Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ananas är den frukt som "äter upp" dig medan du äter den. Den är tydligen så "stark" att kroppen "bryts ned"? But don't quote me on this, för jag har aldrig kollat upp om det är sant eller hur det ligger till egentligen.

Det verkar vara värre om den inte är riktigt mogen. Den här var gränsfall. Men jag ska bort några dagar och tänkte att annars blir den dålig.
Den var så där god. Och nu bränns det i munnen som om ngt frätits sönder.

Ananas är den frukt som "äter upp" dig medan du äter den. Den är tydligen så "stark" att kroppen "bryts ned"? But don't quote me on this, för jag har aldrig kollat upp om det är sant eller hur det ligger till egentligen.
Så som jag förstått det så handlar det om enzym (Bromelain) i ananasen som bryter ned protein och det är därför vissa reagerar så starkt på ananas :cautious:

Men jag har tyvärr inte mer koll än så, och det är det enda jag minns från naturkunskapen i gymnasiet :angel:

Det verkar vara värre om den inte är riktigt mogen. Den här var gränsfall. Men jag ska bort några dagar och tänkte att annars blir den dålig.
Den var så där god. Och nu bränns det i munnen som om ngt frätits sönder.

Jag är inte "allergisk" mot ngt men reagerar på ananas och kiwi! Det svider/bränner som satan! Gott är det dock ;)

Jag sitter på jobbet och har smått långtråkigt. Alla måsten är klara, så nu väntar vi på att morgonpersonalen ska komma. ;) Dessvärre börjar jag få ont i halsen, jag som aldrig är sjuk, och det är ju Falsterbo nästa vecka!! (Plus att jag möjligtvis har en träff med Honom i början på nästa vecka så jag kan verkligen inte bli sjuk).

@Ramona usch du får ladda med ingefära :yuck:, honung osv och hoppas du klarar dig från att bli sjuk.
Hoppas morgonpersonalen kommer lite tidigare :up:
Dessvärre får jag inte ens åka hem och sova imorgon utan ska vara på golfbanan mellan kl 10-13, sen får jag sova. Jag inbillar mig nu att den sömnbristen kommer att göra mig ännu mer sjuk, trots att jag är rätt så van att vara uppe. Jag vill verkligen inte bli sjuk! Kan inte.

Rotade igenom téerna på jobbet, men hittade inget som gör mig friskare.

Dessvärre får jag inte ens åka hem och sova imorgon utan ska vara på golfbanan mellan kl 10-13, sen får jag sova. Jag inbillar mig nu att den sömnbristen kommer att göra mig ännu mer sjuk, trots att jag är rätt så van att vara uppe. Jag vill verkligen inte bli sjuk! Kan inte.

Rotade igenom téerna på jobbet, men hittade inget som gör mig friskare.
Ja sägs att sömn är bra själv skulle jag behöva flera kilo av det mellanåt snyggt paketerat att bara dra fram när det behövs.

Gurgla saltvatten har jag hört ska vara bra, aldrig testat själv så ta det med en viss försiktighet eller så kanske google kan ge information med tur?

Min nacke bråkar med mig. Undrar varför den är arg?

Nu ska jag i alla fall kliva upp och badda alla mina knottbett med alsolsprit. Och sen blir det ett yogapass innan jag tar itu med resten av det som ska göras innan det dyker upp folk här ikväll.

Alltså jag håller på att få en mental breakdown. Sen när blev det mitt ansvar att hantera ett gäng sömniga 20-ish sommarvikarier? Ok, man kan inte veta allt men liksom, lite kan man väl räkna ut? Typ det ringer och bara "hej er leverans har kommit". Alla bara ok. Ingen agerar. Idag har jag (i högkklackat :p ) släpat 4 pallar varor till lagret. Höll på att avlida under en hög med kartonger. Och nej man kanske inte kan typ tugga tuggummi och hänga lite slappt över disken när man hanterar NK-tanter liksom. It's a big deal för dom att folk "uppför sig". Kaos.
Och ja ska ngn göra en retur så kollar man noga att summan går in som retur och inte ett köp i kassan. Annars finns risk för att stämningen inte blir helt bra och "någon" måste hantera efterföljande strul.
Visste liksom inte att jag helt plötsligt blivit nån slags butikschef med personalansvar. Kaooooozzzz. Väntar bara på att det ska bli 1 augusti och denna semesterperiod ska vara finitoooo #kaoooozzz

Det finns en anledning till att det kallas vikaries :meh: Be chefen om risktillägg och en sittning hos en frisör för att fixa de grå håren du får pga dem :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 084
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 513
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 215
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 964
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4
  • Vikt och hälsotråd 2024

Hund, Katt, Andra Djur