannad rent ut sagt
Genom marken jag arrenderar går en väg, det finns inget servitut eller liknande utan vägen är för mig men bonden använder den för att ta sig till sin mark på andra sidan gården. Helt okej. I mellanåt är vägen stängd då det är en övergång beroende på vilka hagar jag använder. Han får köra igenom om han stänger det han öppnar.... vilket han i dag helt sonika sket i fastän han visste att jag nog såg honom för han stod och tittade på min bil ett tag innan han körde iväg utan att stänga grinden

Många har haft problem med honom. Han gör som han själv vill. Jag ringde stallägaren som stöttade upp mig och sen tog jag bilen och åkte över fyra åkrar innan jag fick stopp på gubben

Och nej, han tänkte inte stänga efter sig. Inte går väl hästarna ut på 10 minuter om grinden är öppen?

Och inte dör dom av att inte komma åt vattnet på en hel dag? Inte ska jag "lilla flicka" komma här och försöka tala om för honom hur saker och ting ska skötas på landet

Så till slut gav jag gubbkräket två val, antingen stänger han grinden när han åkt igenom (hur svårt ska det vara!!

) den annars får han inte använda vägen. Han sa då att han inte tänkte stänga grinden efter sig och att jag inte kan hindra honom från att använda vägen vilket jag påpekade att jag visst kan. Jag kan ställa min transport där, låst
Så han trodde mig inte, och gjorde sitt val, så nu står min transport vackert parkerad på vägen

På andra sidan står hans traktor och bonden fick en promenad hem
Han är alltså orsaken till att ena hästen blev sjuk häromveckan då han stängde bort hästarna från vattnet en hel dag