Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pa vag hem efter en lang dag. Vi startede hos veterinarian som tyvarr inte hade tid att titta pa Diva i dag, sedan ett besok hos rheumatologen, som glatt meddelade att jag har tva olika sorters arthritis. :cautious: Lucky me:banghead: Han gav mig tre kortison sprutor I valda leder och skrev ut den mildaste medicine han kunde komma pa. Hoppas det funkar!
Sedan ett trosterikt besok pa IKEA dar en store pase losgodis inhandlades, en hel massa hart brod, senap och saft :d. Nu pa vag till Eagle's lodge (som lions ungefar) dar jag tanker Leka med hundarna pa faltet, ta en gin o tonic, traffa trevliga manniskorna, ata en god middag och strunta i hur besvarligt livet ar just nu:)

Pa vag hem efter en lang dag. Vi startede hos veterinarian som tyvarr inte hade tid att titta pa Diva i dag, sedan ett besok hos rheumatologen, som glatt meddelade att jag har tva olika sorters arthritis. :cautious: Lucky me:banghead: Han gav mig tre kortison sprutor I valda leder och skrev ut den mildaste medicine han kunde komma pa. Hoppas det funkar!
Sedan ett trosterikt besok pa IKEA dar en store pase losgodis inhandlades, en hel massa hart brod, senap och saft :d. Nu pa vag till Eagle's lodge (som lions ungefar) dar jag tanker Leka med hundarna pa faltet, ta en gin o tonic, traffa trevliga manniskorna, ata en god middag och strunta i hur besvarligt livet ar just nu:)

Inte någon vidare dag för dig, fy vad trista besked från reumatologen.

Har du besvär med pollen så kan du dock le lite nu för tydligen är gin och tonic "bra".

" Äntligen lite goda nyheter för dig som lider av pollenallergi. En gin & tonic i sommar är inte bara gott, utan också det bästa alternativet för den med rinnande ögon och kittlande hals."
Den som vill fördjupa sig i detta kan läsa här http://www.msn.com/sv-se/halsa/kost...-gin-and-vodka-i-sommar/ar-BBDui1C?li=BBqxCu3

Hoppas besöket blir trevligt med god mat, helt rätt beslut av dig! :up:

Men precis @hallonsaft Jag visste att Engelsmannen upfann gin & tonic for att kunna fa i sig quinine, mot malaria ... men nar jag googlade for att hitta nar det var visade det sig att gin & tonic har en MASSA goda egenskaper :cool:

https://food-hacks.wonderhowto.com/...ing-gin-can-actually-be-good-for-you-0162670/

Then there's tequila ... A glass a day may keep the doc away. :D so you just have to make sure it's 100% from the blue agave plant ... what if I take one tequila and one gin drink to battle weight loss ... that should get it done double as fast, don't you think? :p

https://food-hacks.wonderhowto.com/how-to/shot-tequila-each-day-might-keep-doctor-away-0154837/

Och da studier ocksa visar tydligt att nagon som dricker rott vin 4-7 glas i veckan, tillsammans med andra nyttigheter, har betydligt mindre risk for alzheimers och dementia ar det bast att ta ett glas vin ocksa. Tank sa friska vi blir. :angel:

Nu ska jag försöka sovs en stund.
Hade tänkt gå upp 06:30-07:00 idag men den planeringen gick inte vägen tydligen.
Ja ja så kan det vara ibland men huvudsaken jag får lite sömn sen kan jag planera om dagen det gör inget.

Hunden markerar något på vänster fram i vissa steg. Han får vila i helgen och så håller jag tummarna för att han har råkat vrickat sig bara!:cry:

Regnet fullkomligt vräker ner här hemma. Jag hoppas det är bättre uppåt eftersom jag ska på fest med grillning osv.

Jag hoppas att ni som ska till Svärdsjö får en underbar träff och önskar att jag kunde komma dit och träffa er alla då den här gruppen är totalt underbar :heart

Här ska det regna, frågan är när... Jag skulle uppskatta ett litet uppehåll på eftermiddagen då jag inte har lust att rida i ridhuset!:D Lyxproblem...

Kollar på western SM. Prisutdelning i trail nu. Kan rekommendera livestream (användare Lizsoft) för den som vill titta.

Oj vad ridsugen jag blir! Men pålle har tappat sko och hovis är i Norge.

Även här vräker regnet ned! Är så tudelad i vad jag tycker om detta, å ena sidan är det ganska så bra med grundvatten (:angel:) men å andra sidan så tycker jag att det inte alls varit någon sommarvärme alls i år :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 083
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 510
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 214
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 964
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka